Nieuw bietje

Thanks, nee opzich niet maar in alles zit wel een beetje 12 bit, ik gebruik veel dubbele sporen( 1 x 12 of 8 bit en 1 x clean) en dan mix ik het dus subtiel naar elkaar toe zodat dit effect hierboven ontstaat, dat hoor je eigenlijk in al mijn beats wel terugkomen!
 
Lekkere track. Toevallig fan van Dj Shadow? Doet me daar aan denken.

Hoe heb je dat gemaakt? MPC volgeladen met samples van oude hiphop/soul/... platen en dan chill beetje inkloppen en gaan met de flow?


Ik las trouwens eerst 'nieuw biertje' en dacht als Belg spontaan "Oh, no, een Nederlander die een biertje gemaakt heeft, als dat maar niet smaakt als dat ander bekend Nederlands kattenpis brouwsel".
 
@Boelie035 wow dope om zon compliment te krijgen! doet me heel goed! :)

@Kefkekeyser Thanks, ik heb dat weleens vaker gehoord maar moet zeggen dat ik het niet zo 123 weet, ik ken de naam maar daar blijft het ook bij!

En ik heb geen mpc meer sinds een tijd. De su700 gooi ik vol met samples van diverse vinyl platen, vooral voor de drums en een basis groove. daarna ga ik vaak de bass doen met de akai s2800 en dan komen er allerlij rariteiten bij kijken met mijn rack synths of rm1x!
 
Back
Top