SCSI schijf voor Akai S6000

Status
Please reply by conversation.

Neal

Nieuwkomer
Lid sinds
13 oktober 2010
Berichten
11
Locatie
Zoetermeer
Beste forumleden,

Wie kan mij aan een SCSI schijf voor mijn Akai S6000 helpen? Het liefst intern en zo groot mogelijk...

Een SCSI - IDE adapter is ook een optie... Of een SCSI CF card-reader...

Laat het me weten als je nog iets bruikbaars hebt liggen :okdan:

Ruilen is eventueel een optie, zie deze thread voor het spul wat ik in de aanbieding heb: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=165944.

Groet,

Neal
 
je kijkt beter voor een SCSI CF , compleet stil en betrouwbaarder

even zoeken op het forum voor online shops
 
Ik kwam dit tegen:

http://a4000t.com/store/index.php?m...id=250&zenid=2963594f6a7eb2087bd221c7684dd1cc

12f66e10-e6de-4011-98e5-14d47114c10b.jpg


Schijnt goed te werken. Zit er nu ook over te denken weer een Akai sampler aan te schaffen. 8)
 
Dank voor alle reacties tot nu toe! Hierbij even wat antwoorden terug;)

@Frank-T: de Akai heeft intern een 50 pin narrow SCSI aansluiting, maar voor zover ik het begrijp kunnen andere aansluitingen met een adaptertje passend gemaakt worden. Zo zou een 68 pin aansluiting dus ook nog wel moeten passen met een goedekope 50->68 pin adapter ertussen. Ik PB je wel even om te horen wat je precies hebt liggen;-)

@Rvooh: dat is inderdaad een mooie oplossing, alleen ik krijg een beetje het gevoel dat ik net te laat ben om zoiets voor een normale prijs aan te schaffen... Op ebay staan ze zelfs voor meer dan 200 dollar! Wat mijns inziens dus ver over de top is voor dergelijke oude apparatuur (en mijn 'nieuwe' sampler ook veel duurder maakt dan oorspronkelijk begroot).

@Wardo: die site heb ik inderdaad ook gezien, maar de card reader die het beste zou passen (PCD-50B) is uitverkocht en degene die ze nog wel hebben (PCD-60B) past net niet in de standaard 3,5 inch opening en is inclusief verzendkosten toch ook wel heel flink aan de prijs:| Het minder mooie aan deze readers vind ik ook wel dat de sampler uiteindelijk alleen het CF slot kan zien. Daar zit je dan met al die extra stof-hap-gleuven:P

Stiekem vind ik zelf een SCSI - IDE adapter de mooiste oplossing... Hiermee kan ik om te beginnen een schijf uit een oude computer gebruiken en kan ik daarna op mijn gemakkie naar een IDE card reader uitkijken. Ik vind deze readers net iets mooier passen omdat je die ook zonder allerlei extra sleuven kan krijgen.

Aansluitend daarop heb ik nog wel een idee... Mijn Akai is uitgerust met de USB uitbreiding, maar omdat die niet werkt met Win7 64 bit (alleen via de XP modus) denk ik niet dat ik die echt zal gaan gebruiken. Vandaar een nieuw ruilidee; is er iemand die de USB uitbreiding wel kan gebruiken en deze zou willen ruilen tegen een SCSI - IDE adapter?
 
@Rvooh: dat is inderdaad een mooie oplossing, alleen ik krijg een beetje het gevoel dat ik net te laat ben om zoiets voor een normale prijs aan te schaffen... Op ebay staan ze zelfs voor meer dan 200 dollar! Wat mijns inziens dus ver over de top is voor dergelijke oude apparatuur (en mijn 'nieuwe' sampler ook veel duurder maakt dan oorspronkelijk begroot).

heb ik vorig jaar nog gekocht voor een 70 tal euro als ik me niet vergis op die a4000t store


persoonlijk kan ik die pokke herrie van een scsi drive niet aan
 
alsook: een scsi drive, maar heb je al aan backup gedacht? met CF kaartjes is dat een no brainer
 
Hmmm dat zijn wel goede punten inderdaad...

Ik kijk nog even wat er uit deze thead komt, want misschien heeft iemand zoiets nog wel liggen voor een schappelijke prijs... En anders zal ik inderdaad toch wel op de a4000t store uitkomen... Ik denk wel dat het iets duurder wordt met de modellen die ze momenteel beschikbaar hebben en de verzendkosten die er nog bijkomen, maar goed... Als dat voor meer plezier in het gebruik zorgt dan is het niet anders!

Thanks;-)
 
alsook: een scsi drive, maar heb je al aan backup gedacht? met CF kaartjes is dat een no brainer

het grootste voordeel vind ik dat je je CF card in je compu steekt - er wat wavjes oplaadt - en daarna in de sampler steekt en je bent vertrokken om programs te maken - vooropgesteld dat je sampler wav's leest natuurlijk

in the proces kan zo'n CF card natuurlijk altijd tegen de grond gaan, dus een backup kan nooit geen kwaad

mbv USB en AKsys transfereren is niet echt betrouwbaar (bij grote aantallen samples)
 
Ik heb nog een SCSI naar IDE convertor liggen hier. Heeft voorheen in een S5000 gezeten en werkte prima.
Kwestie van een IDE disk of IDE cardreader er aan hangen.
 
Beste mensen,

Met dank aan @Renepela is mijn Akai inmiddels uitgerust met een SCSI-IDE adaper:-) Voor nu hangt er een oude IDE schijf aan, maar ik ben er inmiddels achter dat dit 'm niet gaat worden... Zoals anderen ook al aangaven: die dingen maken veel te veel herrie! Vandaag dus nog even een CF reader/writer bestellen en dan ben ik ergens in de loop van volgende week helemaal het mannetje:-)

Er zijn wel een aantal dingen die me opgevallen zijn en waar een ander misschien ook nog iets aan heeft:

- SCSI-IDE adapter (Yamaha) lijkt het beste te werken op SCSI ID 1;
- IDE schijf moet ingesteld zijn als master (bij mij moest hiervoor de jumber er helemaal af, omdat de master setting eigenlijk voor 'master with slave' staat (maar dit is uiteraard HD specifiek);
- Ik moest de IDE schijf vooraf FAT32 formateren, het lukte niet om een NTFS schijf te laten herkennen en deze via de Akai te formateren;
- Ik zie ik de IDE schijf nu meerdere keren terugkomen in de lijst met disks (op elke SCSI ID). Ik kan van/naar alle instanties lezen/schrijven en zie overal dezelfde bestanden, dus dit is verder geen probleem en ik vermoed ook dat dit eerder aan de schijf ligt als aan de adapter.

Dat was 'm weer, heel veel dank voor alle hulp en suggesties!

Groet,

Neal
 
Nog een kleine update...

Als ik de SCSI ID van de SCSI-IDE kaart op 1 laat staan en de SCSI ID in de Akai op 6 zet werkt alles helemaal perfect! Er is nu slechts 1 disk zichtbaar, ik kan lezen, schrijven... Het is een beetje raar, maar het werkt dus wat wil een mens nog meer:-)
 
Waar stond de Akai op dan? Want ze moeten ook op verschillende ID's staan en niet op dezelfde.

Klopt, ik ben er inmiddels achter. Ik dacht dat je in de Akai aan moest geven op welke SCSI ID de schijf gezocht moest worden... Denkfoutje dus... De Akai is zelf ook een SCSI apparaat en heeft een eigen ID:eureka:

Het blijft wel vreemd dat het wel werkt op dezelfde ID, welliswaar met wat rare verschijnselen, maar toch...
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top