Red Inflection Sucker

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen




Het doel was om iets a la Moderat te maken, of dat gelukt is..... Nou ja, iets in de geest van dan. De balans tussen teveel en te weinig was best pittig, dus benieuwd of die smaakt of dat het net teveel is.

Het zijn uiteindelijk 2 nummers geworden. Ik was begonnen met een intro, wat lopen experimenteren met de nieuw Arturia Efx Fragment (heel gave plugin btw!!|), maar ik kon uiteindelijk daar niks van weggooien :P. Als intro ervoor dan zou het hele nummer te lang worden, dus uiteindelijk maar eea gesplitst en er 2 volwaardige tracks van gemaakt.

Mocht je geen zin hebben om 2 nummers te luisteren, luister dan vooral wel het 2e nummer.

Hmm, ik had gehoopt hier een playlist te kunnen embedden, lukt niet echt, dan maar een linkje



PS at @Kobboi bedankt voor de titel van het 2 nummer :D
 
Laatst gewijzigd:
Zojuist een nieuwe versie van Inflection Point geupload, een melodielijn zat me niet lekker en nog wat andere irritaties opgelost...
 
Het doel was om iets a la Moderat te maken, of dat gelukt is..... Nou ja, iets in de geest van dan. De balans tussen teveel en te weinig was best pittig, dus benieuwd of die smaakt of dat het net teveel is.

Ja, man. Check. De sound is zéker iets in de geest van. Knap werk.

Wat je vooral in de eerste track goed hebt benaderd, is die "losse" vibe die hun beats hebben. Voor mij had de snare in de eerste helft dan juist wél strak gemogen, zodat de rest eromheen kan flapperen. // edit: nu paar keer naar geluisterd, ik begin eraan te wennen.. en wat extra credit ivm wat ik hieronder schrijf..


Mocht je geen zin hebben om 2 nummers te luisteren, luister dan vooral wel het 2e nummer.

Dit zegt iets.

Wat vind je minder interessant aan de eerste? Die hield mij er namelijk juist meer bij, haha. Vond de tweede iets te veel op safe spelen - dat is iets waar Moderat juist de grenzen van opzoekt. En dat hoor ik juist in je eerste track terug.
 
Ja, man. Check. De sound is zéker iets in de geest van. Knap werk.

Wat je vooral in de eerste track goed hebt benaderd, is die "losse" vibe die hun beats hebben. Voor mij had de snare in de eerste helft dan juist wél strak gemogen, zodat de rest eromheen kan flapperen. // edit: nu paar keer naar geluisterd, ik begin eraan te wennen.. en wat extra credit ivm wat ik hieronder schrijf..




Dit zegt iets.

Wat vind je minder interessant aan de eerste? Die hield mij er namelijk juist meer bij, haha. Vond de tweede iets te veel op safe spelen - dat is iets waar Moderat juist de grenzen van opzoekt. En dat hoor ik juist in je eerste track terug.
Hey thnx voor het luisteren en je feedback!

Eerlijk gezegd vind ik het 1e nummer ook beter gelukt hoor. De reden dat ik de 2e hier aanprees, is omdat de 1e wellicht minder in de smaak zou kunnen vallen omdat die vrij minimalistisch is. Maar zoals aangegeven, deze 2 tracks horen wel echt bij elkaar, de 1e is een opbouw, stage setting, prelude, voor het 2e nummer.
 
De eerste voelde een beetje als werken, de tweede is echt wonderschoon!
En misschien hoort dat ook wel zo
 
De eerste voelde een beetje als werken, de tweede is echt wonderschoon!
En misschien hoort dat ook wel zo
Maar de praktijk (de productie zelf) was precies andersom :P. Veel plezier gehad met de 1e track en die ging ook van een leien dakje, maar toen kwam het 2e gedeelte en dat was hard werken :D:D.
Achteraf denk ik dat ik ook te moeilijk wilde doen me die 2e track.... Volgende keer gewoon weer lekker KISS toepassen :P
 
Vond Inflection de betere van de 2. Ik heb niks tegen minimalisme op voorwaarde dat dat minieme arrangement staat als een huis en daar zit net de grote uitdaging in. Nummer 2 daarintegen getuigd van grote klasse ! Well done.
 
Vond Inflection de betere van de 2. Ik heb niks tegen minimalisme op voorwaarde dat dat minieme arrangement staat als een huis en daar zit net de grote uitdaging in. Nummer 2 daarintegen getuigd van grote klasse ! Well done.
Merci!!

En ik begrijp het wat betreft die 1e track, voor mijzelf zit er voldoende variatie in, maar het is vrij subtiel ja, dus zal zeker niet iedereen bevallen
 
Back
Top