STEINBERG CUBASE 7

Highlights of Cubase 7:

The all-new MixConsole stars with brilliant mixing capabilities that give you plenty of workflow improvements
Integrated channel strip modules for epic pro-console sound
New Chord Track with intelligent composing assistance
VariAudio 2.0 with harmonizer capabilities and multi-part editing
VST Connect SE for recording over the net
All this together with the full version of Voxengo’s acclaimed CurveEQ, the brand-new Remote Control Editor, Hermode tuning, more instrument content and an array of real-world workflow enhancements make Cubase the producer’s choice.

Verkrijgbaar vanaf 5 December:

 
Daar gaan we weer. Er word weer geld uit je zak geklopt voor wat nutteloze extra features. Laat ze alsjeblieft, please please please please de basis nou ns een keer goed maken, voordat er weer een versie komt waarvan je nu al weet dat je het komende half jaar alleen maar bugfixes gaat krijgen.


Ik lees een reactie als deze wel vaker (o.a. Facebook). Ik heb ook met SE gewerkt, en Cubase 5 geprobeerd. Het blijft me gewoon niet boeien. En die extra features houden de euro's ook in mijn zak.
 
:?

Je kunt toch een gewone 7 update kopen op DVD? Die gaat waarschijnlijk iets van € 149 of max. € 199 kosten denk ik. Dan koop je toch geen volledige versie.........of ligt dat aan mij? ;)

Maar dan moet ik wel eerst een cubase hebben om up te kunnen daten hahaha dus vandaar dat ik de volledige versie aanschaf :)
 
niet echt boeiende update idd :( , jammer....
Toch wel nieuwsgierig vanuit welke achtergrond deze reactie nu komt?: Wat had jij dan graag gezien in een nieuwe update?

Noem eens 5 dingen die al héél lang op je cubase lijstje staan en die je eigenlijk wel had verwacht?

ook welke DAW gebruik je nu? en heb je deze gekocht of op een andere manier vekregen?
 
Alhoewel ik de nieuwe mixer spuuglellik vind krijg ik toch de indruk dat het geheel een stuk logischer en eenvoudiger in elkaar zit nu.

Vrijdag de 23e is er een uitgebreide demo bij Teach Music te Rotterdam zie ik net, dus daar ga ik es effe goed naar kijken :)
 
Toch wel nieuwsgierig vanuit welke achtergrond deze reactie nu komt?: Wat had jij dan graag gezien in een nieuwe update?

Noem eens 5 dingen die al héél lang op je cubase lijstje staan en die je eigenlijk wel had verwacht?

ook welke DAW gebruik je nu? en heb je deze gekocht of op een andere manier vekregen?

* Niet-lineair summing gedrag (dus technologie à la VCC of Waves NLS rechtstreeks beschikbaar in Cubase met "1 druk op de knop")
* Beter window management (docking, zoals in bijna alle andere DAW's)

Het zijn er maar 2, maar het zijn er toch 2 waarvan ik hoop dat ze ooit ontwikkeld worden.
Desondanks ben ik onder de indruk van C7 en ga ik hem zeker aanschaffen de 5e.
 
NLS is niks anders als een convultion over audio, ik zou dat zeer niet default aan willen hebben, gatver.... als OPTIONELE plugin voor ITB only mensen natuurlijk wel leuk
 
@Raphie .... Ik zou niet weten wat ik erbij zou willen hebben in de update...geen flauw idee.
Maar wat nu dus allemaal "nieuw" is vind ik totaal niet boeiend.
Zal wel aan mij liggen.
Fijn dat jij iig blij bent met de update.
 
@Raphie .... Ik zou niet weten wat ik erbij zou willen hebben in de update...geen flauw idee.
Maar wat nu dus allemaal "nieuw" is vind ik totaal niet boeiend.
Zal wel aan mij liggen.
Fijn dat jij iig blij bent met de update.
maar dan snap ik dus je "jammer" niet? waar zit dan de teleurstelling, dat alles wat je wel introduceren voor een hoop mensen wel boeiend is?

Of dat ze geen nieuwe zaken hebben geintroduceerd waar je zelf nog nooit hebt over nagedacht, laat staan op je verlanglijst je had staan?.

Kan je ook gewoon zeggen "voor mij weinig toegevoegde waarde" kan je "jammer" en meewarige smilies achterwege laten.......
 
