Garden Gnome

Flaxis

Nieuwkomer
Lid sinds
24 januari 2013
Berichten
8
Locatie
Provincie Groningen
Hey.

Ik ben al een tijdje bezig met het producen van electro pop. Is echt super leuk en wil het ook blijven doen, maar ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat mensen op dit forum ervan vinden.

Ik heb dus een song gemaakt over een tuinkabouter (ja, het slaat nergens op)



Als je nog tips / feedback hebt, hoor ik dat heel graag!
 
oef die is zoet, maar wel grappig. zou het goed doen in japan!
wel nog een beetje werken aan je uitspraak, die is nog 'n beetje te nederlands.
Misschien die vocal nog layeren met een meer extreme vocoder sound?
en misschien nog wat werken aan die synth breaks 0:30 en 1:37

Cheers,
C
 
oef die is zoet, maar wel grappig. zou het goed doen in japan!
wel nog een beetje werken aan je uitspraak, die is nog 'n beetje te nederlands.
Misschien die vocal nog layeren met een meer extreme vocoder sound?
en misschien nog wat werken aan die synth breaks 0:30 en 1:37

Cheers,
C

Hey bedankt, hier ga ik even naar kijken!
 
sorry maar wat een vreselijke owl city zang
 
maar ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat mensen op dit forum ervan vinden.
!

wat staat hier nou?
ik zeg wat ik ervan vind en dan mag dat opeens niet? vreemd...
 
wat staat hier nou?
ik zeg wat ik ervan vind en dan mag dat opeens niet? vreemd...
Met die quote bedoelde ik dat ik nieuwsgierig ben naar de mening van anderen mits die mening goed onderbouwd is en niet puur afbrekend is.
Ik wil dat best aanpassen als het verwarrend is voor je ;)

Edit: Heb geprobeerd het aan te passen, maar ik kan geen knop vinden hiervoor. Hoop in elk geval dat het nu wat duidelijker is :)
 
Het klinkt wel grappig, maar kabbelt nog een beetje voort; het mag wel wat spannender, met een goede break ofzo.

De zang is inderdaad erg Owl City-achtig. Ik vind Owl City echt vreselijk. Maar... succes heeft die wel, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die daar wel van houden. ;)
 
Ik weet niet wat ik moet zeggen, het klinkt allemaal iets te droog, "in your face"... Het concept in het geheel is goed bedacht en past goed bij elkaar dus de kabouters zie ik wel.

Muziek voor kinderen, maar goh, wie spreekt... (zie ondertekening)
 
Het klinkt wel grappig, maar kabbelt nog een beetje voort; het mag wel wat spannender, met een goede break ofzo.

De zang is inderdaad erg Owl City-achtig. Ik vind Owl City echt vreselijk. Maar... succes heeft die wel, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die daar wel van houden. ;)

Oke dus wat ik van meerdere reacties begrijp is dat het een beetje saai klinkt; er zit geen kers op de taart, geen chocoladesaus bij het ijs, enzovoort. Ik denk dat ik daar inderdaad wel eens wat meer aan kan gaan werken!
En het klopt ook wel dat het misschien wat Owl City-achtig klinkt. Ik ben in elk geval een groot fan van Owl City en dat is dus ook een soort van inspiratiebron geweest. Ik ben wel van plan een eigen stijl te vinden en steeds nieuwe dingen te proberen!
Ik vraag me alleen nog wel af, hoe merk je dat het Owl City-achtig klinkt? Wat zijn de eigenschappen die overeenkomen waardoor je zou kunnen zeggen dat het net zo goed zijn muziek had kunnen zijn?
 
Ik vind de vocal wat hard ten opzichte van de rest van instrumentatie. De zangmelodie van de coupletten is ook vrij monotoon. Het kabbelt idd een beetje voort en dan is het klaar. Een refrein dat er echt uitspringt (hoeft niet eens vocaal te zijn) zou wel wat toevoegen, denk ik.

De melodieuze synth die rechts ergens opdoemt, klinkt nogal droog. Beetje reverb kan geen kwaad.
 
Hey, allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp. Dit kan ik zeker gebruiken om mijn muziek te verbeteren! Als je denkt nog iets heel waardevols toe te kunnen voegen aan dit topic, mag je best nog een reactie achterlaten, maar ik denk dat ik hier ook zeker al heel veel aan ga hebben.
 
aangezien ik een groot fan ben van liederen over tuinkabauters, vinnik deze, ondanks dat er nogal wat autotune op lijkt te zitten, en er productietechnisch best wel het een en ander aan te merken is, helemaal prima de luxe....

graag meer liedjes over tuinkabauters....


:koffie:
 
aangezien ik een groot fan ben van liederen over tuinkabauters, vinnik deze, ondanks dat er nogal wat autotune op lijkt te zitten, en er productietechnisch best wel het een en ander aan te merken is, helemaal prima de luxe....

graag meer liedjes over tuinkabauters....


:koffie:

Haha thanks, maar ik denk niet dat ik in mijn EP nog een tuinkabouter song ga doen :P
Ik heb er inderdaad de Neptune rack van Reason op gebruikt, vooral ook omdat ik van dat elektronische karakter houd. Hoewel ik niet ga ontkennen dat er zeker ook pitch correcties worden gedaan, had ik hem ook prima zonder Neptune kunnen doen. Vind het gewoon vet klinken :)
 
Back
Top