Conflict met ex-bandlid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Maar ik zie dat er meerdere mensen reageren op basis van de eigen ervaringen en dat deze aldoor met antwoorden vanuit persoonlijke meningen worden beantwoord (excuses voor de redundantie van mijn schrijftaal). Spel in de man en niet in de bal, zowel de TS als de zanger in kwestie moeten zelf aan tafel gaan zitten en als volwassenen dit soort dingen bespreken, elke band-situatie is anders en elke uitgangspunt/reden van conflict is anders. Probeer de situatie buiten jezelf zien en buiten de persoonlijke smaak.

natuurlijk zijn dat persoonlijke meningen, als je om een forum iets post krijg je uiteraard de mening van andere mensen. Als je dat niet wilt moet je niet posten op een forum.

Dat is overigens het bestaansrecht van een forum natuurlijk, iemand post iets en anderen geven hun mening daarop. Anders kun je een forum wel opdoeken.

overigens ben ik tegen de trend hier dat steeds meer mensen om slotjes vragen, je ziet het hier steeds vaker in threads. (ook een persoonlijke mening natuurlijk :D)
 
Een persoonlijke mening is waard wanneer een open vraag is gesteld: wat denk je over/wat is je ervaring, mening, wat voor tips etc? Daar gooi je alles in.

Maar: ik heb dit probleem gehad omdat de persoon in kwestie dit gedrag toont ondanks het feit dat er afspraken zijn wel/niet gemaakt en de reacties ventileren andere persoonlijke problemen van anderen die helemaal buiten de openingspost gebeuren, en ook nog het gebruik van een persoonlijke mening vanuit de situatie die tussen de partijeen moet opgelost worden en niet door ons (we kunnen maar advies geven/ideeën, meer niet, ongeacht of we het goed vinden of niet), denk ik dat het niet nodig is (om toch netjes te spreken).

Even ademen.

Dus er zit een verschil tussen de intentie van een mening en het inhoud. In de grote lijnen zijn al genoeg adviezen gegeven en het duurt even voordat de personen in kwestie dit kunnen oplossen, ongeacht andermans meningen.
 
K#TBANDJES!!!! Dat is zo voor 1990 .......

De beste band is nog steeds de one-man-band! :okdan: 8)

busker-one-man-band-lg.jpg


Back ontopic:
Laat TS nog iets van zich horen of is t nu onderhand wel tijd om afscheid van het bandjesgedoe-perikelen en onderlinge haat met de nodige nijd te nemen?
 
Vergeet niet, dat als je zo met elkaar omgaat zoals jij beschrijft dat een band als los zand aan elkaar hangt en dat merkt het publiek ook.

De band is juist een eenheid geworden door de veranderingen. Het wordt steeds professioneler.
Je kunt denken dat ik een enorme zak of boeman ben, maar ik steek juist veel tijd en energie in de medemuzikanten (nee, niet seksueel). Als ze ergens niet uitkomen, help ik hen dmv. noten, muziek of wat dan ook. Ik heb geduld als een engel: al vragen ze mij iets honderd keer, krijgen ze honderd keer hulp.
Maar na een jaar moet je wel eens de balans gaan opmaken. Als er elk optreden nummers de mist in gaan vanwege dezelfde persoon, waar je zoveel tijd en moeite in hebt gestoken, dan moet je je afvragen of het de moeite waard is om er nog meer tijd in te steken.
Je zou zelf eens in deze situatie moeten zitten. Dan ben ik benieuwd hoe lang jullie het zouden volhouden. Of is iedereen ineens Roomser dan de Paus? En nou geen opmerkingen over de muzieksmaak... Meneer de basbeer heeft er zelf voor gekozen.
 
ligt een beetje aan de band en het doel van de band.
er is wel een verschil tussen mensen die een tijd lang zich als vrienden in de muziek ontwikkkelen ( en die natuurlijk wel minimaal een basisniveau hebben ) en een band die "hogere doelen bv commercieel" heeft.
en dat merk je denk ik wel als publiek
 
Mark-T. Het gaat niet om de situatie, maar hoe jij er hier mee om gaat kwiebus
 
Misschien is het een idee om een auditie te organiseren voordat je een muzikant uitkiest.
 
gewoon bekende nemen
 
Misschien is het een idee om een auditie te organiseren voordat je een muzikant uitkiest.

:dubbel: Inderdaad!
Ben ooit eens naar een auditie geweest van iemand die in het weekblad Humo een advertentie had gezet om een band op te richten.
We waren er met ongeveer 10.
3 Ervan mochten blijven (waaronder ik).
5 Maanden later hebben we hem eruitgeflikkerd en gingen we lekker met 3 verder :engel:.
Bleek dat hijzelf uit z'n vorige band gegooid was en opnieuw met hetzelfde wou doorstarten.
Alleen.... het lag aan hem.
Heb er wel 2 fijne bandleden en vrienden aan overgehouden :D

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb de bassist niet aangenomen. Maar ik heb wel alle moeite genomen om hem de partijen bij te leren van muzieksoorten die hem tot destijds vreemd waren. Ik heb noten opgeschreven, audio-bestanden gemaakt op basis van midifiles, maar dan met de bas op 127 en de rest op 30, partijen voorgespeeld...
Dat heeft ervoor gezorgd dat de bassist ooit de partijen heeft gespeeld zoals ze horen. Maar nu zijn die partijen verwaterd in iets wat niet meer op het origineel lijkt. Waarvoor dan mijn moeite?

Ik noem geen namen en geen rugnummers. Dus als een bassist zich aangesproken voelt, heeft hij het er zelf naar gemaakt. Dan is ie maar even kwaad en stopt ie ermee... ;)

Bij de aanname van de nieuwe drummer en zanger was ik er wél bij. En dat ging als gegoten. Even het repertoire doorwerken en de eigen versies eigen maken, en binnen twee weken waren ze speelklaar. De resultaten bij de optredens waren 1000% beter dan met de oude muzikanten. Dat moet met een nieuwe bassist dan ook lukken. Dan zijn alle zwakke schakels weg en kunnen we helemaal knallen.

Mag je mij nog steeds een löl vinden, maar ik ga voor het resultaat.
 
Ok, nog een voorlopig laatste reactie van mij.

We hebben het ex bandlid inmiddels benaderd om eens rond de tafel te gaan zitten en hopelijk komen we er dan uit. We wachten nog op zijn reactie. Wij gaan ondertussen gewoon lekker verder met muziek maken en we afhankelijk van zijn reactie kijken we wat we verder doen.

Het doel van mijn post was om te peilen of er hier mensen met vergelijkbare ervaringen zijn en om misschien wat advies in te winnen mbt de situatie. De mensen die hun ervaring hebben gedeeld en hun visie hebben gegeven wil ik bij deze bedanken.
 
het genoegen was geheel onzerzijds
 
Mag je mij nog steeds een löl vinden, maar ik ga voor het resultaat.

heb je nou nog steeds niet door waar het om gaat
tuurlijk kan je breken met een bandlid, dat gebeurt natuurlijk heel vaak
alleen de manier waarop je je daarover opstelt op t forum hier roept iig bij mij enorm veel weerstand op..
als ik zeg dat ik je een pisvent vind is dat niet omdat je voor het resultaat gaat, maar over hoe je hier over een mede bandlid spreekt.

@jeroen. mooi :) ik hoop dat jullie er goed uikomen
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top