Tim and the ocean - Awake

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.257
Locatie
outerspace
Eindelijk weer eens iets afgemaakt.
Mijn meissie is van huis dus ik heb lekker mijn zooi over de woonkamer verspreid.
modular, M6 synth, gitaar amp, uit de kast getrokken.
Ook nog een basgitaar gekocht voor 60 euries. nou ja er komt geluid uit.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. volgens mij kan ik echt niet meer mixen omdat ik doof aan het raken ben.


https://soundcloud.com/timandtheocean/awake
 
Vind het tof dat iemand muziek maakt,daarom breek ik het niet af.Een eigen mening geven is persoonlijk.
 
Top.. :okdan: Die bas hangt er erg lekker in.. Lekkere track ook. :)

En erg te gek ook met zo'n 4/5 snarending.. je kan door een paar noten te veranderen de hele compositie compleet opentrekken.. the magic of the baseline.

Gitaartjes zijn ook lekker trouwens :okdan:

Kan over de mix niet zoveel zeggen luister op een PC 2.1 systeempje wat ik niet echt ken.. ga em van de week nog ff beluisteren :)
 
Best chill. Aardige percussie en melodietjes. De baslijn past alleen harmonisch niet overal even lekker bij je akkoorden (bijv. op 0:45, maar ook op andere plekken). En de synthlead klinkt wat schel en droog, een beetje galm erbij zou best mogen.
 
Bedankt allemaal voor het luisteren.:halleluja

@stupide ja idd dat met die bas is me wel opgevallen. maar kan echt niet de juiste noot vinden.

Mischien komt dit omdat die bas nogal goedkoop is of omdat ik niet goed kan bassen.
Heb nog geprobeerd die moeilijke plekje te corrigeren met een paar cents...
Bas was wel goed gestemt bij het opnemen,

Die lead zal ik een wat minder schel maken.

Bedankt voor de feedback
 
Mooi stukje werk weer! Naast het puntje m.b.t. de bas vind ik de gitaar in het begin iets te gehaast klinken, zou wat meer laidback ingespeeld kunnen worden. Maar lekker filmisch sfeertje, hou ik wel van!
 
Lekkr da sfeertje zo en synt & combi basgiraar prima.
Daartegen de zeegolfjes zijn een beetje te makkelijk in mijn opzicht.
Daar kan toch best iets stout en raar de rigs?
 
Bedankt, ja de zee is wat makelijk. maar goed ik heb wat field recordings geprobeerd en het klonk gewoon het fijnst.
 
:okdan: Beetje de sfeer van de eerste Spinvis cd
 
Wow bedankt voor het compliment. ik kende Spinvis niet maar vind het heeeel erg mooi. Ik probeer idd ook van die hele "lieve" "gevoelige" liedjes te maken. Al is het wel moeilijk om niet naar "depresief" af te dwalen. Maar toffe band die Spinvis.
 
Back
Top