Nieuwe synth van Native Instruments?

Kortom weer zo'n kut dubstep synth?

beetje kort door de bocht, ik snap heel goed dat ze harde 'dubstep-achtige' leads gebruiken in hun promo (alhoewel ik geen enkele harde wobble heb gehoord in het filmpje).
It's what the kids wanna hear.

Maar je kunt met een synthesizer ook wel andere sounds maken hoor ;) dacht dat jij dat wel zou begrijpen
 
beetje kort door de bocht, ik snap heel goed dat ze harde 'dubstep-achtige' leads gebruiken in hun promo (alhoewel ik geen enkele harde wobble heb gehoord in het filmpje).
It's what the kids wanna hear.

Maar je kunt met een synthesizer ook wel andere sounds maken hoor ;) dacht dat jij dat wel zou begrijpen
Jawel, mijn reactie hierboven is natuurlijk overdreven., maar je begrijpt precies wat ik bedoel.

Aan de andere kant zijn scherpe progressive en dubsteb detuned portamento presets natuurlijk wel wat de rekening betaald. Maar ik denk persoonlijk dat er naast een nieuwe GUI en hete presets er verder niet veel nieuws onder de zon is. Van Diva tot Electra of Razor, IMHO allemaal meer van hetzelfde
 
Kortom weer zo'n kut dubstep synth?

Als je labels aan synths wilt hangen: misschien. ;)
Volgens mij is de kracht van synthese dat je elk geluid zo kunt maken als jij wilt.

De presets bepalen niet waar een synth voor is bedoeld natuurlijk.
 
Dat klopt, maar mijn punt is dus meer dat ondanks de beloften, deze synth waarschijnlijk net als alle andere soft synths van de afgelopen jaren niks echt nieuws meer gaat brengen, misschien wat oversampling verbeteringen en minder aliasing, maar echt nieuwe technieken? Digitale osc's of samples als source, het is allemaal al een keer gedaan.
 
Jawel, mijn reactie hierboven is natuurlijk overdreven., maar je begrijpt precies wat ik bedoel.

Aan de andere kant zijn scherpe progressive en dubsteb detuned portamento presets natuurlijk wel wat de rekening betaald. Maar ik denk persoonlijk dat er naast een nieuwe GUI en hete presets er verder niet veel nieuws onder de zon is. Van Diva tot Electra of Razor, IMHO allemaal meer van hetzelfde

Sorry maar de synthese basis en mogelijkheden van Razor en Diva liggen zo ver uit elkaar dat je vergelijking al direct niet serieus genomen kan worden.

Je mag uiteraard best negatief zijn over een product (ook al is er nog extreem weinig over bekend) maar de argumenten die nu op tafel liggen zijn simpelweg irrelevant. Diva's basis is subtractief waar Razor 's basis additief is. De klankopwekking en daarmee ook mogelijkheden verschillen totaal van elkaar.

Je kunt eigenlijk alleen zeggen dat het allemaal software synths zijn.
 
Dat klopt, maar mijn punt is dus meer dat ondanks de beloften, deze synth waarschijnlijk net als alle andere soft synths van de afgelopen jaren niks echt nieuws meer gaat brengen, misschien wat oversampling verbeteringen en minder aliasing, maar echt nieuwe technieken? Digitale osc's of samples als source, het is allemaal al een keer gedaan.

Op basis van deze stelling hadden we ook wel in 2000 kunnen stoppen met synthesizers bouwen.
Wat doet een Little Phatty of RME wat niet al 100x gedaan is? Niets, daarmee is dit ook geen argument om het een slecht product te noemen. ;)

Zaken als gebruikers vriendelijkheid, goed klinkende oscillatoren en filters etc worden bij hardware als belangrijke factoren beschouwd.....waarom zouden dit nu ineens bij software geen belangerijke factoren meer zijn?
 
Op basis van deze stelling hadden we ook wel in 1990 kunnen stoppen met synthesizers bouwen.
Nou dat klopt dus IMHO i.d.d. ook, betere re-issues mogen natuurlijk altijd osc's die stabieler worden etc, VA was ook een leuke trend. Maar qua software is de bodem wel bereikt.
Er is een relatie tussen geluidskwaliteit en CPU belasting. Diva heeft de marge qua belasting verkent en Sylenth is nog steeds het voorbeeld van schaalbaarheid met wat soundconcessies.
Beiden kunnen mij niet boeien en alles wat er tussen zit eigenlijk ook niet.
Massive is wat dat betreft voor mij wel de sweetspot qua Softsynths met FM8 voor FM synthese. Zelfs WAVES kon met hun eerste synth niet overtuigen
Maar goed, we zullen zien met een paar dagen weten we het. dit is overigens niet negatief bedoelt hoor, maar het softsynth landschap is uitgezet, behalve GUI's, fx en hype is er verder weinig werk meer te doen
 
Zowiezo is er gewoon behoefte aan een redelijk constante stroom met producten die gekocht kunnen worden.

Als ik een fiets koop hoeft er ook niets nieuws op te zitten, ik hoef geen vierkante wielen, een bankstel als zadel, anker met sleepketting ipv handremmen. De fiets zoals ik hem altijd al ken is goed genoeg, daar kan ik wat mee.

Ik ben op dit moment redelijk gearloos, misschien dat ik over een tijdje wat synths ga kopen, dat zullen dan waarschijnlijk nieuwe niet vernieuwende synths zijn, maar wel uitstekend bruikbaar voor wat ik wil.

