Ik heb 3000 euro en ik wil PA voor band-optredens... [help!]

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Lid sinds
24 oktober 2002
Berichten
482
Locatie
Amersfoort
Ik heb wat wijze raad nodig op heb het gebied van

- PA, snel en compact tot 200 man.
- mengtafel, 16 kanaals, het liefst met interne FX (misschien digitale tafel ala LEM?)
- licht, spots en bewegend op de dansvloer.

Waar gaat het om? We gaan onze band restylen en in het nieuwe (tweedehands) spul steken. We gaan namelijk klein en compact zelf PA inkopen voor bruiloften en kroegjes, voor dorpsfeesten, personeelsfeesten en festivals huren we extern in. Het huidige spul is van de drummer, en die gaat uit de band. We werken nu met HK Elias en powerworks ter ondersteuning. Voor wat wij nu willen is deze set eigenlijk te zwaar, als het moet huren we in de toekomst wel in (incl geluidsman)

Zeg dat we zo'n 3000 euro te besteden hebben, iets er boven mag ook; wat zouden jullie aanbevelen? We willen een set voor een zaal tot 150 - 200 man, het moet zo klein mogelijk zijn, en vooral snel op en af te bouwen. Het liefst de PA met modulair idee, dwz boxen die los ook nog goed klinken. Wat voor merk, vermogen en types moeten we ons op richten? We spelen in een groot bereik, geen standaard foxtrotjes, maar het moet dus wel kunnen beuken (rock, feest); tot een zekere hoogte.

Daarnaast willen we ook nog wat lampies en gezelligheid. Ook hier geldt weer, compact en effectief; daar heb ik nog minder verstand van.

Ook als je nog wat spul hebt staan wat in dit verhaal zou passen, laat het me maar weten. Dus heren, kom maar met die wijze raad! :koffie:
 
Ik weet niet of je de musicstore catalogus hebt? Daar staan altijd wel leuke combinaties in. Heb je ook nog monitor (podium) speakers en alle microfoons nodig? Kost ook nog wel iets. Alleszins zou ik eens gaan kijken naar Behringer of Fame PA sets, musicstore podium monitors, samson (drum) microfoon setjes. Qua mixer kun je ofwel voor een goedkoop 16 kanaals analoge gaan(2dehands) aangevuld met bv. een lexikon mpx100 en delay bakje. Digitaal zou ik toch zeker de behringer ddx3216 bekijken.

(LEM Falcon bedoel je toch niet, daar zou ik geen 5€ aan geven ;) )
 
P.A.

P.A.

Kijk eens bij http://www.soundworld.nl

Die hebben prima 2e hands (en nieuw) p.a. spul tegen erg goede prijzen. Ze nemen rustig de tijd om je goed en vrijblijvend advies te geven. Waren er maar wat meer instrumentenwinkels in dit land met die houding en prijsniveau.

Succes ermee...
 
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je voor 3000 euro geen PA-systeem krijgt voor ongeveer 200 man... Zeker niet met ook nog eens licht erbij. En dan ga ik nieteens uit van duur professioneel spul. Ik denk dat je beter even kunt huren, doorsparen of proberen ergens meer geld vandaan zien te halen. En denk eraan, goedkoop is vaak duurkoop.

Ik heb zelf een drive-in, ik weet waar ik het over heb ;)
 
Back
Top