Tim and the ocean - commercial bitch (electro)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.137
Locatie
HybriDe L!Fe
Vage start van een track. was oorspronkelijk begonnen met een gitaar lick en een acoustische drum beat. Daarna totaal veranderd en kwam dit eruit.
Best inspiratieloos........
Weet niet of ik hem af ga maken wat denk jij????

http://soundcloud.com/timandtheocean/tim-and-the-ocean-commercial

:mega:
 
Tja, ik weet ook niet of je hem gaat afmaken...

Ik vind de track een heel frisse vibe hebben. Op 0:50 dacht ik even "tja..." en dat duurde precies 8 seconden. Toen dacht ik "JA!!". Die snare in je build up vind ik dan weer lekker vervelend :-). Kun je vast wel iets mooiers van maken. Als je hem mij zou vragen, en ik ben degene die deze track had gepost, dan had ik zeker gezegd dat ik hem zou uitwerken. Als je zonder inspiratie zit, laat je hem toch lekker een paar dagen liggen? Daarna uitwerken met het thema van 0:58 als basis.
 
ja das een goed idee in de kast ermee.

vond hem zelf ook iets fris hebben. Maar best raar om totaal inspiratieloos muziek te maken, das echt nieuw voor mij.


hoop stiekem op een gouden tip om hem af te kunnen maken.

Bedankt voor je altijd construtieve kritiek,je bent een ware aanwinst voor SF:halleluja
 
Ik vind het idee best cool, maar die snare komt er een beetje vreemd over. Voor de rest weet ik niet wat ik moet zeggen, de stijl spreekt me zeer aan dus ik zou zeggen: maak hem af.

Tekst met "spoken word" (semi-rap/semi-gezongen) zal niet mistaan, laat jezelf maar lekker losgaan (ik zal deze keer niet grof reageren als het dat gebeurt).

Ben benieuwd naar een definitieve versie.

(Heb hem inmiddels 2X achter elkaar helemaal afgeluisterd :P)
 
ja das een goed idee in de kast ermee.

vond hem zelf ook iets fris hebben. Maar best raar om totaal inspiratieloos muziek te maken, das echt nieuw voor mij.


hoop stiekem op een gouden tip om hem af te kunnen maken.

Ik heb dat af en toe ook. Maar ik ken mezelf goed genoeg om er dan niet mee verder te gaan. Ik heb dat 1 keer wel gedaan en dat leverde eigenlijk alsnog redelijke kritieken op. Waarmee ik wil zeggen dat het idee zonder inspiratie te zitten, vaak alleen in je hoofd bestaat en het verschil voor het resultaat voor de luisteraar niet hoorbaar is.

Die gouden tip ga je van mij vandaag in elk geval niet krijgen :). Heb zelf nu weer zo'n inspiratieloze fase. Ik begin dan vaak aan een paar nieuwe projectjes die ik dan later misschien ga uitwerken. En tot slot, het arrangeren is bij mij ook vaak gewoon hard werken en logisch nadenken.


Bedankt voor je altijd construtieve kritiek,je bent een ware aanwinst voor SF:halleluja

Haha, daar hebben we sinds kort een ander draadje voor :D (maar thanks anyway!)
 
ha thanks voor het compliment, muchas gracias tio:)

ben niet boos hoor weet dat ik soms ook echt niet kan zingen.
andere dagen gaat dat dan weer heel goed.
Ik heb altijd op straat liedjes gezongen met mijn gitaar maar opnemen is toch weer andere koek.
Zal wel effe duren voor dat ik iets met zang zal droppen op SF.:D

toch effe de kast in met deze track en dan bij inspiratie haal ik hem weer tevoorschijn.:mega:
 
ha thanks voor het compliment, muchas gracias tio:)

ben niet boos hoor weet dat ik soms ook echt niet kan zingen.
andere dagen gaat dat dan weer heel goed.
Ik heb altijd op straat liedjes gezongen met mijn gitaar maar opnemen is toch weer andere koek.
Zal wel effe duren voor dat ik iets met zang zal droppen op SF.:D

toch effe de kast in met deze track en dan bij inspiratie haal ik hem weer tevoorschijn.:mega:

(ik zou voor jou dat willen doen want als ik het nummer hoor hoor ik mezelf al zingen... het enige wat me een beetje opvalt is de snare, het klinkt een beetje dof en niet in balans met de rest, zeker de trommelachtige effect voor de tweede sectie, maar voor de rest vond ik de piano melodie erg mooi en ook nog enkele details van de mixing, als ik zo "inspiratielos" een track zal opbouwen... Ik ben met de mijne twee werkdagen bezig en kom niet verder dan de bassline-beats, en het is toch met inspiratie, dus...)
 
hey Pablo das een goed idee maar hijs nog lang niet af.

die snare is een beetje te hard in de roffel maar heb ook nog helemaal niets gemixt.

tbc,
 
hey Pablo das een goed idee maar hijs nog lang niet af.

die snare is een beetje te hard in de roffel maar heb ook nog helemaal niets gemixt.

tbc,

Ik snap het, het klinkt alsof de band live aan het spelen was en zo opgenomen met wat truckjes... Ik hou van ruig ook :P

Zoals Dr. zei is het misschien verstandig dat je deze een paar dagen laat liggen en daarna opnieuw pakken :okdan:
 
Back
Top