Egy elfelejtett szó

crizzle

Stamgast
Lid sinds
19 januari 2009
Berichten
314
Locatie
Amsterdam
Hi guys,
heb even zitten spelen met de Tal-U-No VST omdat ik het Mr. Fingers basgeluid zo lekker vind, en toen is er onderstaande track uit komen rollen.

De vocal heb ik ooit opgenomen van een vriendin, en ik kwam er net achter dat het uit een nummer van een Hongaarse 70s band komt :)

Er moet nog een hoop gebeuren aan de mix en ik heb de vocal teveel gehighcut kom ik nu achter. Toch hoop ik dat jullie het wat vinden!

https://soundcloud.com/chrisnautilus/magyar-chanting
 
felejtsd el, amit szó? :D Pörkölt disko ... Nog een beetje uitwerken op de vocalen..... Piros is rood, neem aan dat je Piros paprika bedoeld :W
 
Hoi,

heb het effe over de speakers beluisterd en vind de drums gecompresseerd aanvoelen en de bells vallen me in het middenveld aan. Desondanks is het een supernummer dat hier niet zou misstaan. Gewoon blijven polijsten! Ik vind het super! De feeling raakt een juiste regionale snaar en is (mits wat werk) hip genoeg om hier gedraaid gedraaid te worden. En vervang die piros paprika maar door een billetje ajvar met feta :p
 
Laatst gewijzigd:
Allereerst super bedankt voor de adviezen, hier kan ik verder mee :okdan:

felejtsd el, amit szó? :D Pörkölt disko ... Nog een beetje uitwerken op de vocalen..... Piros is rood, neem aan dat je Piros paprika bedoeld :W
Szia! Haha ja ik bedoel Piros paprika :) Pörkölt :{
Ik wil de vocalen nog een keer opnemen, geeft denk ik een mooier resultaat dan achteraf de muziek bij de vocal maken. Hopelijk kan ik haar zover krijgen want ze is nogal verlegen.

Hoi,

heb het effe over de speakers beluisterd en vind de drums gecompresseerd aanvoelen en de bells vallen me in het middenveld aan. Desondanks is het een supernummer dat hier niet zou misstaan. Gewoon blijven polijsten! Ik vind het super! De feeling raakt een juiste regionale snaar en is (mits wat werk) hip genoeg om hier gedraaid gedraaid te worden. En vervang die piros paprika maar door een billetje ajvar met feta :p
Thnx man!! Ik zal de bells vervangen voor een M1 bell ofzo die iets zachter is. Wil er wel wat ajvar bij gooien maar hoe? Eerst maar wat Slivovitz nuttigen denk ik :P
Zou het echt te gek vinden om daar gedraaid te worden dus ik ga m'n best doen!

De kick mag van mij een stuk dieper en de open hat een stuk zachter en/of met een veel kortere release. Het ploppy baslijntje is wel oke, maar kan ook nog wel wat dikker.
Ik ga met je adviezen aan de slag. Baslijn kan ik nog wel wat aandikken, zal ff experimenteren met wat overdrive en misschien een high cut en een aparte sinus sub eronder.


Ik zit morgenavond weer in de studio dus dan zal ik een nieuwe versie uploaden!
 
Szia! Haha ja ik bedoel Piros paprika :) Pörkölt :{
Ik wil de vocalen nog een keer opnemen, geeft denk ik een mooier resultaat dan achteraf de muziek bij de vocal maken. Hopelijk kan ik haar zover krijgen want ze is nogal verlegen.
!

Jo etj :) Je kan natuurlijk voor haar gaan koken (Paprikás krumpli) om haar zo ver te krijgen een riedeltje voor je te gaan zingen :W
Ze heeft een apart stemgeluid voor westerse begrippen, het hier wel gewend ben en ook mooi kan vinden.... zou haar alleen wat langzamer laten inzingen (ook de muziek iets lager in bpm) want het klinkt of ze de "vonat" moet halen ;) Misschien leuk voor een soort Kruder en Dorfmeister nummer.

