Tube synth...

Hier meer info.
http://www.groupdiy.com/index.php?topic=49282.0

DSC08423.jpg
 
Alleen is de kwaliteit van buizen tegenwoordig maar half meer van wat ze vroeger waren ;{

Hm...weet niet of ik het hier mee eens ben...

Wat ik me afvraag bij zo'n synth... zag qua voeding waardes van +200 V en +112V ofzoiets... betekent dit dus dat de synth als een oude Amerikaanse auto stroom slurpt?

Of kan er met een hoog voltage ook nog steeds met weinig stroom gewerkt worden...

Ik denk dat deze synth iets van 100W zal slurpen...

De vervorming is die dan ook verdubbeld ?

Nee
 
Wat ik me afvraag bij zo'n synth... zag qua voeding waardes van +200 V en +112V ofzoiets... betekent dit dus dat de synth als een oude Amerikaanse auto stroom slurpt?

Of kan er met een hoog voltage ook nog steeds met weinig stroom gewerkt worden...

Bepaalde componenten kunnen inderdaad een hoge voltage nodig hebben maar het verbruik hangt enkel af van hoeveel vermogen er nodig is (of hoeveel dit component echt verbruikt).
Dus een hoge voltage is daarom niet evenredig met een hoge ampèrage (verbruik).

De vervorming is die dan ook verdubbeld ?

Buizen worden tegenwoordig machinaal gemaakt en... kwaliteit uit China en Rusland ;{
Dat uit zich dan ook in snellere slijtage te merken aan de ruis en de "microfonie".
Hier vind je meer info:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=154036

Cheers! :mega:
Exo.
 
Bepaalde componenten kunnen inderdaad een hoge voltage nodig hebben maar het verbruik hangt enkel af van hoeveel vermogen er nodig is (of hoeveel dit component echt verbruikt).
Dus een hoge voltage is daarom niet evenredig met een hoge ampèrage (verbruik).

Maar een buis werkt alleen als de gloeidraad gloeit.
Dus 6,3V x 0,3A= 1,89 Watt per ecc83. En de buis zelf levert maar 250V x 0,0012A= 0,3 Watt aan vermogen. (Volgens de gegevens uit de databladen.)
Ik tel +- 25 buizen dus dat is zo'n 47 Watt aan verwarming wat je er bij op moet tellen. Mits het allemaal ecc83 buizen zijn en ik denk dat er buizen bij zitten die nog wat meer opstoken.

100 Watt voor dit ding lijkt mij een goede schatting.
 
Dit is toch geen knullige VST of mac softsynth?!!!
Dit is gewoon een echte heel mooie monster synth!
Heb wel grote verwachtingen van de sound.
De toetsen zijn zo te zien van hout>heel erg mooi!
En boeiend als het kleine toetsen zijn.
 
Ik denk dat de toetsen vooral wat vierkantig zijn, maar min of meer full size. Maar dat is maar de indruk die ik ervan krijg. Een beetje zoals een Philicorda: wat bruut gevormd, maar niet minimini.
 
uhm fatclap, hoezo de vraag of dit op een mac draait?
Dit is een echte synth en geen usb of softsynth in een hard case toch?!
 
Heel mooi gemaakt, maar persoonlijk had ik toch gekozen voor een ruimere opzet met full size 3 octaaf keyboard.
Op deze manier lijkt het idd wel een speelgoed klaviertje.
 
Heel mooi gemaakt, maar persoonlijk had ik toch gekozen voor een ruimere opzet met full size 3 octaaf keyboard.
Op deze manier lijkt het idd wel een speelgoed klaviertje.

Volgens mij is het full size hoor, beetje formaat Philicorda toetsen. Zelfs met aftertouch.
 
Back
Top