AlphaSphere, midi-"keyboard"

AlphaSphere

midi controller/'keyboard' waarbij de wijze van bespelen meer gericht is op synthesizers dan de beperkte besturing van het classieke keyboard.


"AlphaSphere is a brand new musical instrument which has been designed for electronic music. The AlphaSphere allows you to be expressive with music through a series of tactile pressure sensitive pads. Load the Sphere with your own sounds, or connect to your existing digital audio workstation (DAW) with the intuitive software. Get hands on with electronic music and create your new sound. Change the way you play."

AlphaSphere is a product by award-winning company nu desine, a team of musicians, engineers, and developers based in Bristol, UK. Founded in 2010 and committed to being at the front line of the new music revolution.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=u69O_bU7OfM


website: (ze zochten in maart nog alphatesters! :P)
http://www.alphasphere.com/
 
Lijkt mij vooral grappig bij life optredens, want het heeft wel een Woh-factor. Maar afgezien van het unieke design, is het mij na het kijken van dat filmpje nog niet duidelijk wat dit nu precies toegevoegd aan een sampler.
 
Ik zie aanslaggevoelige drumpads met aftertouch zodanig tot een bol geconfigureerd, dat je de helft van de pads niet kan zien vanaf de plek waar je 'm bedient.

Wat is er nog aan toegevoegd wat wél nieuw of wél praktisch is?
 
Ik zou er niet dood mee gevonden willen worden.

Overigens heb ik al meerdere demo's van die kerel gehoord waarin hij telkens hetzelfde stukje speelt en waar hij ook altijd faalt omdat die pads gewoon niet zo geweldig werken ten opzichte van bijv. een mod wheel. Verder het prijskaartje, erg duur voor een midi controller.
 
prijs heb ik nog niet gezien, zal wel duur zijn ja..
de pads zijn ook real-time controllers, dus je kunt doorlopend CC parameters doorfreaken op intuitieve manier met elke gespeelde noot..
Dat die gast elke keer met hetzelfde aankomt... tja... tis misschien meer een techneut dan een muzikant?

of ik er een zou willen? nee dat niet... maar zag er geinig uit toen ik er langs kwam surfen :D
 
totaal onpraktisch en gewoon een zoveelste speeltje voor fakers die hun gimmick-factor wat willen boosten.

Ja mag nog een midi-drol lanceren, er zijn altijd wel mensen die "waaauuw" gaan. Don't get it, toch zeker niet voor een synthforum.
 
Keybern>
Ik snap dit onderschrift niet zo goed:

ik ben niet onbeschoft en respectloos. Het is gewoon laster van mensen die geen andere expliciete meningen kunnen aanvaarden.
Zwakkelingen dus.
^ Indien je hier aanstoot aan neemt, behoor jij ook tot die groep. Beslis maar.

Moet dat "laster van" eigenlijk "laster voor" zijn?
Of bedoel je dat jij het als laster ervaart als anderen jouw expliciete mening niet kunnen ervaren en dit laten blijken?
In geval van het laatste lijkt me lastig, geen laster, want: wie is hier de kip en wie het ei?

En het tweede zinnetje vind ik ook moeilijk te begrijpen:
^ Indien je hier aanstoot aan neemt, behoor jij ook tot die groep. Beslis maar.
Als je er al toe behoort op het moment dat je er aanstoot aan heb genomen, dan valt daarna toch niks meer te beslissen? Het kwaad is immers al geschied.
 
Ik zie mezelf dit echt niet gebruiken eigenlijk. Het keyboard is juist handig omdat je overzicht hebt lijkt me..
 
Dit is geen midi controller maar een Mac "gadget":

System Requirements

Mac Intel machine running OS X 10.6 or later
Intel Core 2 Duo 2.26 GHz or above
1 GB RAM or above
50 MB of free HD space
Windows and Linux system requirements to be confirmed
Third party Digital Audio Workstation, MIDI Sequencer, or MIDI instrument software recommended

Als het een midi controller zou zijn dan kan je hem ZONDER computer gebruiken.
 
