5 nieuwe tracks/ mixes

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
769
Locatie
Utrecht
Hey beste forumleden. Ik heb van 5 tracks de mix aangepast. 1 of 2 had ik al gedeeld, maar de nummers zijn compleet op de schop gegaan.
Ik heb geprobeerd simpele nummers te maken, met een duidelijk en herkenbaar thema. Ik heb geen software gebruikt voor de partijen, dat is allemaal hardware. Combinatie van inspelen, verschillende sequencers, drones en arpeggio's. In de nabewerking echter wel los gegaan met reverb, chorus, compressie, delay, etc. in the box. Denk o.a. aan Ozone 8, Arturia Plate Reverb, Sem filter, Jun-6 Chorus en Dimension-D chorus, Soundtoys Echoboy e.a. (Dit zijn effecten die ik het meest gebruik).

De gebruikte hardware is Dreadbox Nymphes, Moog Grandmother, Make Noise 0-Coast en Arturia Microfreak (met name voor melodische elementen, maar ook wat fx en sweeps e.d.) Voor de drums gebruik ik Roland TR6-s, Dreadbox Drips module en Noise engineering Basimilus Iteritas Alter. Daarnaast ook Rings (die dienst doet als een percussief melodisch instrument).

Ik ben benieuwd naar feedback, dat kan natuurlijk alles zijn, maar ik ben vooral benieuwd hoe de mix bij jullie klinkt. Ik heb het deels gemixed op mijn monitors (vrij beroerde akoestiek hier) en op mijn monitoring headset (transparanter, maar ik mix veel liever op het geluid in de kamer).





 
Ik heb de tracks vandaag geupdate. Nu ook met WLM en YouLean loudness meters. Ik heb het gemixed op -14 LUFS met een dynamic range van 8.
Zat hier en daar ook nog wat clipping die eruit gewerkt is.
 
Ik heb de bovenstaande tracks nog wat verder afgemixed en de overige 5 ook. Het is nu dus een klein albumpje met 10 tracks, 30 minuten. Ik heb mensen uit mijn omgeving om feedback gevraagd en probeer het ook maar hier. 1 Track luisteren met feedback heb ik ook wat aan. De playlist staat hier:
Na feedback en aanpassingen zal het af zijn en op andere platformen geplaatst worden.
Ik werk aan een cover, hieronder de versie die ik nu heb.
 

Attachments

  • Cover 1.png
    Cover 1.png
    1,2 MB · Bekeken: 61
Ik vraag me af hoe je opneemt?
of je te hard ingestuurd of dat je juist daarna te veel compressie het gebruikt.
Wellicht kun je dat delen en kunnen we tips geven voor beter bron materiaal.
Ik hoor in de meest tracks owat onaangename oversturing en schel hoog.

De muziek zelf is heel tof, orinigele geluiden, hier en daar een wavefolder die open gaat en glitches.
Heerlijk. Maar denk wel dat de tracks meer body zouden hebben met vocals erin.
 
Hoi Flyweight, bedankt voor je reactie! ik stuur mijn instrumenten naar een Soundcraft MTK 12. Daar een beetje gain, uiteraard geen clipping oid bij het opnemen. Veel van de geluiden komen ofwel uit mijn Moog Grandmother of uit mijn eurorack of drummachine via inputs uit de grandmother. Mogelijk is het de mixer op de grandmother die je hoort. Ik gebruik de EQ op mijn mixer eigenlijk niet en heb die altijd op neutraal staan.
Ik gebruik daarna allerlei dingen als EQ, compressie, galm, delay, chorus en filters. Op het masterspoor stuur doe ik meestal nog een EQ waar ik scan naar storende frequenties. Vaak kom ik dan ergens midden laag uit voor cuts. Dat alles gaat in Ozone, waar ik meestal een compressor en maximizer gebruik. Dan nog een limiter van Fabfilter. Dan nog een utility die 0.2 DB eraf snoept en dan de Loudness meters. Op de loudness meters mix ik voor -14 lufs en rond de 8 dynamic range. De true peaks zijn -0.19. Mijn masterspoor volume kom ik niet aan en staat op 0DB.
Iemand anders vond de mixes ook te schel, de grap is dan ik lange tijd gehoord heb dat mijn mixes te donker waren!
Ik zou het waarderen als je een instantie zou kunnen sturen met een timestamp van een specifiek moment waar de mix te schel is?

