D16 LuSH-101 - 8 Synth-in-One aangekondigd.

Prijs en release datum nog niet bekend, maar beta testing is begonnen.

attachment.php


Full Features

Multilayer architecture with 8 independent Layers (per-layer properties)
Up to 32 voices of polyphony
MIDI channel
Keyboard zone
Audio output
Synthesis
Oscillators (Saw, PWM, Noise), with Supersaw and HardSync options
Sub Oscillator (5 waveforms)
Self-oscillating, high-quality, multimode filter
Passive high-pass filter
Up to 8 voice unison with Tune, Cutoff and Panorama spread
2 LFOs with optional tempo synchronization and re-triggering modes (Trig, Gate, Arpe, None)
2 envelopes with re-triggering modes (Trig, Gate, LFO1, LFO2)
Insert effect (selectable algorithms):
Chorus
String Ensemble
Phaser
Flanger
Distortion
Vowel filter
Decimator
Tremolo
Modulation Matrix (modulation sources):
Note velocity
Pitch bend
Modulation wheel
Expression pedal
Sustain pedal
Keyboard’s aftertouch
Note pitch
Arpeggiator’s output
Arpeggiator
Step sequencer (Gate and Tie per step)
6 Run modes (Up, Down, Up and Down, Down and Up, Random, Manual)
Chord mode (Gater)
3 Hold modes (Normal, Toggle, Trigger)
Shuffle
Tempo multiplier (Full notes, Dotted notes, Triplets)
Mixer
Parametric EQs (1 per channel strip)
Compressors (1 per channel strip)
Up to 11 freely-assignable stereo output busses per instance
Send FX’s (Reverb, Chorus, Delay with tempo sync)
Presets
Over 1700 factory presets
5 preset categories (whole synth, single layer, Arpeggiator, Reverb, Delay)
Advanced, file-based preset browser
Miscellaneous
Advanced MIDI learn
Parameter mapping for VST / AU automation
System requirements

PC

OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7
CPU: 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.7 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: VST host (32bit or 64bit)
Mac

OS: 10.6.x or 10.7.x
CPU: Intel based 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.4 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: AU or VST host (32bit or 64bit)
It's not a standalone program so you need a host application to use it.
 

Attachments

  • 1-lush-101-gui-synthesis-1.jpg
    1-lush-101-gui-synthesis-1.jpg
    174,8 KB · Bekeken: 113
Last edited by a moderator:
Dit wordt geen RE, veeel te groot en te zwaar.

Hoezo te groot?De predator interface is toch ook aangepast aan het rack formaat, dan kan dat bij deze vsti toch ook?

Te zwaar...Het is indd een flinke plug maar als je pc snel genoeg is moet dit wel kunnen toch...verder denk ik dat de genoemde pc specs na het beta testen nog wel naar beneden worden bijgesteld?
 
Omdat - als de layers elkaar niet beinvloeden - er weinig reden is om iets na te bootsen wat je DAW ook al kan, en omdat je als je dat niet doet je elke plug op een aparte core kan laten draaien (mits je DAW dat ondersteunt).

Er is niks dat je tegenhoudt om 7 extra instances van een plugin te openen en ze allemaal aan hetzelfde MIDI-kanaal te hangen.

Waar het echte werk in zit is om in totaal 8 coherente geluiden te maken (4 is al lastig) die elkaar niet in de weg zitten; dat vereist een hoop kennis en fantasie. Wat het erger maakt is dat zo'n "combi" (zoals ook bekend van vrijwel ieder workstation) vaak zoveel ruimte inneemt in de mix dat je 'm vrijwel niet kunt gebruiken tenzij je 'm terugschroeft qua kracht.


Jawel, maar ik vind het prettiger om alle layers in 1 venster te kunnen editen in plaats van voor elke layer een venster te moeten openen. Ik weet het , in feite doe je natuurlijk niets anders, je switched de layer in je daw of je switched hem in je synth, maar om de een of andere reden lijkt het mij dat in de synth zelf toch fijner is voor de workflow, misschien is het een gevoelsdingetje, net als dat het design van de gui een effect heeft op de gebruiker.... Of misschien is het omdat ik het gewend ben van de supernova2. Daarmee doe ik niks anders dan layeren, sterker nog, volgens mij is layeren op zich al een hobby voor mij realiseer ik me ineens.
 
Wat er nog niet echt in wil bij mij, is hoe zit het nu met de resolutie vd knopbewegingen t.o.v. midi?? (in 't algemeen bij plugins)

Als ik zo'n plugin ga 'automaten' in Cubase, met waardes 0-127, of met een controller, .. hoe verhoudt zich dat tot de resolutie vd knopbewegingen, gaat het filter dan ook 1,2,3,...127 ? Of is dat op een andere manier ondervangen om de sweepresolutie gladjes te maken?

En zoja, zit er dan nog verschil in een sweep met de muis, of een sweep via controller/midi ?? (zou raar zijn, maar 't kan..)
 
