Nieuw disco liedje!

GijsH

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2009
Berichten
406
Locatie
Genk
Ik heb sinds gisteren een nieuw nummer op mijn soundcloud gezet genaamd 'Hit The Deck'. Qua stijl plaats ik het in het Disco-House genre. Zelf ben ik wel tevreden over het nummer maar misschien dat ik de piano nog ga veranderen. Graag had ik jullie meningen gehad dus laat maar weten wat jullie er van vinden!

http://soundcloud.com/santacompana/hit-the-deck/s-1ifM3
 
Het idee vind ik leuk. Er zijn wel twee zaken die mij meteen opvallen. Het geheel is wat repetetief. Je zou wat meer variatie in het akkoordenschema kunnen stoppen. De bass kun je volgens mij ook best iets pannends mee doen.

Het tweede dat me opvalt is dat de hele track zo "licht" overkomt. Dat kan natuurlijk je bedoeling zijn geweest, en in dat geval mijn complimenten :).
 
Er zit idd weinig variatie in maar ik vond het niet echt storen. Misschien dat ik de bas wat ga verdikken door er nog een baslijn op gitaar over te spelen. Dat licht zijn kan misschien door mijn piano komen maar het was in ieder geval geen bewuste keuze. Merci voor de feedback!
 
Ik heb het tot het einde gehoord en je mag best tevreden zijn. Voeg wat female vocalen toe en kort de intro met de piano iets in of bouw het iets anders op (in tempo)

Verder goed man !
 
Hoe heb je dat vervormde stem-geluidje gemaakt (vanaf 1:19 hoor je hem duidelijk?)
 
Hoe heb je dat vervormde stem-geluidje gemaakt (vanaf 1:19 hoor je hem duidelijk?)
Ik hoop dat gij geen fan van Radiohead zijt, want het is een sample uit een Radiohead liedje dat ik bewerkt heb met wat effecten.
 
Lekkere track! Ik vind het wel bij deze muziek passen, dat repititieve. Zat dit weekend naar Deadmau5 te luisteren en dat stampt ook maar door, zonder dat er veel gebeurt, maar toch is het een van mijn favoriete bands :)
Wel had ik gelijk de neiging om de bas verder open te draaien op mijn set. Dus het mag misschien nog iets meer 'stampen' met laag en sub-laag :)
 
hij zou idd wat mee rmogen beuken
die piano vind ik m wat kracht ontnemen. .ietsje knullig is ie
verder lekker discoish
moet je niet iets hebben wat de funktie van de brasssectie in disco vervult?
evt in combi met een koortje oid
beetje stabby funkende dingessen
 
Potentie maar hij kan zeker meer knallen. De bass line kan dikker, en brass stabs vind ik ook een goed idee. Ik zou er persoonlijk ook wat meer variation in de song toe passen, als een duidelijke verse/chorus/break structuur. Maar misschien past dat niet bij deze muziek, in dat geval vraag ik je mijn comment te negeren :D

Leuke song wel, voeg er een hijgende vrouwen stem aan toe en klaar :D
 
Idd die piano vond ik zelf wat cheap klinken. En ik ga ook nog een baslijn met mijn basgitaar inspelen. Thanks voor de feedback! ;)
 
Prettig plaatje. Voelt een tikkeltje licht en braafjes (vooral het begin), maar dat is het genre disco-house geloof ik ook. Ben benieuwd naar de gitaar baslijn. De wah-wah bas is het voor mij niet helemaal.

piano themaatje doet erg denken aan "praise you" van "vetjoch dun"...
:D Ja ik dach ook al ik ken het ergens van. Verschil is dat Vetjoch Dun het gewoon van een plaat gegapt heeft en in z'n sampler gekwakt.
 
Ik dacht in het begin, shit wat een kouwe piano, maar als het nummer eenmaal loopt dan gaat ie lekker hier! Volume ging omhoog hier ;-) Zegt genoeg denk ik! Ritme aan het einde is een beetje jammer, maar dat maakt het mixen zeker makkelijker? (edit; inmixen naar de volgende plaat bedoel ik uiteraard)
+1
 
Ja die piano ben ik zelf ook niet 100% tevreden over hij is in ieder geval niet geïnspireerd door "Praise You":)
 
Back
Top