Matthew, ik ga binnen deze thread niet verder in op jouw vragen aangezien ze totaal offtopic zouden zijn, maar ik blijf wel achter mijn onderschrift staan.
Denk er desnoods wat verder over na.
 
ziet er leuk uit voor boogschieten (kapot schieten dus)
 
Heb nog nooit zo'n kut apparaat gezien. Misschien kunnen ze de volgende keer een drum machine maken met stapsequencer achterstevoren.
 
Ik zit te denken aan een midicontroller in de vorm van een staande spiegel van ongeveer 2 meter hoog. Dan doe je er afstandssensors in en die laat je midi uitsturen. Dan zorgen je dansmoves dat je midiparameters veel dieper dan van een midi piano kan aansturen. SUPER HIP EN VERNIEUWEND! of het handig is doet er niet toe
 
Matthew, ik ga binnen deze thread niet verder in op jouw vragen aangezien ze totaal offtopic zouden zijn, maar ik blijf wel achter mijn onderschrift staan.
Denk er desnoods wat verder over na.

Prima, geen probleem.
Het heeft ook inderdaad geen betekenis voor het topic.
 
hmm... tja, ik had toch zelf toch meer zo iets van 'dat moet ook zo zelf gedaan zijn met een miduino?'... misschien kan ik mensen op wat gedachten brengen..

vooralsnog moet ik zeggen dat het me een leuke studie opdracht leek, dat een hoop meer toepassingen kan kennen dan deze jongens uitleggen en laten zien, en waarschijnlijk zelf ook nog niet verder hebben gekeken omdat ze waarschijnlijk al trots genoeg waren dat hun studie opdracht was goed gekeurd...

natuurlijk, het ding ligt aan stukken zodra het een keer valt....maar dit ding is in alpha fase...

kan me ook nog een reactie herinneren van iemand die zei 'je kunt niet zien waar je kunt spelen'....
ehm... als ik gitaar speel hoef ik echt niet naar mijn snaren te kijken... dat leer je gewoon naarmate je het instrument beter leert kennen... of heb IK dat mis?

nu moeten mensen me niet verkeerd begrijpen hoor.. ik kom er ook maar net achter dat mijn post op de voorpagina kwam.. ik zag het zelf niet echt bepaald als spannend nieuws.. meer als, geef een ander een ideetje extra.. maar ik moet wel zeggen dat de manier van reageren hier een hoog 'zeik' gehalte heeft... afgezien van wat er gezegd wordt, is de manier waarop gewoon ronduit zeikerig.....

dus... nu dit gezegd te hebben.... zet die synthesizers aan, een GROTE lach op je gezicht en beuken maar! (of rustig als je dat liever hebt.... :z wordt je ook weer zo serieus en zeikerig van... 'oh, ja dat piepje daar, die moet daar niet...' 'flikker toch op, die zit daar prima, dat was 10 seconden geleden en ga nou maar beuken :D )

zo ben weer lekker bezig.... weer gewerkt zeker? liepen ze lekker tegen je aan te hun 'deuntje' op te dreunen? ben je nu tegen jezelf aan het schrijven? hmmmm..... moet ander werk vinden...... :D
 
kan me ook nog een reactie herinneren van iemand die zei 'je kunt niet zien waar je kunt spelen'....
ehm... als ik gitaar speel hoef ik echt niet naar mijn snaren te kijken... dat leer je gewoon naarmate je het instrument beter leert kennen... of heb IK dat mis?
dat is correct idd, net zoals typen op een toetsenbord...

maar wat mij opvalt naast steeds dezelfde demonstraties (het is ende blijft een fokken kut demo trouwens) is dat als hij de bal aan de zijkant bespeeld 'ie zowel links als rechts drukt... dit doet sterk vermoeden dat er niet aan slechts 1 kant kan worden gedrukt omdat 'ie anders van de tafel knikkert :P

die gast met mic in het 3e filmpje is wel erg nerveus trouwens :D
totaal onpraktisch en gewoon een zoveelste speeltje voor fakers die hun gimmick-factor wat willen boosten.
ik ga het hier 100% mee eensch zijn...
 
Back
Top