Tim and the ocean - M6 Bitlicker (Triphop)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.146
Locatie
HybriDe L!Fe
Zo ik heb sinds lange tijd (meer dan een jaar geleden) weer eens wat inelkaar gepruts.
Het heet M6 Bitlicker. tja ik moest het beestje een naam geven.
Maar vooral omdat ik de Oberheim matrix 6 veel heb gebruikt.
Ben benieuwd wat je ervan vind. maar hoop toch vooral op wat ideeen om het af te maken.
Misschien als project samen. laat maar horen:P



https://soundcloud.com/timandtheocean/tim-and-the-ocean-m6-bitlicker
 
De compositie is zeker nog niet af. De lead stoort, staat in ieder geval te hard. Maar, sommige stukjes zijn heel erg goed. De bas klinkt lekker slepend.

2:24 - 2:39 :okdan:
 
Ik vnd het erg mooi.. Mooie leadsound en bassline.. Ik zou hem zeker afmaken!
 
Ik vind hem leuk, ruig als het is. De lead past echter niet bij (het gekozen geluid), staat te hard en clipt, maar de rest is goed gedaan.

De melodie (1,2,3 van het begin en het hele nummer door) is wat repetitief en ik mis wat variatie; je kunt het speeltempo zo laten maar de melodie laten variëren met octaafjes...

De basis heb je, gewoon verder gaan :)
 
Zit qua productie erg lekker in elkaar.. lekker sfeertje zeg :) Idd die baslijn samen met die lead werkt erg goed..
Lead is idd een beetje te hard.. misschien iets te droog maar die glitches daarin vind ik dan wel weer erg lekker en past ook goed bij de titel :D
 
nee ik bedoel dat ik al een jaar niks meer heb gemaakt. ok die lead.... die staat dus te hard. sommige vinden hem wel passrn en andere niet. ja en idd het brabbeld een beetje door. ik ga er verder aan sleutelen . bedankt allemaal.
 
Begint mooi sferish
Leadsound ook mooi,mag nog wel ietsjes dikker
En inderdaad, dan moet er nog iets ergens weer gaan gebeuren

Ik hoor hier wel een lekkere d&b beat onder en een zanglijn voor coupletten
Waarbij de lead dan het refrein doet.
 
Heb met plezier geluisterd! Het doet me soms een beetje denken aan jaren 80 new wave. Of zit ik er nu erg naast? O.a. bij 2:40 lijkt het of de lead iets te snel er in komt of uit de maat is. Maar ook hier kan ik mij in vergissen.. :-)
 
ja idd die lead zit in het eind helemaal scheef. ? jaren 80 ? komt misschien door die obm 6.....nou ja bedankt voor de reactie. :mega:
 
Back
Top