concrete carving the roads of Madrid (Tim and the ocean)

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.240
Locatie
outerspace
Buenos dias chicos!

Ik heb weer iets bijna af.
Ben benieuwd of je het leuk vind en of er nog op en aanmerkingen zijn.

Muchas gracias. Saludo Tim

http://soundcloud.com/midbrain/concrete-carving-the-roads-of
 
Fijne track! Heeft op de een of andere manier iets nostalgisch over zich. Hetzelfde had ik ook toen Summertime van onze vrinden DJ Jazzy Jeff en the Fresh Prince uitkwam. Misschien is het die gepitchpende lead. Bass mag wat mij betreft een tikkeltje minder, het verstoort die heerlijke flow. Op elke derde en vierde maat kan hij trouwens wel met de rest mee, 5 stapjes omlaag. Maar hij is lekker, staat inmiddels bij mijn favourites! :okdan:
 
Op elke derde en vierde maat kan hij trouwens wel met de rest mee, 5 stapjes omlaag. Maar hij is lekker, staat inmiddels bij mijn favourites! :okdan:

Zo bedankt voor het compliment gasten!:okdan:

Dr van Lansberg wat bedoel je precies (zie quote). bedoel je het tweede deel van de lead melodie die wrikt???

Bas gaat zeker zachter, had wat problemen met renderen.
 
Zo bedankt voor het compliment gasten!:okdan:

Dr van Lansberg wat bedoel je precies (zie quote). bedoel je het tweede deel van de lead melodie die wrikt???

Bas gaat zeker zachter, had wat problemen met renderen.

Nee, dat wrikken van de lead vind ik juist lekker.

De bass speelt steeds een sequence van G en As. Er zit een gechopped geluid in dat van akkoord wisselt, steeds na 2 maten. Als je de bass mee laat wisselen naar D en F, krijg je meer diepte in je track :eureka:.
 
Ah ok, nu snap ik het. de bas gaat dan hetzelfde als de lead doen.

Gaat het een proberen. thnks
 
Zo, je bent in ieder geval lekker productief. :-)

De baslijn is tof! Goede opbouw ook. De lead is misschien een beetje lief tegenover de bas. Het melodietje is wel leuk, maar de sound is een beetje droog of statisch. Als je daar iets meer leven in zou kunnen pompen, zou het wat beter in balans zijn, denk ik. En zelf ben ik altijd wel fan van een padje hier en daar: in dit nummer zou dat prima passen bij het laatste stuk. Dan wordt het echt een zwevend geheel.
 
Back
Top