[trip hop] blu3

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Hallo,

Weer lekker een weekendje bezig geweest en voor de verandering ook nog eens opgenomen voor jullie. :)
Nou ja, meer bezig geweest m'n computer te dresseren want het kreng wilde dus niet wat ik wilde. (bleek uiteindelijk een hardware probleem te zijn en gelukkig niet een HD die onder je ogen uit elkaar valt van ellende)
Jammerlijk genoeg de sources van 5 nummers kwijtgeraakt en daar gaat dit nummer nu ook over.
De stijl is trip hop maar zo heel erg stijlvast ben ik dan ook weer niet. Lekker druk en veel dingen door elkaar.

http://huizen.dds.nl/~fuse/mp3/blu3.mp3

Enne, ik begin die 01v96 een beetje door te krijgen. Vandaar dat ik ook de bitrate omhoog heb gegooid voor de geinteresseerden onder ons. Maar bijv de gating kun je op het laatste stukje van de track wel horen dat dit nog best wel goed gaat (alleen had ik hem niet goed afgesteld). Het blijft gewoon een apparaat waar je lang voor nodig hebt om er goed mee om te kunnen gaan.
 
Erg relax nummertje.

Geluid is er mooi, verhoudingen zijn juist.

Hij luisterd erg lekker weg, alleen bij ongeveer de 4 minuten begint het drum ritme een beetje te vervelen zegmaar.
Daar zou ik misschien nog wat aan doen.
Maar verder er okee :okdan:
 
Damn, ik werd even weer lekker relaxed. Beetje druk met alles maar na het luisteren van dit nummer heerlijk 'chilled'. Ik vind dit dus gewoon super! PUNT!

Eric
 
Mooi

Mooi

Erg relaxed track.
Dat die drums later zwaarder inkomen en bass erbij.
Strings en Choir mooi.
Volgens mij ben je beinvloed door Enigma.
Mag ik 1 puntje kritiek geven?
Dit is echt het type nummer dat langzaam opkomt naar hoogtepunt gaat en daarna wegsterft.
Ik vind 6.50 te lang voor de huidige verse.
Ik zou hem of korter (rond 4-5 minuten) moeten maken of de lange versie nog verder oppompen(bass?) opsmukken etc ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen maar voor 6.50 gebeurd er naar mijn smaak net te weinig.
Maar dat is misschien persoonlijk, ik heb zelf altijd een soort dwang neurose ik dwing me altijd om nummer niet langer dan 4 minuten te maken.
 
Dit is echt super. Ik heb dit nummer vandaag meerdere keren geluisterd: Net uit bed, wakker, bezig, goed luisterend, nuchter & dronken... Ten alle tijden vond ik het fantastisch. Ik heb werkelijk geen kritiek hierop en zou ervoor naar de winkel gaan om het te kopen. :)

T_A-
 
Allen dank voor deze (vriendelijke) woorden.

Het viel me net op dat dit wel erg veel op Massive Attack lijkt. Nou ja meer dan op Enigma. Allebei gaaf natuurlijk.
Misschien wat dub achtige elektro geluidjes hadden er nog wel in gepast.
Het laag is misschien wat weinig maar als het harder staat dan dreunt het wel door. ;)

Maar hij staat op de nominatielijst voor een aankomende release.
(waarvan de releasedatum nog niet vast staat helaas)
 
Enigma

Enigma

Origineel geplaatst door fuse
. Nou ja meer dan op Enigma. Allebei gaaf natuurlijk.
Misschien wat dub achtige elektro geluidjes hadden er nog wel in gepast.
Het laag is misschien wat weinig maar als het harder staat dan dreunt het wel door. ;)

Ik bedoel eieenlijk op de allereerste CD van Enigma staat een nummer dat qua tempo en opbouw vergelijkbaar is en de zelfde feel heeft. Vandaar dat ik de link naar Enigma leg.

Massive attack was toch beinvloed door Enigma? Ooit gelezen in intervieuw dacht ik?
 
lekker nummertje

chill :)
 
:halleluja Erg Mooi! En dat doorklinken geeft een mooie aanwezigheid aan de beat waardoor ik hem juist niet vind vervelen, ik gebruik vaak veel patterns om variatie in beats te brengen de kunst is uiteraard om er 1 a 2 te maken die het gehele nummer dragen, petje af!

Had ik nodig na huisruzie van vandaag: een telefoon lenen om naar je vriendin in Spanje te bellen is niet erg Trip Hop, toch!?

Groetjes and keep up that good work,

Alexander
 
Het eerste waar ik ook aan moet denken, is inderdaad Massive Attack. Ik mis alleen nog een 'rustige vocal-rap' en een goede lead vocal.

Klinkt zeker hééééél relaxed en behoorlijk lekkah! ;)
 
erg lekker erg lekker, die piano is ook heerlijk.
 
Origineel geplaatst door Cozko
Het eerste waar ik ook aan moet denken, is inderdaad Massive Attack. Ik mis alleen nog een 'rustige vocal-rap' en een goede lead vocal.

Verdomd ! Dat zou inderdaad fantastisch bijpassen.

Insomnia van Faithless achtig
 
Back
Top