Hulp gevraagd, lijkt dit op een bestaande track van Modeselektor?

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen
Hey, ik heb ff jullie hulp nodig. Ik ben een groot fan Modeselektor (en Moderat) en heb al vaker geprobeerd iets te maken wat daar op lijkt. Nu ben ik met een nieuwe poging bezig, maar nu vraag ik me af of ik niet onbewust een bestaand nummer (of delen daarvan) zit te kopieren.

Ik wil graag de sound kopieren, maar natuurlijk niet een kopie van een nummer van hun. Ik heb een aantal platen grijs gedraaid (zeker Moderat), maar ik ken niet al hun werk. Dus zou een andere fan misschien de moeite willen nemen hier eens naar te luisteren, dit zijn de 1e 32 maten. De sound van mijn track die er het meest op lijkt zit denk ik hun album Monkeytown

 
Lekker moderat stilo inderdaad :). Ik herken het niet in ieder geval en luister best veel moderat of selektor.
 
Ik zou eerder zeggen Apparat ipv Modeselektor.. denk dat je zijn aandeel in Moderat onbewust hebt genomen als inspiratie.. Niet zeker, ben geen kenner..

P.S. Lekker!!
 
Alright, nou ik ga voorlopig maar lekker door dan, fingerzz crossed :P

Mocht iemand anders iets herkennen ik hoor ut graag!

Heren bedankt!
 
Kan me voorstellen. Moet wel zeggen dat de mix zelf ongelooflijk hard is. Als ik deze op vol volume op m'n telefoon zet breek ik m'n speakers.
Hmm, geen idee hoe dat kan, heb hem volgens mij hetzelfde behandeld als mijn andere tracks, dwz, ruime headroom van -6 a -10dB en daarna gemasterd met Landr. Enige verschil is dat ik um nu als mp3 heb toegevoegd ipv als SC stream.
 
Back
Top