September, tijd voor een nieuwe: Freezecoast (hiphop)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Goedemiddag,

Om te voorkomen dat iemand denkt 'die heb ik al gehoord' heb ik maar even vermeld dat ie nieuw is.
De beat is een loop van Moody Blues waarbij ik wat soul vocalen gezet heb. Weet zo niet meer waar ik die vandaan heb, het is een blauwgekleurde live plaat met o.a. Aretha Franklin.
Meeste diggers hebben 'm. Heb de vocals opgeknipt, opgerekt en de pitch passend gemaakt. Hierbij RZA in gedachten hebbend uit z'n 90's tijd.

Voor de flow heb ik een beetje de hoogte van DMC en Ghostface gezocht om goed door die beat te snijden en het lekker agressief te laten klinken. De bedoeling is dat er nog twee Friese rappers bij komen en ik heb er twee gevonden máár zoals altijd houd ik de optie open dat er iets tussenkomt. In dat geval schrijf ik zelf nog twee coupletten maar hier is alvast de voorproef. De updates zal ik hier posten zoals gewoonlijk.
 

Attachments

  • freezecoast mei tekst.mp3
    3 MB
Om te voorkomen dat iemand denkt 'die heb ik al gehoord' heb ik maar even vermeld dat ie nieuw is.

Waar ken ik 'm van dan..? Had je 'm al eens eerder gepost met andere vocalen?

Lekker bezig in elk geval!


om goed door die beat te snijden en het lekker agressief te laten klinken

Zou een moppie sound-design op de vocals kunnen werken? Dubbelen met overdrive, pitch-shiften, die dingen.. kan ook af-en-toe, niet per sé non-stop..
 
Dank voor de reacties heren, doordat mijn desktop stuk was heb ik alleen maar muziek kunnen maken op akoestische gitaar en is deze even blijven liggen.

Ondertussen heb ik een andere Friese rapper gevonden die hier ook op te horen zal zijn. Het is een ouwe vakidioot waarmee ik in het vorige millennium het podium wel heb gedeeld en hij rapt al net zo lang als ik. Maandag aanstaande komt ie bij me langs op zijn vocalen op te nemen.

In 2006 hebben we al eens een track gedaan samen op een beat van mij die hij me gisteren stuurde en waarvan ik het bestaan niet meer wist. Het klonk zo goed dat ik spontaan begon te dansen toen ik 'm hoorde. We waren nog piepjong en ik vind het echt jammer dat we toen niet een album samen hebben gedaan.
 
Het heeft even geduurd voordat er een update kwam, maar ondertussen heeft Friese rapper Remon z'n vers opgenomen!

Ik ga nu op deze track broeden wat er verder mee te doen. Het oorspronkelijke idee was een groepscut met Friese rappers maar dat blijkt praktisch helaas onmogelijk. Dus dan maak ik er maar een collabo van met een refrein dat ik nog moet bedenken.
 

Attachments

  • Harm en Remon - Freezecoast.mp3
    5,2 MB
Laatst gewijzigd:
De bass overstuurde in de auto en de pitch van de vocaal op het einde moest nog een fractie lager. Hopelijk is het zo beter, nog niet in de auto kunnen checken.
 

Attachments

  • Harm en Remon - Freezecoast.mp3
    6,9 MB
Nooit te snel tevreden zijn, heb het einde nog veranderd.
 

Attachments

  • Harm en Remon - Freezecoast.mp3
    6,9 MB
En nu probeer ik er echt af te blijven hoor!
 

Attachments

  • Harm en Remon - Freezecoast.mp3
    6,9 MB
Back
Top