Stuk of 20 tracks in 2 maanden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ben al blij als ik 1 track in 2 maanden afkrijg.........

Welke moeten we beoordelen (in volgorde van belangrijkheid)?

Paul
 
Niet om het 1 of ander....maar die bassline in de eerste track is toch gewoon de
New Order - Confusion preset uit D16 Phoscyon?

Ofwel

Zeer productief, dat zeker maar ik krijg toch vrij vaak een beetje het gevoel dat ik naar processed loops en presets luister.
 
Ja, bedankt voor de reacties! * wil nog ff toevoegen dat ik te veel vrije tijd heb atm *
Ben gewoon benieuwd =). Het is meer dat ik ff wil weten hoe iedereen de tracks in het algemeen vindt......... als bijv. iedereen zegt van ok de bass staat 10x tehard.. weet ik ook meteen weer wat.

Niet om het 1 of ander....maar die bassline in de eerste track is toch gewoon de
New Order - Confusion preset uit D16 Phoscyon?

Ofwel dat nummer uit Blade.

Zeer productief, dat zeker maar ik krijg toch vrij vaak een beetje het gevoel dat ik naar processed loops en presets luister.

hahaha idd... is die synth :). Ik ken hem al sinds jaren 90 lekker geluidje toch. had er gewoon ff zin in die te gebruiken. Is idd uitgemolken.
Vind het gewoon leuk een beetje doorknallen met tracks maken. Lekker hobbyen!
Ik weet dat veel mensen het een en ander eentonig vinden maar dat doe ik echt bewust, vind bijvoorbeeld een hardstyle-achtig gecomponeerd stuk of trance gewoon niet fijn. Niet mijn ding.

Ik gebruik geen ''Nexus'' oid... :). Soms pak ik gewoon een preset, zeker niet uit gemakzuchtigheid.
Als ik het leuk vind klinken stop ik het er gewoon in. Verder geen flauw idee of het totaal not-done is.... maar het is het enige ''bekende'' geluidje in mijn tracks.
Waarom??? Ik hoor ook wel is die synth van Tiesto in nieuwere tracks... ook gewoon een preset :) (bep. VST). Op die manier denk ik dan dat het nog wel kan.

Ik ben al blij als ik 1 track in 2 maanden afkrijg.


Paul
Als ik een uur of 12 bezig ben is het wel een keer af.... ........ Jij spreid het meer uit zeker? Als ik amper aan een track werk duurt het ook wel 2 maanden.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben al blij als ik 1 track in 2 maanden afkrijg.........

Welke moeten we beoordelen (in volgorde van belangrijkheid)?

Paul

Uhm... algemeen mag ook :okdan: Vind een ''average'' comment beter dan op 1 track gericht.

BPM knopje zit vastgeroest? :D

Cheers,
Exo. :mega:

lol... valt wel mee...... ik pak meestal rond 128.. kan ook 127,129 - 132 zijn oid

had je haast bij het produceren, ik mis dieptegang in bijna elke track.

Nee, niet eens. Wat bedoel jij met diepgang? En wat voor muziek kan je als voorbeeld geven wat jij goed vind... weet ik meteen wat jij bedoelt met diepgang in een track.
Heb nu geen idee wat je precies bedoelt. iedereen heeft een ander beeld bij ''diepgang'' heb zelf ook zo mijn ideeen daarover. Ik denk bij diepgang aan ''duister''
 
Laatst gewijzigd:
Als ik een uur of 12 bezig ben is het wel een keer af.... ........ Jij spreid het meer uit zeker? Als ik amper aan een track werk duurt het ook wel 2 maanden.

Ik heb gewoon een volle baan en besteed wekelijks ook een uur of 8 aan sport. Dus ik kan sowieso niet uren achter elkaar doorwerken.
Als ik echter een uurtje of 2 aan iets werk dan stopt het gewoon bij mij. Geen zin meer, geen inspiratie meer, dan wordt ik gemakzuchtig. Dus langer dan een uurtje of 1,5 komt bij mij niet vaak voor.

Ik merk ook dat ik dingen moet laten bezinken. Iets wat ik nu maak, moet ik over een week ook nog goed vinden. Daarom laat ik een track bewust soms een tijdje liggen en daarna luister ik er weer kritisch naar. Al met al maak ik op deze manier hooguit 1 track in de 2 tot 4 maanden.

Met 12 uur totaal werken aan een track ben ik er nog lang niet. Dan heb ik waarschijnlijk net het intro gebeuren af.......

Paul
 
Misschien heb je voor TS een link naar een van je tracks, zodat hij kan horen welk verschil de twee manieren van werken kan opleveren.......
 
Misschien heb je voor TS een link naar een van je tracks, zodat hij kan horen welk verschil de twee manieren van werken kan opleveren.......

Ik heb natuurlijk niet gezegd dat deze methode van werken geweldige resultaten oplevert. Het is net als in mijn sport. Zelfs bij 140 km trainen per week liep ik nog maar 3:16 op de marathon. Tis de aard van het beestje om zo te werken en het resultaat blijft leuk voor mezelf, maar de wereld ligt er niet wakker van.

