Tim and the ocean - Electric city (electro)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.146
Locatie
HybriDe L!Fe
http://soundcloud.com/midbrain/tim-and-the-ocean-electric

Zo op mijn vrije dag weer een paar uur lopen pielen.
Hier versie 1, eerste opzet.
Electro met een gitaar, weet niet of allah dat wel goed vind:D
 
"Let me take you on a trip"...

Ik vond het best geinig, een beetje raw maar ik denk dat dit de bedoeling is. Door de andere instrumenten komt de gitaar niet helemaal uit de verf (1.05 minuten), misschien iets minder limiter op het eind compressor?

Maar het klinkt melodisch gezien erg goed.
 
de mix is wel errug schreeuwerig vol, platte cigaar... t'is eerder dynamiet dan dynamiek :D
van Allah mag je alles. Ook dvd's branden. :D
allaahf

rogercourtney.jpg


k'weet't, t'is schrijnend :D
 
tjonge jonge jonge :) Ik dacht: ik hint even naar vrije wil. Krijg je dit :P

Track is inderdaad te vol in de mix.
 
hahahah dynamiet!!! :duivels::duivels::duivels: inderdaad, beetje overcompressed......

Zal effe een beter versie uploaden, meer een beetje van dat dynamiet effect moet wel in de mix.. Allah Akbar!!! جيش الأعادي جاء يبغي مصرعي
 
Origineel en al die kleine edits zijn gaaf.. klinkt afwisselend en is daardoor boeiend.. Nice
 
@azzjemenou, heb er effe een ander versie opgezet en heb doormiddel van multibandcompressie de snare anders in de mix gelegt.

Hij nog steeds kneiter hard, maar dat moet ook wel.

bedankt voor de feedback

@Furious5 bedankt voor het compliment :mega:
 
Heb je track net even aandachtigd beluisterd zonder de commentaren hierboven gelezen te hebben (dat kan namelijk he, via SC :-)). Het eerste wat mij opviel was... de snare... Ik heb geen bezwaar tegen het voulme, misschien heb je dat al teruggeschroefd. Maar hij is nog steeds te nadrukkelijk aanwezig en dat leidt af. Kun je de sustain niet iets terugschroeven? En iets van een enveloppe op een cutoff filter zetten? Dan houd je de sfeer vast, maar stoort de snare niet meer. :eureka:

en dit natuurlijk:
mooi plaatje, behalve dat einde kan beter..

Verder echt een prachtige track! Gevarieerd, een avontuur met een bijzonder prettige sfeer. Mooi gedaan hoor! :okdan::halleluja
 
wel lekker sfeertje
beetje hard alles
als er veel gebeurd is die snare niet zo hard meer, maar anders is ie wel hard ja
ook de hihats liggen er erg bovenop
zowiezo is t allemaal een beetje dringen voor de deur, wat mee rlucht zou heel fijn zijn
zeker als je een wat melodischere track hebt kan dat absoluut geen kwaad
je lijkt te doen wat ik zelf ook vaak doe
alles willen horen dus alles te hard zetten hehe
ruimte maken
wel lekkere sounds ook hoor trouwens :)
 
bedankt voor de tips allemaal, bijna iedereen vind de mix niet goed..

Zal binnekort effe een eerste mixmaken. zal effe wat stoeien met een lp filter en het droge signaal erbij mixen.

thnx alot hier kom ik verder mee:mega:
 
Heel heel leuke plaat! Kwa geluiden en compositie heb ik er met plezier naar geluisterd.

Maar zoals boven al aangegeven zou ik op alles wat gas terugnemen, minder compresseren, meer de instrumenten voor zichzelf laten spreken... opnieuw beginnen en elk instrument een eigen plaats geven. Nu klnkt het als een technokwartet in een melkdoos. Wat een beetje spijtig is. Bijv 1:38-1:40 wanneer je naar een rustiger moment overschakelt heb ik enkel de indruk dat het harder wordt ipv een chill-out moment.

Misschien kan je alles (behalve de zalige snare) zonder compressie proberen opbouwen. Het maakt echt alles kapot. Zeker die master compressie, tsss. De compositie is zeer boeiend..
.
 
Laatst gewijzigd:
Hmm, wat een kritiek allemaal :-P
Ik heb 'm helemaal afgeluisterd!
Of dat iets zegt weet ik niet..
Wel hoor ik vanaf 1.36 wat irritante tikjes.. :S
 
raar die tikjes zaten er eerst niet in op SC.....zeker niet in het origineel

Misschien is de tape van SC versleten...
 
Back
Top