Sad But True: trompettist en scratcher gezocht!

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
695
Locatie
Den Haag
Ik ben weer bezig geweest en heb dit keer eens iets anders in elkaar gezet. Geen boogie/electrofunk dus, geen house, geen nu-disco, maar iets wat misschien nog het meest weg heeft van de triphop van halverwege de jaren '90. Met wat funky, jazzy, fusion-achtige invloeden erin verwerkt.

Ik ben er zelf best al wel tevreden mee, maar om het nummer af te krijgen moet er eigenlijk nog trompet bij gespeeld worden. En ik wil er graag scratches in hebben. En een Amerikaanse rapper. Allemaal zaken waar ik helaas niet over de talenten of contacten beschik.

Die Amerikaanse rapper zal wel niks gaan worden, ben ik bang. Maar ik hoop via het forum hier wel een scratcher en een trompettist te kunnen werven? Een tijdje terug was er iemand die hier een heel lekker Kruder & Dorfmeister-achtig nummer had gepost, en die speelde fijn trompet. Ik heb al ff zitten kijken op de eerste paar pagina's van het Tracks forum maar zie het nummer niet staan. Weet iemand misschien nog hoe dit SF lid heet? Dan ga ik 'm ff PM-en. Wie weet staat hij er wel voor open?

En als er hier iemand is die lekker kan scratchen en het leuk vind om ff los te gaan op deze track en het op te nemen dan hoor ik het ook graag!

Daarnaast is feedback op de track zelf natuurlijk ook zeker welkom.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/sad-but-true
 
Dilago hier op het forum is een scratcher.. je kunt hem eens pm'n..

Je trackt klinkt al heel mooi, lekkere groove en heel chill. Inderdaad nog wat leegjes, maar dat komt dus nog. Veel succes :)

Aha, en heel erg bedankt voor je fijne woorden op mijn draad. :okdan:
 
Waarom zou je geen kans hebben op een amerikaanse rapper? Vraag eens aan knock squared. Kerel zit oa achter maschine.com
Coole kerel. Doet hij t niet, kent,ie vast anderen die mss wel willen.
En als je scratch eisen njet te hoog liggen,,ik,heb de tools. Skills wat minder maar misschien volstaat t als je zelf gaat samplen wat ik scratch.
 
Klinkt lekker. Scratches kun je ook van sample packs halen. Deze vond ik wel goed. Er zijn ook wat sample packs met rap acapellas's. Ik heb er o.a. een aantal bij loopmasters gekocht. Maar ja, live is natuurlijk wel het mooist.
 
Klinkt lekker! :mega: Ik heb zojuist ff de sax gepakt en wat geprobeerd. :) Ok. geen trompet.. en wel een skeve noot hier en daar.. maar als je de feel wat vind wil er over n tijdje wel wat meer werk insteken en wat clipjes opnemen voor een studio mic zodat je het zelf kunt uitzetten op je tijdlijn.

Ik zou denk dat er trouwens nog wel een ander themaatje, chord turnaround oid bij mag voor de afwisseling.. het is nu wel een beetje veel van hetzelfde.. :)

 
Dat is nog eens handig, als instrumentalisten hier de arme producertjes kunnen helpen. Van die optie wist ik ook nog niet. :D
 
Hallo ik kan wel een stukje inspelen op mijn toeter. pm maar ff
 
Dilago hier op het forum is een scratcher.. je kunt hem eens pm'n..

Je trackt klinkt al heel mooi, lekkere groove en heel chill. Inderdaad nog wat leegjes, maar dat komt dus nog. Veel succes :)

Aha, en heel erg bedankt voor je fijne woorden op mijn draad. :okdan:

Dank je voor de complimenten voor de track en je suggestie voor een scratcher. Ik heb Dilago al een PM gezonden inmiddels, hopelijk wil hij het doen.
 
