STEINBERG CUBASE 7

Highlights of Cubase 7:

The all-new MixConsole stars with brilliant mixing capabilities that give you plenty of workflow improvements
Integrated channel strip modules for epic pro-console sound
New Chord Track with intelligent composing assistance
VariAudio 2.0 with harmonizer capabilities and multi-part editing
VST Connect SE for recording over the net
All this together with the full version of Voxengo’s acclaimed CurveEQ, the brand-new Remote Control Editor, Hermode tuning, more instrument content and an array of real-world workflow enhancements make Cubase the producer’s choice.

Verkrijgbaar vanaf 5 December:

 
Ow dat is voor het eerst dat er prijsverschil is tussen upgrades van 1 stap en van 2 stappen.
Jammer, want ik hanteerde ook altijd de strategie van 1 stap overslaan om kosten te besparen.
Je hebt nog steeds een klap geld bespaard, reken maar uit.. ;) Ik vind dit zeer faire update prijzen, het maakt mijn boosheid over de betaalde 6.5. Zelfs helemaal goed.

Ik kijk al weer erg uit naar deze update! Ziet er weer heel goed uit, ben zooooo. benieuwd. :D
Voor mij was de stap van 5. naar. 6. juist een hele grote en goeie... Lanes, drum replacement, tempo detection... allemaal dingen waar ik de afgelopen 2. jaar veel plezier aan heb beleeft.
 
wel aardig, met die akkoordtrack, om snel een idee uit te proberen, vooral als je de song al 90% af hebt en je wilt eens kijken of de akkoorden nog wat avontuurlijker kunnen. Aan de andere kant is het gevaar levensgroot dat je na afloop zo'n apresskikeyboardsound hebt...persoonlijk neem ik bijna altijd de aanvankelijk samengecopypaste tracks helemaal van begin tot eind met de hand op, om dynamiek en gevoel terug te krijgen.
 
Hier ook, zeker allemaal zaken die werken met 4 of 5 nu extreem onhandig zouden maken.
Ik weet zeker dat ik in 7 ook wel weer een aantal zaken vindt die na een paar weken al weer onmisbaar zijn
 
Die akkoorden track isvoor mensen als mij wel handig, die vaak wel graag wat avontuurlijker willen, maar de kennis ontbreekt om dat uit te voeren.
Nu gebruik ik daar andere tools voor intergratie in je project is dan een grote stap vooruit.
 
Verder lijkt het erop dat in de mixing console de standaard en en paar nieuwe plugins "hardwired" aan de interface zijn gekoppeld. Het zou natuurlijk zeer tof zijn als dit ook met je eigen 3rd party plugins zou kunnen. "For better workflow" ;-)

Ik zag op een foto op de website dat je zowel quick controls als device panels zichtbaar kan maken in de nieuwe mixer dus volgens mij zijn er wel mogelijkheden in die richting. :)
 
Ok, dus je wilt geen 7 omdat je ook geen 6 wilde kopen om van je bugs in 5 af te komen... Logisch...:P

Verder maakt het niks uit of je 1, 8 of 16 per dag achter je daw zit. Je DAW moet dienstbaar zijn aan de manier waarop je je werkt. Ik weet zeker dat jouw workflow niet de benchmark is, waaraan een Steinberg product zou moeten voldoen.

Dus gewoon stoppen met janken over Cubase5 (je "problemen" waren al lang opgelost met een upgrade naar 6) en lekker upgraden naar 7
Ik draai nu met Win8, voor maar €29 euro, hiervoor met Win7, draai al meerdere jaren zonder enige problemen.
In jouw wereld zou ik Win8 moeten verketteren, klagen over XP support en dat Vista nog een nog logger systeem was.

Je leeft 5 jaar in het verleden, je houdt vast aan frustraties die misschien 10 tot 5 jaar geleden relevant waren. Maar the world moved on.

Misschien voor jou ook eens tijd om niet alleen je systeem, maar ook je mindset eens te upgraden? Ouwe zemelaar.....

Hahahaha. Ja, jij hebt altijd alles perfect voor mekaar. Jij bent de topper, jij maakt de hits, en jij kent dit soort software en alle hardware door en door.

Je weet niet over wie je t hebt en wat we hier in de studio doen. Dus laat je onnodige conclusies gewoon achterwege.
 
Persoonlijk worden hoeft niet, off topic geneuzel ook niet. Je komt hier binnen en pist ff lekker ongeinformeerd over een product launch heen. Je (gebrek aan?) succes is in dit topic niet relevant.
Je spreekt jezelf tegen, gebruikt ouwe zooi waar je niet happy mee bent, maar wilt uit algemene onvrede ook niet upgraden. Wat wil je nou eigenlijk?!? Alleen maar zeiken? Stap lekker over op een ander DAW zou ik zeggen, maar praat geen poep hier.....

