Slechterik en Moes - Dogge WoWeDo (NIEUWnieuwNiEuW hiphop)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Een nieuw nummer dat ik geproduceerd heb met een 90's klinkende beat die zelf nog net niet uit die periode komt maar het scheelt niet alles. De mainloop heb ik minstens 20 jaar geleden al eens gemaakt op mijn zolderkamertje maar nooit wat mee gedaan. Nummers afmaken is nooit mijn sterkste kant geweest, totdat ik een pracht citaat van wijlen Vader Abraham op de televisie hoorde dat hij naar verluid weer van fluitsmurf had: 'liedjes maken is 10 procent inspiratie en 90 procent hard werken.' <---- Dit is nou de tweede keer dat dit citaat voorbijkomt bij een nieuw 'liedje' van mijn hand. Meer zeg ik ook niet dan Moesman weer meedoet in mijn nieuwste nummer en dat er zelfs een klein rolletje voor de mooie Elske de Walle is weggelegd!

De mainbeat heb ik opgeleukt met van alles en nog wat en als laatste een akoestische gitaarpartij bij de pianosample gespeeld., trachtend zoveel mogelijk het geluid van een piano te benaderen. Het zijn beide snaarinstrumenten nietwaar en we hameren er met die worstenvingertjes lekker op!!
 

Attachments

  • harm en mustafa - dogge wo we dogge.mp3
    7,8 MB
Zeer goed voor te beginnen. Ik "schrok" wel van de hoeveelheid lo-fi op je vocals. Die achtergronddame mag ook wat meer op de voorgrond. Those are my 5 cents.

Succes

Gloomy
 
Zeer goed voor te beginnen. Ik "schrok" wel van de hoeveelheid lo-fi op je vocals. Die achtergronddame mag ook wat meer op de voorgrond. Those are my 5 cents.

Succes

Gloomy
Dank voor je reactie!

Ja daar heb je een goed punt over de lofi en ik snap het niet want de mic is een sm58! Maar zal het overnieuw moeten doen vrees ik.
 
Heb nog wat aan het refrein veranderd, nu loopt het wat lekkerder vind ik.
 

Attachments

  • harm en mustafa - dogge wo we dogge.mp3
    7,7 MB
Zeer goed voor te beginnen. Ik "schrok" wel van de hoeveelheid lo-fi op je vocals. Die achtergronddame mag ook wat meer op de voorgrond. Those are my 5 cents.

Succes

Gloomy
De lofi blijkt bij de Sm58 te horen, volgens mijn maat heeft de stem alleen wat mix nodig en dat komt nog.
 
Ik vind de beats en sfeer en pads enzo supervet

Ik vind de main vocals echt superkut.
Ja, dat klinkt wat hard. Maar timing is niet lekker, zang stukjes zijn ronduit vals en zit er ook nog eens veels te hard in de mix

Die andere track die ik van je zag vond ik dat ook.

Doe mij aub de instrumentale versies!
 
Ik vind de beats en sfeer en pads enzo supervet

Ik vind de main vocals echt superkut.
Ja, dat klinkt wat hard. Maar timing is niet lekker, zang stukjes zijn ronduit vals en zit er ook nog eens veels te hard in de mix

Die andere track die ik van je zag vond ik dat ook.

Doe mij aub de instrumentale versies!
Ik vind het beter klinken dat die commerciele kutraps die ik van jou gehoord hebt. Dus natuurlijk krijg je de instrumentals niet.
 
Whaha ik bedoel natuurlijk niet dat ik zelf de instrumentals zou willen gebruiken ergens voor.
Gewoon om te luisteren/consumeren. Die lome triphop vibe van jou vind ik lekker in die beats

En die raps hebben wat mij betreft niets met commercieel of niet commercieel te maken. Ik vind het gewoon amateuristisch klinken en die beats verdienen beter

Ik kan me trouwens geen commerciele kutraps van mezelf herinneren, tenzij je op de trackpolitie doelt :D
 
Ik begrijp best dat niet iedereen mijn raps voelt maar dat ze kut zijn is gewoon niet waar. Kennelijk moet je je frustratie ergens kwijt maar houd gewoon je kanis als je niets aardigs of opbouwends te zeggen hebt en nou oplazeren.
 