Succes :okdan:
 
Jo etj :) Je kan natuurlijk voor haar gaan koken (Paprikás krumpli) om haar zo ver te krijgen een riedeltje voor je te gaan zingen :W
Ze heeft een apart stemgeluid voor westerse begrippen, het hier wel gewend ben en ook mooi kan vinden.... zou haar alleen wat langzamer laten inzingen (ook de muziek iets lager in bpm) want het klinkt of ze de "vonat" moet halen ;) Misschien leuk voor een soort Kruder en Dorfmeister nummer.
Succes :okdan:
Ik zal het haar een keer voorstellen! Toevallig dat je over Kruder en Dorfmeister begint, want deze opnames zijn gemaakt nadat ze over een soort chillout/triphop jam van mij is gaan improviseren. Ik neem je tip ter harte maar ik bewaar het voor het volgende nummer!

De kick mag van mij een stuk dieper en de open hat een stuk zachter en/of met een veel kortere release. Het ploppy baslijntje is wel oke, maar kan ook nog wel wat dikker.
Ik heb ondertussen even een nieuwe mix gemaakt en de kick en baslijn wat zwaarder gemaakt, door een RiDrum en een aparte sinusbas toe te voegen. Ook heb ik met transient designer de hats wat minder decay gegeven. Ik heb voor de bas alleen mn koptelefoon als referentie (akoestiek is niet geweldig hier) dus het kan zijn dat het te 'bass heavy' geworden.

Verder heb ik de vocal iets minder ge-highpassed en er een door zichzelf gesidechainde delay aan toegevoegd.

Ook heb ik bij de bells wat midden weggehaald.

Wat denken jullie, is het een verbetering?

https://soundcloud.com/chrisnautilus/egy-elfelejtett-sz-mix2
 
Ik heb het nog een paar maal op mijn koptelefoon (AKG 240S) beluisterd en volgens mijn mening:
- De drum en bass is veel te zwaar geworden. Ik verkies de eerste versie. Door de kick en die square bass zo zwaar te maken verliest die melodische zaagtandbass heel wat gewicht. Jammer, want die draagt de emotie. Eveneens duwen ze imo de legato synth naar de achtergrond. Of misschien wat meer chorus op de zaagtandbass.
- Hihats zijn in orde. Ze overheersen veel minder en dragen veel meer.
- De bells zijn minder aggressief en mogen nu mssch wat luider.
- De stem is perfect.

Doe zo voort! Misschien dat iemand het over een monitor heeft beluisterd en een andere visie heeft?
 
Heb even de tekst voor je opgezocht...... voor als je het zelf wil inzingen :D


Értünk egymás nyelvén, minden szó beszél
Mégis másképp érted, mint ahogyan én
Más a szó, ha mondod, más, ha hallgatod
Nem tudná a bal kéz, mit akar a jobb

Én tudom a dallamot, te tudod a szót
Én mondom az igazat és te mondod a jót
Az én igazam nem biztos, hogy neked nagyon jó
De mind a ketten várjuk azt az
Elfogyott, elhagyott, elrabolt, ellopott,
Egy-két elfelejtett szót

Minden ember jó, kit megtalál egy szó
Minden szó is jó, ha embernek való
Minden ember más, de éppen ez a jó
Hát meddig várjak még, hogy felhangzik
Egy elfelejtett szó

Érzem amit érzel, látom amit látsz
Mégis másképp mondom, mint amit te vársz
Gondolhatok bármit, előbb mondod ki
Megbotlom egy kőben, s te fogsz elesni

Én hordom a bal cipőt, rajtad van a jobb
Összeköt a cipőfűző, nem egy nagy dolog
Ami nekem jó az talán neked nem való
De mind a ketten várjuk azt az
Elfogyott, elhagyott, elrabolt, ellopott,
Egy-két elfelejtett szót

Auth-put rap (Geszti)
Elregélem, ha azt kérded:
Hogy fér be hébe-hóba pár szóba
Két szoba hall - atlan?
A szó megvan. Csak a szerelem szófogadatlan.
"Gyere nehézkedj rám!" - szól a szószék.
"Haverodj rám!" - ez a szofa,
Ó, pici pofa, ugye szöveget üt a fejedbe a gondolat
Egy pillanat alatt?
Szókép, szója, szójavirág,
Szavamon fog a szó-világ,
Ha csak szólam van, de nincsen tett,
Inkább érints meg!
 
Zang mag wel een beetje helderheid gebruiken en HH's iets zachter
Ik durf het vieze compessiewoord bijna niet te gebruiken....
Maar hier lust ik wel poep van!
:okdan:

ps jeuz wat een böél lééstekens in dié die táál mán!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top