Ga lekker produceren, veel en vaak!, hoef je hier ook geen tijd te verdoen met waardevolle bijdrages.
 
Ik zag op een foto op de website dat je zowel quick controls als device panels zichtbaar kan maken in de nieuwe mixer dus volgens mij zijn er wel mogelijkheden in die richting. :)

Klopt, ik las ook zoiets op het Steinberg forum. Dus dat gaat wel goed komen. Alleen niet voor iedere pluginfabrikant denk ik.
 
De sdk is nog niet vrijgegeven maar gaat hopelijk wel gebeuren
Ik ben erg in m'n nopjes mt de nieuwe chord en arrangement functies
 
Persoonlijk worden hoeft niet, off topic geneuzel ook niet. Je komt hier binnen en pist ff lekker ongeinformeerd over een product launch heen. Je (gebrek aan?) succes is in dit topic niet relevant.
Je spreekt jezelf tegen, gebruikt ouwe zooi waar je niet happy mee bent, maar wilt uit algemene onvrede ook niet upgraden. Wat wil je nou eigenlijk?!? Alleen maar zeiken? Stap lekker over op een ander DAW zou ik zeggen, maar praat geen poep hier.....

Ga lekker produceren, veel en vaak!, hoef je hier ook geen tijd te verdoen met waardevolle bijdrages.

Ach. Weet je. Lees volgende week nog n keer na wat je post. Je neemt blijkbaar niet de moeite om te lezen wat ik post, dus ga alsjeblieft gewoon verder met intelligent lopen doen.

Bedankt voor je schitterende bijdrage aan dit toppic!
 
Tevens interessante posts van het forum en dus geen VCM technologie in de nieuwe cubase:

The channel strip plug-ins are mostly based on our own and exisiting plug-ins but slightly modified and enhanced. There is no Neve or Yamaha plug-in technology used here.
[Ed Doll, Support Manager Steinberg Media Technologies GmbH]

en:

Just adding to this info from Ed that the chanelstrip modules are special deep integrated into the Cubase audio engine and highly optimized for efficiency. They also do not introduce any latency!
[Helge Vogt - Product Marketing Manager Cubase Steinberg Media Technologies GmbH]

Ik ben zeer benieuwd.
 
Ik ook, wat ik dan bijv niet weer snap is dat ze en voxengo eq meeleveren en voor de cubase eq een complete makeover doen met 99% dezelfde functionaliteit, waarom niet gewoon de engine intergreren dan?
 
Dat begrijp ik ook niet. Eigenlijk roepen ze hiermee, althans zo vat ik hem op, onze EQ is niet goed genoeg, gebruik die van Voxengo ;-) Ik denk ook dat ze die meer positioneren als bus of mix EQ. Enfin, aannames, dodelijk ;-)
 
Ik zag op een foto op de website dat je zowel quick controls als device panels zichtbaar kan maken in de nieuwe mixer dus volgens mij zijn er wel mogelijkheden in die richting. :)

dat is wel erg cool dan, zeker die quick controls zou een hele grote time saver zijn in de mixer.
 
Dat begrijp ik ook niet. Eigenlijk roepen ze hiermee, althans zo vat ik hem op, onze EQ is niet goed genoeg, gebruik die van Voxengo ;-) Ik denk ook dat ze die meer positioneren als bus of mix EQ. Enfin, aannames, dodelijk ;-)

Die eq van Voxengo is wel van een andere aard dan de standaard Cubase track eq's. Met de mogelijkheid om zelf een curve te tekenen onderscheidt het zich genoeg om een status aparte te hebben.

Wel jammer is dat de stijl van Voxengo niet past binnen de opmaak van Cubase. Eigenlijk is het dus gewoon een losse third party plugin, met dat verschil dat je het niet meer hoeft te kopen.
 
De nieuwe mixer ziet er OK uit. Sommige van de visuals (knoppen, led meters) gaan wel weer een beetje terug naar de eerste generatie Cubase VST!

Mvg.

CoolRunning
 
Ik zit nog steeds te springen om 'mixer snapshots', vooral met het mixen van live optredens is dat ideaal, en scheelt een hoop gekut met automatiseren.
 
Ik zou eigenlijk wel het verschil willen weten tussen Cubase 7 en Cubase 7 artist. De mixer ziet er goed en verbetert uit. Maar welke features krijg ik meer als ik Cubast 6.5 artist upgrade naar Cubse 7 artist?
 
Back
Top