Nieuwe track!

GijsH

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2009
Berichten
406
Locatie
Genk
Ik Heb gisteren een nieuw liedje afgemaakt. Ik ben er zelf vrij tevreden over en ik had dus ook graag jullie meningen gehad en misschien wat tips.

http://soundcloud.com/santacompana/o

mvg,

Gijs
 
pluspunten:

- leuk sfeertje / melodietje
- goede keuze van geluiden etc

minpunten:

- intro duurt te lang gebeurt te weinig, neight naar verder spoelen
- vind de track nog iets te kaal, mogen nog wel wat meer channels in wat mij betreft
- ik zou iets minder uit mijn dak gaan op die sidechain compressor ;)
- hij mist dat beetje spanning, dat wat een track af maakt..

Dus goed op weg, maar nog wel wat werk aan de winkel wat mij betreft.
 
Ok merci voor de reacties! Zelf vond ik de intro wel goed, maar welke instrumenten zou gij nog toevoegen om het liedje meer volume te geven?
 
Ik ga bijna geheel met SynnyS mee met de toevoeging dat je ook nog even kan luisteren hoe je levels staan, sommige lijntjes vind ik te hard staan tegenover andere en soms heb ik het idee dat een en ander een "klein beetje" vals is (gaf Bami ook al aan) verder goed op weg... succes :)
 
Thanks! Maar die valse noten hoor ik echt niet, ligt waarschijnlijk aan mij want ik heb nooit notenleer gevolgd.
 
Thanks! Maar die valse noten hoor ik echt niet, ligt waarschijnlijk aan mij want ik heb nooit notenleer gevolgd.

Dat heeft daar niets mee te maken.
Op 2:05/2:06 kun je het bv horen. Het leadje klinkt daar niet lekker. Ik zou het niet laten staan.

Paul
 
Leuke keuze van geluiden en met de mix is ook best goed maar melodisch vind ik het persoonlijk een rommeltje. Rond 2:03 gaat het echt mis zelfs.
 
Op 1:46 ga je naar mineur. Je lead zit iets voor de tel, klinkt lekker, maar je stabs (noem ik het maar even) zitten iets na de tel. Dus je zit met mineur en majeur door elkaar te spelen en ik denk dat dat hetgeen is wat wringt. Ik hoor dit bijvoorbeeld ook op 1:49 waar je lead in mineur zit, en je stabs in majeur (verder op 2:16, 2:18, 2:50, 2:52, 3:06, 3:09 en tot slot op 3:22 en 3:25). Wat Paul aangeeft, hoor ik zeker ook. Het lijkt alsof je met je lead in een andere toonsoort zit op 2:05. Hetzelfde geldt voor 3:37.

Op zich heel eenvoudig aan te passen lijkt me. Die lead kun je gewoon iets ander timen waardoor je op dezelfde momenten als de stabs naar mineur of majeur gaat. En die andere toonsoort, tja, andere noten kiezen :).

Ik moet verder zeggen dat ik het een spannende track vind. Je speelt leuk met toonsoorten in de bassline (maar ik weet nu niet helemaal zeker of dat toeval is of niet ;)).
 
ja leuke track, die lead klinkt heel analoog die zweeft daardoor vaak. tja hier en daar een valse noot. Neemt niet weg dat het verder een fijne track is, :okdan:
 
Ok bedankt voor de handige reacties allemaal! Ik ga nu eens kijken wat ik er allemaal aan kan veranderen.
 
leuke sounds maar die resonantie filtersweeps vind ik persoonlijk heel irritant
 
Back
Top