Volgens mij was ik heel aardig over je beats, maar dat heb je blijkbaar niet gelezen?

Dat ik je raps niet cool vind, is mij goed rechtt. Als het je niets zou doen, zou je er niet zo op reageren denk ik :D
 
Als het me niets deed maakte ik wel nummers zoals de Trackpolitie maar ja, uiteraard doet het me wat als iemand meent mijn vocals te moeten kraken. Ben je daar blij mee? Fijn voor je, realiseer je echter wel dat je me alleen maar voedt om nog meer te rappen. ;)
 
Nouja, ik zou gewoon beter letten op je timing, want die is op sommige punten rommelig, te snel en slecht.
Je zangstukjes evt. tunen met melodyne zodat ze in key komen met je akkoorden.
Leg je vocals eens wat zachter in de mix, experimenteer eens met andere flows.

Niet dat ik verwacht dat je nog iets van mij gaat aannemen nu hehe, maar het zou je tracks ten goede kunnen komen
 
Toffe track, vocals lekker rauw en mooi dialect, dat het vals zou zijn zal me eigenlijk een worst wezen dat vind ik toch minder belangrijk bij zoiets. Beats en pianoriedeltje goed...wellicht vocals wel wat te overheersend of te hard...misschien zou je nog wat vocal effecten kunnen doen ofzoiets.

Maar ga vooral zo door :baco:
 
Nouja, ik zou gewoon beter letten op je timing, want die is op sommige punten rommelig, te snel en slecht.
Je zangstukjes evt. tunen met melodyne zodat ze in key komen met je akkoorden.
Leg je vocals eens wat zachter in de mix, experimenteer eens met andere flows.

Niet dat ik verwacht dat je nog iets van mij gaat aannemen nu hehe, maar het zou je tracks ten goede kunnen komen
Dit klinkt al veel beter dan zeggen dat je de vocals kut vindt, opbouwende of afbrekende kritiek maakt het verschil. Maar ja hoor, ik neem rustig nog wat van je aan, want zo belangrijk vind ik je mening nou ook weer niet. ;)
 
Toffe track, vocals lekker rauw en mooi dialect, dat het vals zou zijn zal me eigenlijk een worst wezen dat vind ik toch minder belangrijk bij zoiets. Beats en pianoriedeltje goed...wellicht vocals wel wat te overheersend of te hard...misschien zou je nog wat vocal effecten kunnen doen ofzoiets.

Maar ga vooral zo door :baco:
Ben nog even aan het prutsen met de vocals, ze staan inderdaad wat te hard. Zal later de update posten!

En dank voor je reactie!
 
Je zangstukjes evt. tunen met melodyne zodat ze in key komen met je akkoorden.
Leg je vocals eens wat zachter in de mix, experimenteer eens met andere flows.
Zal daar even naar kijken. Als gezegd (in het vorige topic) is de flow gebaseerd op de soundtrack van de serie Gomorra maar de mainbeat had ik nog liggen. Feitelijk probeer ik de melodieuze stukjes passend te krijgen op andere akkoorden en dat is verdomde lastig! Ben ook nog niet geheel tevreden.
 
Heb nog een paar dingetjes veranderd maar zo ben ik wel tevreden! :D
 

Attachments

  • harm en mustafa - dogge wo we dogge.mp3
    7,8 MB
De vocals hebben in ieder geval wel de potentie dat het beter kan worden.
Het is in ieder geval gedurfd en dat is alleen al iets om aan te moedigen.
Zelf vind ik alleen instrumentaal te kaal en te simpel.
Op de manier van het bezit is het einde van het vermaak. Want instrumentaal ik kan het al. Dat is geen uitdaging.
Zelf worstel ik ook heel erg met verstaanbaarheid.
Niet dat ik doof ben of zo.
Pas nog vertelde iemand iets voor een zaal, maar de versterking werkte nog niet.
Ik verstond ALLES toen de luidsprekers ingeschakeld werden was het weer onverstaanbaar. Hoe kan dat?.
De artificiële intelligente computerstem voor spraak of zang wil ik niet gebruiken.
Want ik wil mezelf oefenen om verstaanbaar te blijven voor iedereen.
 
Back
Top