Paul
 
Laatst gewijzigd:
Niemand heeft het toch over geweldige resultaten, maar je kan zo wel zien wat extra aandacht met een track kan doen.

Dan drop ik wel 1 van mijn tracks, heb hier 2 maanden aan gewerkt.
Track is ongemasterd.

http://soundcloud.com/brztdk/nivo2-0
 
Eigenlijk moet je dan ook een track posten die je snel hebt gemaakt, dan kan ik het vergelijken...
Ik hoor het idd al... zit super veel effects etc in de track :)... dan ben je wel een tijdje bezig idd om alles te plaatsen.
 
Ik maak geen tracks meer in een dag of twee.....kan dus helaas niet aan je vraag voldoen...
 
Ik heb gewoon een volle baan en besteed wekelijks ook een uur of 8 aan sport. Dus ik kan sowieso niet uren achter elkaar doorwerken.
Als ik echter een uurtje of 2 aan iets werk dan stopt het gewoon bij mij. Geen zin meer, geen inspiratie meer, dan wordt ik gemakzuchtig. Dus langer dan een uurtje of 1,5 komt bij mij niet vaak voor.

Ik merk ook dat ik dingen moet laten bezinken. Iets wat ik nu maak, moet ik over een week ook nog goed vinden. Daarom laat ik een track bewust soms een tijdje liggen en daarna luister ik er weer kritisch naar. Al met al maak ik op deze manier hooguit 1 track in de 2 tot 4 maanden.

Met 12 uur totaal werken aan een track ben ik er nog lang niet. Dan heb ik waarschijnlijk net het intro gebeuren af.......

Paul

Gaat wel sneller als je het vaker doet. Oefenen Oefenen...... krijg je ook sneller ideeen.
Ik kan wel doorgaan zonder er gek van te worden.. meestal achter elkaar uur of 3... dan heb ik ook een break nodig.

Ik merk het vaak wel als ik de track opeens shit vind klinken dan ben ik gewoon te lang achter elkaar bezig.. dan kap ik er wel een dag mee.
Inspiratie verlies je trouwens snel als je moe bent.

Ik kan alleen werken als ik fit ben en fris. Heb vanmiddag een beat gemaakt......... daarna ook moe geworden en niets meer aan gedaan, want beter wordt het er niet van als je gaar bent en je bent er mee bezig.
 
Nee, niet eens. Wat bedoel jij met diepgang? En wat voor muziek kan je als voorbeeld geven wat jij goed vind... weet ik meteen wat jij bedoelt met diepgang in een track.
Heb nu geen idee wat je precies bedoelt. iedereen heeft een ander beeld bij ''diepgang'' heb zelf ook zo mijn ideeen daarover. Ik denk bij diepgang aan ''duister''
Met diepgang bedoel ik complexiteit. Voorbeeld,
La Saxofona: Saxofoon begint al irritant te worden na 30 seconden, mag wel wat meer variatie in.
Opbouw van de track gaat ook nergens naar, het is de hele tijd sax met beat, daarna beat uit, sweep aan en de beat komt weer terug met exact hetzelfde sax loopje.
Verder heb ik bij alle tracks niet het gevoel dat ik er in zit en een verhaal volg, het lijken allemaal wel wat random bij elkaar gesprokkelde sampletjes (Code Red 2.20 sample bijv.)
Dr zitten ook wat leuke dingen bij, Bad Trip, Face Rocker. Maar ook deze lijken niet af en herhalen veel.
 
20 tracks in 2 maanden.. lijkt me lekker als ik dat voor elkaar krijg..

Ik blijf veel te lang kloten of zit op een gegeven moment vast. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik mn lat erg hoog leg.. ik ben bijna nooit écht tevreden over wat ik maak..
 
20 tracks in 2 maanden.. lijkt me lekker als ik dat voor elkaar krijg..

Ik blijf veel te lang kloten of zit op een gegeven moment vast. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik mn lat erg hoog leg.. ik ben bijna nooit écht tevreden over wat ik maak..


Herkenbaar

Paul
 
Met diepgang bedoel ik complexiteit. Voorbeeld,
La Saxofona: Saxofoon begint al irritant te worden na 30 seconden, mag wel wat meer variatie in.
Opbouw van de track gaat ook nergens naar, het is de hele tijd sax met beat, daarna beat uit, sweep aan en de beat komt weer terug met exact hetzelfde sax loopje.
Verder heb ik bij alle tracks niet het gevoel dat ik er in zit en een verhaal volg, het lijken allemaal wel wat random bij elkaar gesprokkelde sampletjes (Code Red 2.20 sample bijv.)
Dr zitten ook wat leuke dingen bij, Bad Trip, Face Rocker. Maar ook deze lijken niet af en herhalen veel.

Eindelijk iemand die een mening geeft :koffie:
ty voor onderbouwing :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top