Waarom zou je geen kans hebben op een amerikaanse rapper? Vraag eens aan knock squared. Kerel zit oa achter maschine.com
Coole kerel. Doet hij t niet, kent,ie vast anderen die mss wel willen.
En als je scratch eisen njet te hoog liggen,,ik,heb de tools. Skills wat minder maar misschien volstaat t als je zelf gaat samplen wat ik scratch.

Volgens mij is knock squared niet echt een rapper maar meer een producer. Maar hij zal vast wel genoeg gasten kennen die kunnen rappen. Je hebt misschien ook wel gelijk, nooit geschoten is sowieso altijd mis.

Bedankt voor je scratch-aanbod trouwens, als Dilago geen zin of tijd heeft dan maak ik er graag gebruik van, dan knip ik de leuke stukjes er wel uit.

Van mij mag Herb Alpert meteen meespelen! :okdan:

Cheers,
Exo. :mega:

Dat zou top zijn, Herp Albert, haha, thanks!

Klinkt lekker. Scratches kun je ook van sample packs halen. Deze vond ik wel goed. Er zijn ook wat sample packs met rap acapellas's. Ik heb er o.a. een aantal bij loopmasters gekocht. Maar ja, live is natuurlijk wel het mooist.

Ik heb inmiddels een PM naar Dilago gezonden in de hoop dat hij live wil scratchen. En ook een aanbod van gekregen van klinske. Qua raps heb ik ook zitten denken om a capella's van Youtube te trekken, als er geen originele rapper uit Amerika kan worden gevonden. Dus hopelijk zijn sample CD's niet nodig. Maar wel een goed idee voor het geval e.e.a. niet uitpakt zoals ik het graag zou willen.

Klinkt lekker! :mega: Ik heb zojuist ff de sax gepakt en wat geprobeerd. :) Ok. geen trompet.. en wel een skeve noot hier en daar.. maar als je de feel wat vind wil er over n tijdje wel wat meer werk insteken en wat clipjes opnemen voor een studio mic zodat je het zelf kunt uitzetten op je tijdlijn.

Ik zou denk dat er trouwens nog wel een ander themaatje, chord turnaround oid bij mag voor de afwisseling.. het is nu wel een beetje veel van hetzelfde.. :)

https://www.youtube.com/watch?v=e7z7RsUg6kY

Supergaaf dit, MacGyverGear pakt gewoon meteen de sax er ff bij en gaat spontaan ff jammen op mijn beat en maakt hier een video van! Zo cool om te zien en te luisteren dit. Je hebt ook wel een prettige studioruimte daar, zo te zien.

Ik vind het aanbod super, maar heb dus specifiek trompet in gedachten voor deze track en die heeft zich inmiddels gemeld. Het lijkt me wel heel leuk samen in de toekomst om nog eens een ander nummer te doen met jouw sax werk erop, sowieso passen onze muzikale voorkeuren goed bij elkaar! :okdan:

Verder heb je wel gelijk dat het nummer nu (te) lang doorgaat met hetzelfde themaatje. Dat is ook o.a. de reden dat ik bedacht had dat er scratches, trompet en misschien die Amerikaanse rapper bij moeten komen (waar is Guru als je hem nodig hebt? God bless his soul, RIP). Want dan vult dat het nummer lekker op een zorgt voor de nodige afwisseling. Dat neemt niet weg dat een tweede stukje/themaatje geen kwaad zou kunnen, want dat kan het eigenlijk nooit, haha! Ook kan 'ie misschien nog wel gewoon een minuut korter.

Klinkt lekker man!

Ja echt hè?

Dat is nog eens handig, als instrumentalisten hier de arme producertjes kunnen helpen. Van die optie wist ik ook nog niet. :D

Zo kom je nog eens op ideeën, Dozart, haha! :) Alhoewel het vragen van solisten (of het nu zangers, blazers of scratchers zijn) om je producties mee in te vullen nou ook weer niet zo héél uniek is... ;)

Hallo ik kan wel een stukje inspelen op mijn toeter. pm maar ff

Kijk eens aan, mijn trompetheld meldt zich! :okdan: Ik stuur je snel een PM. Kan niet wachten om te horen waar je mee zal komen!
 
