STEINBERG CUBASE 7

Highlights of Cubase 7:

The all-new MixConsole stars with brilliant mixing capabilities that give you plenty of workflow improvements
Integrated channel strip modules for epic pro-console sound
New Chord Track with intelligent composing assistance
VariAudio 2.0 with harmonizer capabilities and multi-part editing
VST Connect SE for recording over the net
All this together with the full version of Voxengo’s acclaimed CurveEQ, the brand-new Remote Control Editor, Hermode tuning, more instrument content and an array of real-world workflow enhancements make Cubase the producer’s choice.

Verkrijgbaar vanaf 5 December:

 
Daar gaan we weer. Er word weer geld uit je zak geklopt voor wat nutteloze extra features. Laat ze alsjeblieft, please please please please de basis nou ns een keer goed maken, voordat er weer een versie komt waarvan je nu al weet dat je het komende half jaar alleen maar bugfixes gaat krijgen.
 
Verder lijkt het erop dat in de mixing console de standaard en en paar nieuwe plugins "hardwired" aan de interface zijn gekoppeld. Het zou natuurlijk zeer tof zijn als dit ook met je eigen 3rd party plugins zou kunnen. "For better workflow" ;-)
 
Daar gaan we weer. Er word weer geld uit je zak geklopt voor wat nutteloze extra features. Laat ze alsjeblieft, please please please please de basis nou ns een keer goed maken, voordat er weer een versie komt waarvan je nu al weet dat je het komende half jaar alleen maar bugfixes gaat krijgen.

Waar zie je bugs? Wat mist in de basis? €149,00 is minimaal

Ben jij blij met 4? Prima, good for you, ben je er niet blij mee, waarom werk je dan uberhaupt nog met cubase, dit zielige gejank in de ruimte voegt natuurlijk totaal niks toe.....
 
Ik verheug me er gewoon ouderwets op...heb al een paar features gezien die mijn workflow in ieder geval positief zullen gaan beïnvloeden....ik deed eerst niet aan "Sinterklaas"...maarja...5 december is nu wel een heel aanlokkelijke datum om dit jaar er wel aan mee te doen! ;-) Leuk nieuws om de dag mee te beginnen in ieder geval!
 
Waar zie je bugs? Wat mist in de basis? €149,00 is minimaal

Ben jij blij met 4? Prima, good for you, ben je er niet blij mee, waarom werk je dan uberhaupt nog met cubase, dit zielige gejank in de ruimte voegt natuurlijk totaal niks toe.....

Hahaha. Ja, je leest zoals altijd weer de helft. in 5 zitten serieuze bugs, die in 6 niet opgelost zijn. Dat is heel pijnlijk, want dat zijn echte basis dingen die gewoon missen. Geen enkele DAW is foutloos. Dat is ook niet mogelijk. Steinberg doet met Cubase erg leuke dingen, maar ze schieten naar mijn mening door naar de verkeerde kant.

En ja, ik ben kritisch over de Steinberg producten. Dat komt omdat ik er 8 tot 12 uur per dag mee werk, en dus weet waar ik over praat. Ja, behalve halleluja verhalen, mag er ook wel eens de schaduw kant belicht worden.

Als je zo kort op mekaar met nieuwe versies van je programma komt, denk je naar mijn mening alleen maar commercieel. Het is dan onmogelijk om je software tot in perfectie uit te ontwikkelen, en dus moeten ze consessies doen in de functionaliteit en werkbaarheid van een programma.

Daarnaast vind ik dat ze zich eens af moeten vragen voor wie ze al die "schitterende" extra functies eigenlijk ontwerpen? Voor beginners? Nee, want die moeten eerst leren met de basis te werken. Voor gevorderden: Nee, want daarvoor is het alleen maar een extra hulpje, en die konden zonder ook al vooruit. Voor de proffessionals? Nee, want die hebben software die extra trucjes veel beter doet.
 
