xoxbox vs live

Lijkt mij dat dit aan ableton ligt, mijne deed het gisteren goed aan een drumcomputer.
Probeer eens een ander machientje aan ableton te hangen als je die mogelijk hebt.
 
In Live kan je bij Preferences --> MIDI sync --> Midi Ports, eventueel op driehoekje klikken om alles te zien, een Midi Clock Sync Delay correctie uitvoeren.
Oh een vervelende eigenschap is dat je dit elke keer weer opnieuw moet doen als je Live opstart.
 
- normale x0xb0x firmware heeft issues met (midi) sync
- ableton is niet echt de beste om aan te syncen
- als je toevallig een DC coupled soundcard hebt of gear met FSK, dan kan je Sync Unit of Silent Way gebruiken voor uberstrakke (din)sync.
 
Wat Rvooh zegt. Check zijn sig voor software om te syncen.

Probeer ook om Live als slave te gebruiken aan de x0xb0x.

@Rvooh zijn er alternatieve firmwares dan voor de x0xb0x? Ik merk dat ie inderdaad af en toe flipt. Heb me eigenlijk nooit verdiept in de verschillende firmware versies.
 
Ik kan mijn xoxbox ook niet goed syncen (via midi) aan mn jomox xbase, dinsync daarintegen wel. Weet iemand toevallig of er meerkoppige dinsync bestaan, in de zin van aan 1 eind een kop aan het andere eind 2 koppen? Zo zou ik mn xox en 606 tegelijk met de xbase aan kunnen sturen. Zo ja waar kan je die kopen?
 
het lukt mij niet om heel simpel de xoxbox aan te sturen met midi uit ableton...xoxbox staat op midiplay heeft kanaal 8 en in ableton ook een midikanaal 8 gegeven zou moeten werken....let op midiclock werkt wel om xoxbox sequencer aan te sturen....maaarmidi nootjes schrijven en xobox laten knallen werkt niet...begin ernstig tedenken dat dat dingen kapot is?
 
Komt dit probleem voor met elke x0xb0x of is dat enkel te zien bij wie hem gebouwd heeft of ligt het aan de firmware, of net je DAW? Was net van plan mijn hardware set up te dunnen en nog enkele goede midi instrumenten over te houden maar als het zo zit tsjah..
 
het lukt mij niet om heel simpel de xoxbox aan te sturen met midi uit ableton...xoxbox staat op midiplay heeft kanaal 8 en in ableton ook een midikanaal 8 gegeven zou moeten werken....let op midiclock werkt wel om xoxbox sequencer aan te sturen....maaarmidi nootjes schrijven en xobox laten knallen werkt niet...begin ernstig tedenken dat dat dingen kapot is?
De riff in de x0xb0x zelf schrijven ipv in Ableton..? Zolang ie maar meeloopt is het goed toch?
 
mijn xoxbox loopt prima mee met midi.. zowel uit de akai mpc1000 als met cubase...
 
het lukt mij niet om heel simpel de xoxbox aan te sturen met midi uit ableton...xoxbox staat op midiplay heeft kanaal 8 en in ableton ook een midikanaal 8 gegeven zou moeten werken....let op midiclock werkt wel om xoxbox sequencer aan te sturen....maaarmidi nootjes schrijven en xobox laten knallen werkt niet...begin ernstig tedenken dat dat dingen kapot is?

ik snap niet goed waarom je dit zou doen, je kan toch evengoed programmeren op xoxbox zelf, en dan loopt hij strak.

Ik zou niet weten waarom syncen strak lukt, maar midinoten sturen dan ineens niet meer strak zou zijn. Bij mij synct hij via midiclock en dat werkt perfect.
 
Back
Top