Hey man.. no probs.. :) Maar super dat forumlid monkey zich met trompet heeft gemeld!! :mega: En ik snap het wel dat je juist trompet in gedachten hebt en dit dan ook vast wilt houden..
Een sax brengt gewoon een heel andere feel.. en tussen saxofoonstijlen qua speelstijl zit soms al een wereld van verschil dus.. :)

Ik wist wel dat er een trompetist/ saxofonist op het forum was.. (Rollie) maar die heb ik al een tijd niet gezien. (met n track) En Fjoesz doet ook trompet. Verder ben ik niet zo bekend met wat leden doen naast synths :D
Van bovenstaande leden heb ik het ooit in deze thread gelezen: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=180084

Dank Peter :)
 
Ja inderdaad is er veel verschil in feel tussen trompet en saxofoon, en voor dit nummer hoorde ik in mijn fantasie Miles Davis-achtige trompet klanken. Ik vind sax echter ook te gek en daarom zou ik het zeker leuk vinden om ooit nog eens iets in elkaar te flansen samen. Wie weet wat de toekomst zal brengen!?8)

Leuke thread inderdaad, ik zit 'm lekker door te lezen nu!
 
Saxofoon is het geluid van de seks 8D
 
Als bassist heb ik een opmerking over de baslijn: als de snare erin komt, moet je de bas meer noten geven. Voeg een aaantal noten toe in de toonsoort, een loopje van 7, 6, 4, 5. Als je begrijpt wat ik bedoel. Gaat daardoor lekkerder door grooven.

Wat betreft rapper: moet het een west coast ala Snoop Dogg rapper zijn, of een ala Kanye West? Ik hoor meer een Snoop Dogg feel bij dit nummer.
Voor rappers kan ik voor je kijken binnen een collectief. In NL zijn ze er ook, Amerikaanse rappers.
 
Als bassist heb ik een opmerking over de baslijn: als de snare erin komt, moet je de bas meer noten geven. Voeg een aaantal noten toe in de toonsoort, een loopje van 7, 6, 4, 5. Als je begrijpt wat ik bedoel. Gaat daardoor lekkerder door grooven.

Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik heb het best moeilijk met het loslaten van deze ultra-simpele baslijn, haha!

Normaal zijn mijn baslijnen namelijk vaak veel te druk en moest mijn voormalige muzikale partner vaak noten schrappen om de baslijn meer uit te kleden richting de kale, funky essentie. Daarom ben ik nu juist zo blij met deze baslijn die superminimaal is en toch zeer funky uitpakt (al zeg ik het zelf... :D).

Maar desondanks ga ik je tip zeker proberen, want ik denk dat het zeker geen kwaad kan om af en toe wat speelse variaties aan te brengen in het drukkere stuk met de snare.

Wat betreft rapper: moet het een west coast ala Snoop Dogg rapper zijn, of een ala Kanye West? Ik hoor meer een Snoop Dogg feel bij dit nummer.
Voor rappers kan ik voor je kijken binnen een collectief. In NL zijn ze er ook, Amerikaanse rappers.

Cool man, van dat aanbod zou ik graag gebruik maken! Inderdaad veel liever de oldschool West Coast Snoop Dogg vibe dan 'autotune' Kanye. Liefst een Amerikaan of anders iemand met een geloofwaardig Amerikaans accent. Ben benieuwd of het zal lukken, zou heel tof zijn!
 
Vette groove! Een chille rap zou heel fijn zijn hierop... Snoop style is tof, maar ook in de stijl van A Tribe Called Quest zou goed werken. Verder vind ik de vibe, mede door de gekozen sounds, ook wat weg hebben van Fourplay (niet genoemd in het kader van de fap filter :D )
 
Back
Top