Hahaha. Ja, je leest zoals altijd weer de helft. in 5 zitten serieuze bugs, die in 6 niet opgelost zijn. Dat is heel pijnlijk, want dat zijn echte basis dingen die gewoon missen. Geen enkele DAW is foutloos. Dat is ook niet mogelijk. Steinberg doet met Cubase erg leuke dingen, maar ze schieten naar mijn mening door naar de verkeerde kant.

En ja, ik ben kritisch over de Steinberg producten. Dat komt omdat ik er 8 tot 12 uur per dag mee werk, en dus weet waar ik over praat. Ja, behalve halleluja verhalen, mag er ook wel eens de schaduw kant belicht worden.

Als je zo kort op mekaar met nieuwe versies van je programma komt, denk je naar mijn mening alleen maar commercieel. Het is dan onmogelijk om je software tot in perfectie uit te ontwikkelen, en dus moeten ze consessies doen in de functionaliteit en werkbaarheid van een programma.

Daarnaast vind ik dat ze zich eens af moeten vragen voor wie ze al die "schitterende" extra functies eigenlijk ontwerpen? Voor beginners? Nee, want die moeten eerst leren met de basis te werken. Voor gevorderden: Nee, want daarvoor is het alleen maar een extra hulpje, en die konden zonder ook al vooruit. Voor de proffessionals? Nee, want die hebben software die extra trucjes veel beter doet.

Welke bugs heb je het over?
 
Ok, dus je wilt geen 7 omdat je ook geen 6 wilde kopen om van je bugs in 5 af te komen... Logisch...:P

Verder maakt het niks uit of je 1, 8 of 16 per dag achter je daw zit. Je DAW moet dienstbaar zijn aan de manier waarop je je werkt. Ik weet zeker dat jouw workflow niet de benchmark is, waaraan een Steinberg product zou moeten voldoen.

Dus gewoon stoppen met janken over Cubase5 (je "problemen" waren al lang opgelost met een upgrade naar 6) en lekker upgraden naar 7
Ik draai nu met Win8, voor maar €29 euro, hiervoor met Win7, draai al meerdere jaren zonder enige problemen.
In jouw wereld zou ik Win8 moeten verketteren, klagen over XP support en dat Vista nog een nog logger systeem was.

Je leeft 5 jaar in het verleden, je houdt vast aan frustraties die misschien 10 tot 5 jaar geleden relevant waren. Maar the world moved on.

Misschien voor jou ook eens tijd om niet alleen je systeem, maar ook je mindset eens te upgraden? Ouwe zemelaar.....
 
Bericht gehad van Steinberg (lekker snel dus!); er komt ook een upgrade mogelijkheid van Cubase 6 Elements naar Cubase 7 of Cubase 7 Artist.

Ik zie voornamelijk uit naar de full screen optie. Dat is eigenlijk het enige wat ik echt heb aan te merken aan Cubase 6. En de mixer van Cubase 7 ziet er echt geweldig uit op de screenshots!
 
ja ziet er goed uit! ik ga er voor :)

Heb bewust 6 overgeslagen omdat de features niet mega bijzonder waren naar mijn mening, en de update naar 7 vanaf 5 of 6 wss toch zelfde prijs is
 
Ow dat is voor het eerst dat er prijsverschil is tussen upgrades van 1 stap en van 2 stappen.
Jammer, want ik hanteerde ook altijd de strategie van 1 stap overslaan om kosten te besparen.
 
Je moet het anders zien, de mensen die current blijven worden met 50 per stap beloond
 
heb het zojuist even bekeken, maar dit vind ik echt wel een enorme stap opwaarts weer. Vooral die mixer vind ik een enorme verbetering. Ik ben ook blij dat voxengo EQ nu standaard erin zit, dat vond ik in de praktijk altijd al een fijne EQ.

5 december update dag is genoteerd :D
 
Back
Top