Ipv dure vintage synths te moeten kopen is er nu een scala aan betaalbaar analoog / digitaal spul op de markt, niet vernieuwend misschien, maar wel value for money. :okdan:
 
Ja, ik vind de stroom aan <1.000€ analoge bakjes ook véél interessanter, zowel qua sound als qua features. Stabiel analoog, snel op stoom, USB class compliant voor MIDI alle pots gemapped etc etc, waar je vroeger een veelvoud voor moest betalen, Een Minitaur of Phatty komt nog steeds niet uit je PC
Hoeveel marketing ze ook doen, het klinkt nog steeds te steriel of nep smerig, phasey, ook Diva. de eerste software boer die dat oplost, krijgt direct mijn muntjes.
 
Op SoundCloud staat dat het om een software synthesizer gaat.

Vind het op z'n zachts gezegd niet bepaald revolutionair klinken en gezien de marketing praatjes moet het toch héél wat zijn.

er staat ook
"the latest in cutting-edge DSP technology"

waarom gaan hardware VA ?, dat ware nog eens nieuws:)
 
Ja, ik vind de stroom aan <1.000€ analoge bakjes ook véél interessanter, zowel qua sound als qua features. Stabiel analoog, snel op stoom, USB class compliant voor MIDI alle pots gemapped etc etc, waar je vroeger een veelvoud voor moest betalen, Een Minitaur of Phatty komt nog steeds niet uit je PC
Hoeveel marketing ze ook doen, het klinkt nog steeds te steriel of nep smerig, phasey, ook Diva. de eerste software boer die dat oplost, krijgt direct mijn muntjes.


Snob
 
er staat ook
"the latest in cutting-edge DSP technology"

DSP betekent behalve Digital Signal Processor ook Digital Signal Processing ;)
 
spijtig, had op hardware gegokt...niks nieuws onder de zon dus...:(

Heb zojuist een beta gekregen.... mag er niets over zeggen op wat er al gezegd of over deze plug-in.... Kan wel zeggen dat het een dikke synth wordt met een gebruikersvriendelijke interface
 
Ik vind het altijd bijzonder om te lezen dat iets "revolutionair" moet klinken. (R)evolutie is niet alleen op gebied van geluid te bereiken.

Neem Razor als voorbeeld. Waar veel mensen de typische dubstep wobble als synthese uitdaging zagen bood Razor een manier om met een relatief simpele user interface dit soort geluiden makkelijk in een track te krijgen. Voor dat type klant erg veel toegevoegde waarde dus.

Veel potentiele klanten weten nu eenmaal niet alles van synthese en dan kan het versimpelen van parameters (kijk naar de Waldorf Rocket bijv) voor die klanten gewoon een enorme toegevoegde waarde zijn.

Anderen waarderen het weer als elke parameter te editten is. Zo is er voor ieder wat wils in iedere prijscategorie.

(R)evolutie vind dus wel degelijk nog steeds plaats....zowel bij soft als hardware. Veel mensen verwachten echter steeds wonderen van producten terwijl de kok nog steeds een grotere rol speelt dan de keuken. Wil je echte revolutie kun je beter je geld in je zak houden en je op je synthese skills focussen. :mega:
 
ja, we kunnen alle synths nu wel reduceren tot level Alchemy of NEXUS, of de 8 Macro knoppen in Massive. Zelfs dat soort evolutie is nieuw.
waar het op neer komt zijn "hippe" sounds (lees bijv een voorgemapte LFO op 1/8ste o.i.d.) en dan een paar knoppen om de sound te beinvloeden. Da's voor mensen die iets verder kijken dus niet (r)evolutionair.
 
ja, we kunnen alle synths nu wel reduceren tot level Alchemy of NEXUS, of de 8 Macro knoppen in Massive. Zelfs dat soort evolutie is nieuw.
waar het op neer komt zijn "hippe" sounds (lees bijv een voorgemapte LFO op 1/8ste o.i.d.) en dan een paar knoppen om de sound te beinvloeden. Da's voor mensen die iets verder kijken dus niet (r)evolutionair.

Waarom wil je je eigen mening/werkwijze superieur aan die van anderen profileren?
De één heeft synthese/ sounddesign als hobby en de andere maakt gewoon muziek.

Veel van de producten die je noemt worden massaal gebruikt om muziek mee te produceren en releasen. Een geluid is maar een stuk gereedschap, het gaat er uiteindelijk om hoe en waar je het inzet. Hoe dit geluid is ontstaan is in het eindresultaat eigenlijk het minst belangrijke gegeven.

Deze nieuwe NI telg kan zomaar de perfecte tool zijn voor een aantal mensen. Dat heeft niets te maken met iets verder kijken maar gewoon met of een gebruiker een klik heeft met een product.
 
Hoezo snob? leg eens uit?


Vooruit dan...
Jij hebt blijkbaar een nieuw paradepaartje. En dat is dat software kut is. fijn voor jou, maar
HOU DAN GEWOON JE SMOEL DICHT IN DIT SOORT TOPICS
 
Last edited by a moderator:
klopt en daar is ook NIKS mis mee, maar het is dus méér van hetzelfde in een "my first sony" verpakking. prima voor alle "me too" producahs, maar voor mij als hardware autist en soundpurist, die kazige zooi maakt die ik alleen zelf mooi vind dus niet....
 
Back
Top