Tim and the ocean - Distance my demons (electronica,nu electro)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.169
Locatie
HybriDe L!Fe
Een eerste track gemaakt met Ableton.

http://soundcloud.com/midbrain/tim-and-the-ocean-distance-my

Wat vind je er van??
 
Hmm, het voelt of er wel iets in mijn midbrain gebeurt...
Maar geen idee wat! :S
 
Ik vind de melodie en het idee achter de track best leuk, maar de drums klinken niet lekker, alsof ze "drowned" zijn, ik bedoel de eerste sectie. De track moet enigszins groeien.

Hier zou ik vocals willen toevoegen maar je moet even kijken. :okdan:
 
Hey Pablo! Q tal?? wat bedoel je drowned??

Bedoel je de timing van de melodie tegenover de beat??

Die melodie (patch in Alchemy) gaat via een extern effect (H & k lesly sim) terug ableton in. de timing is daardoor fucked.

Moet nog effe uitvogelen hoe ik die timing goed krijg.
 
Nee, de timing is goed, maar de drumstel in de eerste sectie (0.38 tot 1.16, en later weer), zeg maar de "warme" drums" in contrast met de andere geluiden komen er vreemd over, voor de rest heb ik niets om aan te merken, ik weet niet precies hoe dat komt. Ik werk ook met layered beats maar dat heb ik in Ableton nog nooit gehad...

Ik zal in een ander geluidsinstallatie checken, misschien komt het omdat ik via een hi-fi systeem hoor.

Je zegt over de timing, misschien kan dat helpen maar vooral de drums storen een beetje... Kijk maar even.

Correctie: ja er zit iets in de timing, na de break zeg maar, klopt.
Het nummer heeft een leuke "kleur".
 
Laatst gewijzigd:
cool ik zal eens kijken of die beat er beter in kan. Zang is meer dan welkom. voel je vrij om wat te proberen.

Kan eventueel ook het ableton project aan je doorsturen zodra je wilt opnemen.

Heb daar wel tijd voor nodig omdat er veel analoog in zit wat moet worden opgenomen en reason.
 
Ah, ok, ik hoor de analoge geluiden her en der. Ik download de track en laad deze in ableton om te proberen.

Ik heb momenteel de 8.1.3 versie voor mac (andere project versies worden niet geopend :P).
 
??? ok ik heb 8.2.1.... die kan jij dus niet openen....balen

ook niet zonder effecten???
 
??? ok ik heb 8.2.1.... die kan jij dus niet openen....balen

ook niet zonder effecten???

Neen... :(

Ik kan ook de andere versie installeren maar dan kan ik de projecten van de 8.1.3 niet openen (en ik heb veel in de maak :()

Don't worry, ik heb een template voor vocals gemaakt die vrij geschikt is.
 
mmmm had toch wat meer reacties verwacht... valt duidelijk niet in de smaak hier :(
 
Ik vind het begin leuk, en als de beats erin komen gaat het helemaal goed! jammer dat er op 1:55 niet echt iets gebeurd, dat is wel een punt waarop je het nummer naar een hoger level zou kunnen tillen door iets nieuws toe te voegen. De glitchy drums trek ik wel. In totaal zou ik toch nog proberen wat elementen toe te voegen en daarmee het arrangement wat aan te passen. Nu kabbelt het heel vriendelijk door, niks mis mee, maar ook niet echt dat het blijft hangen of dat je direct opnieuw op play wil drukken. Een dikke hook of melodie of in het uiterste geval inderdaad een vocal... ;-)
 
Ja Stupide je hebt een goed punt,die kale beat op 1.15 gaat misschien te lang door. Denk dat ik hem wel ga halveren in tijd.

Wat is een hook???

Heeft het nummer een brug nodig ofzo.

Btw, jouw nummer "over here" is echt super vet. zou daar wel een remix van willen make.
 
Back
Top