Altijd leuk een nieuwigheid, :engel:
Maar brrrr, op die nieuwe mixer gui zit ik toch helemaal niet op te wachten !!
Achtereen is ALLES iOS tabled minded, zonder mouse gebruik..

IK blijf dan wel bij Amiga/MED-SS en XP/Cubase 5, Allemaal ondertussen Retro te noemen...

steinberg_cubase7_mixing_channelstrip.jpg


Alé, joh, ik vind dat precies op de eerste versie lijken van een programma !!??
Wanneer komen er nu is nieuwe generatie knoppen, ipv draaiende streepjes ???
En alles is precies "Object - Programmed"... voor zover ik daar iets van afweet..
alé, :gaap::gaap:
 
met die afgeronde hoekjes lijkt het i.d.d net allemaal iphone apps op één grtoot scherm :D
 
Altijd leuk een nieuwigheid, :engel:
Maar brrrr, op die nieuwe mixer gui zit ik toch helemaal niet op te wachten !!
Achtereen is ALLES iOS tabled minded, zonder mouse gebruik..
ik moet eerlijk zeggen dat ik die knoppen er ook niet vind uitzien, maar ik zie de nuttige toepassing wel. Zoals nu werk ik met een 24 inch touchscreen met cubase, in de huidige mixer is dat eigenlijk maar flink behelpen omdat de interface van de mixer gebouwd is voor gebruik met een muis. Deze nieuwe interface is overduidelijk ontworpen voor touch gebruik dat nu met name in windows 8 een enorme vlucht zal krijgen. Dus dat ze die interface op deze manier gaan vormgeven vind ik zelf wel een goede zaak.

Als we het dan hebben over wat mensen missen in cubase, dan kan ik toch wel zeggen dat ik cubase nog steeds vindt achter lopen op het gebied van het combineren van 'midi en audio' clips. Ik had graag gezien dat je via een simpele manier verschillende patterns tegelijk kan kiezen en activeren en zo een ruwe opzet kan maken van je song. Ik schaf daar zelf nu ableton live voor aan voor erbij, maar dat is een punt waarop cubase echt nog wel een stuk ontwikkeling kan gebruiken.

Nu hebben ze wel de arrangement mode waarin je via het aangeven van secties verschillende arrangementen kan proberen en 'flattenen' naar een song maar dat haalt wel het hele interactieve eruit.

Maar op 'song' based musiceren ipv pattern based vlak vind ik cubase nog steeds 1 van de betere daw's die er te krijgen is en de nieuwe richting die cubase met 7 inslaat (de touch based richting) vind ik een hele goede.
 
idd,

en alé, dan is er wEEral een oorlog bijgekomen... Mouse VS Tabled Touch screen...
.. Ik werk en vooral denk mss wel 1000x trager met een tablet dan met mouse en toetsenbord.

Soit, alles lijkt tegenwordig te moeten werken met één knop of zelfs nog liever automatisch...
Ik bedoel maar, waar is de creatieve eigen inbreng ??
 
Laatst gewijzigd:
Zou de compressor uit de channelstrip ook te sidechainen zijn? Dat zou mijn leven wel aangenamer maken! :)
 
tja veel bedrijven zetten in op multitouch. wat zullen de fysio´s en giropraktors blij zijn:dubbel::dubbel::dubbel:
Wat een teletubbie gui.
 
@raphie de teleurstelling zit em erin dat ik weer geld ga betalen voor iets wat ik al heb en nagenoeg hetzelfde is gebleven, zit gewoon weinig nieuw boeiends bij sorry.
 
NLS is niks anders als een convultion over audio, ik zou dat zeer niet default aan willen hebben, gatver.... als OPTIONELE plugin voor ITB only mensen natuurlijk wel leuk

Uiteraard niet standaard aan, maar wel geïntegreerd zodat je niet altijd die plugins in je inserts moet gooien.
En bovendien kan er binnen de audio engine van Cubase zelf effectief iets gebeuren met de summing, wat niet kan met plugins.
Een analoge summer van Steinberg zelf die integreert in Cubase zou ook niet slecht zijn (automatische routing), met ingebouwde converters zodat je geen kabels meer moet verbinden tussen je audio interface en de summer.
 
Back
Top