D16 announces LuSH-101 release date and pricing

We'd would like to announce that a long-awaited synthesizer LuSH-101 is about to be released. Release date is planned on Thursday, October 18th, 2012 10:10:10 AM (CET) . Retail price is going to be 149 EUR / 199 USD / 119 GBP . Discount coupon codes will be prepared for our loyal customers and information about this will be available soon.
http://www.d16.pl/news
 
Net ff demo geprobeerd... ijskast in vergelijking met Diva.
Heb alleen de presets geluisterd.. ligt mischien aan mij maar ik heb volgens mij nog nooit zon kille sofsynth gehoord.
 
Hoe kan dat nu: i7 en 2,8 Ghz recommended, voor 1 plug-in? Ehhh...

Begrijp het wel. Ik heb al een wat ouder systeem en hij happert al heel erg snel hier. Werkt zo echt voor geen meter.
 
Echt eeuwig zonde dat deze VSTi je cpu werkelijk opvreet :(1 layer met 8 voices unison gaat nog wel maar als ik er een 2de layer met 8 voices unison bij wil gooien word het een groot kraak festijn.
Ik vind dat echt jammer want hij heeft verder wel veel in huis.
Ik heb de latency van mijn komplete audio 6 op max gezet om te kijken of er zo nog iets te redden is maar zelf dat helpt niet.
Ik werk hier met een desktop i7 windows 7 64bit set-up 16 gig intern dat moet toch wel redelijk zijn en met andere plug-ins heb ik eigenlijk nog geen problemen met mijn cpu gehad.
Nu wil ik deze d16 toch graag ook in mijn collectie hebben dus als er iemand tips heeft hoe ik rekenkracht kan besparen voor mijn cpu...door bijvoorbeeld wat settings in Cubase te wijzigen die ik over het hoofd zie dan hoor ik dat graag
 
Als je met layers werkt krijg je problemen met de cpu belasting omdat LuSH intern geen multicore support heeft. Dus de eerste en tweede layer draaien op dezelfde core, die dan vol loopt.

Je kan dit probleem omzeilen door gewoon een tweede instance van LuSH te openen voor de 2de layer. Die kan dan op een andere core draaien.
Mixen doe je dan met je DAW en niet met de interne mixer van LuSH.

Werkt perfect.
 
Thanks voor de tip Pascal dit werkt idd al wet wat beter nog steeds klapt die naar de 80% op de performance meter maar wel een stuk minder gekraak.

Zijn er ergens in Cubase nog dingen die ik kan verbeteren voor minder cpu verbruik? Of bijvoorbeeld in windows dingen wijzigen waardoor het cpu verbruik afneemt?
 
Thanks voor de tip Pascal dit werkt idd al wet wat beter nog steeds klapt die naar de 80% op de performance meter maar wel een stuk minder gekraak.

Zijn er ergens in Cubase nog dingen die ik kan verbeteren voor minder cpu verbruik? Of bijvoorbeeld in windows dingen wijzigen waardoor het cpu verbruik afneemt?

Het enige dat je volgens mij kan proberen is de latency van de audio interface verhogen. Maar dat heeft dan weer nadelen als je live wil inspelen.

Ik vrees dat als je nog meer wil dat je zal moeten freezen.
 
Zijn er ergens in Cubase nog dingen die ik kan verbeteren voor minder cpu verbruik? Of bijvoorbeeld in windows dingen wijzigen waardoor het cpu verbruik afneemt?


Ik heb zelf een tijdje terug mijn RAM verdubbeld naar 8 GB en dat hielp wel. De bottelnek lijkt nu in de geluidskaart te zitten (ook na verhogen latency). Ik neem aan dat je multicore processing enabled hebt in Cubase?
 
Ja indd vind het zelf wat fijner als ik niet hoef te freezen maar goed voor die 65 euro kan ik hem echt niet laten liggen..Thanks ook voor die tip in het andere lush-101 topic ik kon die website nog niet...Verders ook mooie prijzen voor andere plug-ins :)
 
Heb ook even de demo gecheckt, omdat ik ook wel benieuwd was naar deze synth.
Conclusie: Sound is zeker niet verkeerd, maar met die GUI kan ik echt niet goed uit de voeten. Wat een gepriegel, zeg, vooral die zogenaamde mixerpage.
Verder ook niet echt bruikbaar, omdat de synth bij sommige patches mn CPU compleet opvreet...zelfs Diva en Diversion zijn minder CPU verslindend.
Op de site van D16 staat wel dat ze GUI gaan aanpassen in de toekomst. Als ze nou ook nog ns wat aan het CPU verbruik gaan doen wil ik er nog wel eens over denken...nu sla ik m nog even over.
 
@ resonantforce ik ben door de prijs overstag gegaan als je hem freezed is er nog best mee te werken...plus wat pascal al aangaf in zijn comment, er is op dit moment nog geen multicore support voor Lush 101 dit is in de toekomst wel de bedoeling maar zit er nu dus nog niet in.
Echter kost deze synth op dit moment tot 1 Februari €65,25 via deze site http://audiodeluxe.com/products/d16-lush-101 kan je denk ik ook niet echt een buil voor vallen :)
 
Back
Top