STEINBERG CUBASE 7

Highlights of Cubase 7:

The all-new MixConsole stars with brilliant mixing capabilities that give you plenty of workflow improvements
Integrated channel strip modules for epic pro-console sound
New Chord Track with intelligent composing assistance
VariAudio 2.0 with harmonizer capabilities and multi-part editing
VST Connect SE for recording over the net
All this together with the full version of Voxengo’s acclaimed CurveEQ, the brand-new Remote Control Editor, Hermode tuning, more instrument content and an array of real-world workflow enhancements make Cubase the producer’s choice.

Verkrijgbaar vanaf 5 December:

 
Grappig, die akkoord functie. Niet heel relevant voor elke muziekstijl maar het maakt het wel toegankelijker voor beginners om uit de mineur, majeur schalen te treden als het zo simpel gaat :)
 
@bambamstudio: Zijn er ook verbetering in het windows management systeem? Of is het nog steeds een kwestie van veel resizen, wegklikken, enz.? (ik zit op Windows)

En wat houdt de ASIO-guard functie precies in? Hoe worden dropouts voorkomen?
 
Je kunt in Windows (en ook op mac) eenvoudiger schermen groter en kleiner maken. En dat werk erg prettig!

ASIO-gard is onderdeel van de nieuwe engine. Kort gezegd worden audio kanalen in een buffer gezet. Als er een dropout dreigt te komen grijpt de engine in. Dit werkt alleen perfect als je je audio buffer laag hebt staan, en dus heb je wel een multicore computer nodig, maar goed, wie heeft dat niet....
 
Dat klinkt goed! Zo te zien zijn er behoorlijk wat verbeteringen op gebied van workflow doorgevoerd, naast al het andere moois. Ik vermoed dan ook dat ik binnenkort upgrade naar 7.

Oh, en die remote control editor, vervangt deze de belegen (maar functionele) generic remote editor voor alle apparater, inclusief de BCR-2000?
 
Laatst gewijzigd:
Draait het nog op xp of is win7/8 een moetje?
 
can't wait!
Benieuwd wat het gaat kosten
 
XP was bij C6 al opgegeven. Dus antwoord zal nee zijn.
Deze komt 5dec direct binnen:D
 
Persoonlijk vind ik de mixer er niet uitzien. Waarom in godesnaam geen intergratie van vst eq plugins etc in de channelstrip. Bouw je eigen strip of.. laat ze daar iets voor bedenken. Ik zit niet te wachten op de strip van steinberg (toch ?) maar een handige integratie van bv UAD plugins. Op deze manier krijg je nooit overzicht

Verder wel aardig verbeteringen.. maar geen echte vernieuwing
 
Full screen interface scaleable and customizeable channelstrip, chorder, toch aardig wat verbeteringen
Mensen komen er langzaamaan achter dat alle plugs min of meer gelijk presteren.
Ik ben in C6 al begonnen om meer en meer de meegeleverde plugs te gebruiken,
Bij een upgrade naar C7 dEnk ik dat ik SONNOX EN WAVES er ook maar uit gooi en bijv de standard channelstrip EQ en COMP meer ga inzetten. Helemaal met de nieuwe spectral copy functie, dan kan je het "speciale" geluid van de ene Vst geoon copieren ls preset voor de meegeleverde EQ
 
Als je 6 nu haalt krijg je 7 gratis.
Ik weet alleen niet of ze 7 ook wat prettiger gaan prijzen...
 
Als beginner heb ik redelijk recent nog Cubase 6 Elements aangeschaft. Nou kan ik daar aardig mee uit te voeten, alleen zijn er twee dingen die ik nu echt begin te missen, namelijk sidechaining en het kunnen exporteren van losse sporen.

Zou er ook een upgrade van Cubase 6 Elements naar Cubase 7 Artist komen? Kon het zo 1-2-3 niet vinden op de Steinberg site.
 
Ik draai deze versie al een aantal maanden als beta tester. Moet zeggen: leuk stukkie software! Zeker de channelstrip en de audio engine zijn geweldig.

Is de audio engine aangepast dan? Ik lees dat niet terug nl...
 
Back
Top