Vocals gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren voor deze plaat,
 
Ah ja het kan zijn dat de mixer van de Grandmother express zo ontworpen is om overdrive te doen. Wellicht een jfet stage.
Dat zou je kunnen checken met een A/B, direct opgenomen en via grootmoeder.
Het schelle hoor ik in hoge elementen als hihats, snare.
Maar dacht ook dat de Ozone maximizer het geluid kan distorten.
Kan je de EQ op die mixer ook op bypass zetten?
Ik denk echt dat de schelheid door teveel saturatie komt. ( of van de grootmoeder of maximizer )
Dat zorgt er voor dat je definitie verliest en hogegeluiden wat minder aangenaam kunnen worden.
Natuurlijk wil je soms wel eens wat driven, distorten etc.


Ik hou absoluut van lofi maar ben er overtuigde als je hier ff aan de techniek werkt dat dat als je tracks wat beter gaan klinken.
Echt toffe muziek. Ik voel ze allemaal wel en vind ze ook vrij uniek.
Houd daarvan ipv van de in een dozijn copycats,
 
Ah ja het kan zijn dat de mixer van de Grandmother express zo ontworpen is om overdrive te doen. Wellicht een jfet stage.
Dat zou je kunnen checken met een A/B, direct opgenomen en via grootmoeder.
Het schelle hoor ik in hoge elementen als hihats, snare.
Maar dacht ook dat de Ozone maximizer het geluid kan distorten.
Kan je de EQ op die mixer ook op bypass zetten?
Ik denk echt dat de schelheid door teveel saturatie komt. ( of van de grootmoeder of maximizer )
Dat zorgt er voor dat je definitie verliest en hogegeluiden wat minder aangenaam kunnen worden.
Natuurlijk wil je soms wel eens wat driven, distorten etc.


Ik hou absoluut van lofi maar ben er overtuigde als je hier ff aan de techniek werkt dat dat als je tracks wat beter gaan klinken.
Echt toffe muziek. Ik voel ze allemaal wel en vind ze ook vrij uniek.
Houd daarvan ipv van de in een dozijn copycats,
Hoi Flyweight, bedankt voor je inhoudelijke feedback. @stoter had ook al aangegeven dat hij het schel vond, maar ik was een beetje zoekende wat precies. Nu heb ik een mix aangepast en gelet op de HH en snares. Daar heb ik hoog uitgehaald, op de snare zat idd een saturator (decapacitor) en die heb ik er afgehaald. Dat veranderde het geheel qua loudness meteen. Dus heb ik zitten werken om dat in balans te krijgen. Ik heb hier en daar ook in andere elementen net een randje van het hoog/ schel afgehaald (synthleads/ arpeggio's). Ik heb ook het stereo beeld iets wijder gemaakt (Ozone imager op de master).

Ben heel benieuwd hoe dit bij jou klinkt.
 
Banyuwangi als ik mag kiezen. Die anderen tetteren te schel bij de middentoren.
Ah ja het kan zijn dat de mixer van de Grandmother express zo ontworpen is om overdrive te doen. Wellicht een jfet stage.
Dat zou je kunnen checken met een A/B, direct opgenomen en via grootmoeder.
Het schelle hoor ik in hoge elementen als hihats, snare.
Maar dacht ook dat de Ozone maximizer het geluid kan distorten.
Kan je de EQ op die mixer ook op bypass zetten?
Ik denk echt dat de schelheid door teveel saturatie komt. ( of van de grootmoeder of maximizer )
Dat zorgt er voor dat je definitie verliest en hogegeluiden wat minder aangenaam kunnen worden.
Natuurlijk wil je soms wel eens wat driven, distorten etc.


Ik hou absoluut van lofi maar ben er overtuigde als je hier ff aan de techniek werkt dat dat als je tracks wat beter gaan klinken.
Echt toffe muziek. Ik voel ze allemaal wel en vind ze ook vrij uniek.
Houd daarvan ipv van de in een dozijn copycats,
Ik heb Night Walk nogmaals aangepast. IVM de kritiek ben ik overgegaan op de aanschaf van een Resonance Surpressor. Die heb ik op de stems en de master gebruikt en ingesteld. Ook heb ik zelf nog een kleine cut gedaan op 791hz. Ik hoop dat het nu beter klinkt bij jullie. Voor mijn gehoor en afspeelmedia zijn de verschil vrij minimaal...
 
Back
Top