[remix] Madonna Vogue - House

Maurice_1983

I eat wavetables
Lid sinds
12 juni 2002
Berichten
1.565
Locatie
[amsterdam]
Hoi, hier een remix van Madonna's Vogue. Wel een heilige track, toch bevlekt door mij. Even los van of je het nummer vet vindt, ik heb geprobeerd om een "grote" clubsound te bereiken. Iets wat op een festival of club goed overeind blijft. Is dit gelukt, of missen jullie nog dingen in de mix?

 
Eh, misschien heb ik niet goed geluisterd,
maar waar is Madonna? :S
Het orgineel vind ik wel ietsje deeper.
Maar ik weet er niet veel van hoor..
 
dist snare is tehard.
 
Jongens, jongens toch, wtf is dat met die bootlegs, remixes, mashups enz. enz. je wordt er plat mee gegooid.

Misschien ben ik te ouderwets of te veel fan van......

Als je hieraan begint, zorg dan dat het beter of net zo goed is als het origineel. Lukt je dat niet stay the fuck away from it.

Realiseer jij je wel hoe dik t origineel is. Vind het kut, verkrachting van het origineel, schaam je......de hoek in.

Wat is je/ de kwalitatieve toevoeging ?

Hier t origineel:




Hier een goed voorbeeld van hoe ik vind dat het moet:

Origineel:



Remix:

 
Laatst gewijzigd:
hmm.. moet me aansluiten bij bovenstaande.. de samenhang is nogal.. killetjes.

Teveel punch in de drum sounds inplaats van dat ze vol klinken... teveel hoog geboost? die laag gepitchte snareachtig iets past niet.
En hoe bedoel je remix? waars die vocal... 0_0 ... jammer.. Is toch wel te vinden anders dan dat onherkenbare micro-edit-stukje?

Ik zeg; ga aan de samples opzich werken. Solo ieder ding en besteed er dus meer tijd aan.. Nu mankeert er eigenlijk wel aan elk toontje/geluidje/loopje/dingetje iets in de mix. Arrangement is wel oke geloof ik. En groove heeft het!

Maar vind het geen overtuigende sound nu. Ik denk dat je wat specifieker moet zijn in de benadering. Geef dat wat je gebruikt de sprankel en helderheid en kwaliteit (dik). Voornamelijk saturatie, EQ voor na achter onder boven overal tweaken, en comp/limiting. Zoek meer de volheid op. tis nu wat harsh allemaal.
Ik zou samples muten en focussen op de main van je track en dat goed mixen. Dat gaat dan meteen een stuk professioneler klinken. Mits je geluiden niet afgezaagd zijn. Tweak 't.

Maar kan natuurlijk ook zijn dat ik teveel eisend ben en dit een bepaalde stroming is waar ik me niet in kan vinden of er ene huis tuin en keuken master op zit die alles verkloot.. Of komt het doordat je het een remix noemt van, .. en er dan vervolgens geen verfrissend house jasje aan hebt gegeven... anyway, my cents
 
Laatst gewijzigd:
Ik kan 'sorry jongens' niet warm worden van madonna en de muziek / video clips. Een paar zijn leuk. De "historie" van dit haha " fenomeen" doe ik niet aan mee. ve**euken die muziek zou ik zeggen. Maar hou het wel in je eigen bezit.
 
Laat je niet doen door al de negatieve kritiek Maurice. De beste stuurlui staan aan wal, remember ?
Er worden hier o.m. originelen en remixes aangehaald die ongetwijfeld in heel dikke studio's zijn afgemixed.
De stem ontbreekt inderdaad, maar jouw remix is als thuiswerk zeker geslaagd. Heb hier op SF al veel, veel slechtere dingen gehoord... dat staat vast.
Ik veronderstel dat je veel plezier gehad hebt met het knutselen. Da's het belangrijkste.
 
luister niet naar sKeLeTvm, Maurice.
Het is gewoon hartstikke slecht.

Beloof je ons dat je het nooit meer zal doen?
 
Ik heb de track alleen over de speakers van mijn beeldscherm geluisterd, maar...wat een leuke versie! :dj: Netjes!
 
Haha, wat leuk om te lezen dat het zulke emotionele reacties opwekt. Voor de mensen die wel analytisch kunnen luisteren: bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de slag.

Mijn motivatie om dit te doen is niet om Madonna in een nieuw licht te zetten. Ik vind gewoon die piano chords ont-zet-tend vet, daarvan wil ik een hele track, die een oude house-piano sound heeft, maar knalt als een moderne club track. Is het dan echt een remix? Ik weet het niet, misschien meer een ode aan de house-piano.
 
Jongens, jongens toch, wtf is dat met die bootlegs, remixes, mashups enz. enz. je wordt er plat mee gegooid.

Misschien ben ik te ouderwets of te veel fan van......

Als je hieraan begint, zorg dan dat het beter of net zo goed is als het origineel. Lukt je dat niet stay the fuck away from it.

Realiseer jij je wel hoe dik t origineel is. Vind het kut, verkrachting van het origineel, schaam je......de hoek in.

Wat is je/ de kwalitatieve toevoeging ?

Hier t origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=GuJQSAiODqI


Hier een goed voorbeeld van hoe ik vind dat het moet:

Origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=_ehzgSvzp3k

Remix:

http://www.youtube.com/watch?v=O4HLtVHW5AA&feature=player_embedded

Hey lul, goed voorbeeld! Ik zou zelf niet zo snel voor die trancy sound gaan, maar de mix en energy kloppen inderdaad als een bus.


Ik vind zelf dit een topper:

(original)


(remix)
 
"Hey lul" nog wel je gaat het ver schoppen met zo 1 houding.....sjeeminee je stelt mij teleur technomauriesje.

Hier een aantal lessen:

1. het is meneer lul
2. waarom op de man spelen (ad hominem), ik lever inhoudelijk kritiek, if you can't handle the heat stay out of the chichen.
3. aan ja knikkers heb je niks
4. dit wordt de belangrijkste les: gebruik volgende X je verstand ipv van iemand hey lul te noemen, komt wat professioneler over.

maar de mix en energy kloppen inderdaad als een bus.
zo goed dat ik er geld voor over heb.

Wat je hebt gefixt is cool, wat maakt het bijzonder of uniek, de drums ? de korte vocaltje ? de string ?

Daarom: Wat is je/ de kwalitatieve toevoeging ?

Bedoel wat sampletjes in elkaar draaien kan Afrojacks neefje ook, die is nog adorable, dus hit potentie. In the meanwhile veel kijk plezier en heel veel suc6. Mvg Wazdrop Recordings

 
Laatst gewijzigd:
Beste meneer Wazdrop,

Jouw heat kan ik wel verdragen hoor, alleen kan ik in jouw eerste post geen inhoudelijke kritiek ontdekken, meer een tirade tegen mensen die een bestaand nummer onder handen nemen. Ik moest er een beetje om lachen eerlijk gezegd. Maar even goeie vrienden hoor, ik waardeer dat je tijd neemt om te luisteren en een legitieme vraag te stellen. Wat is de added value van mijn remix? Ik wil 100% die piano chords centraal stellen en de hele track meer laten knallen. Dat Madonna het heeft gezongen... leuk, maar dat maakt het nummer voor mij niet geniaal. Tis wel zo generiek voor die tijd, dit lag op de plank van een producer en matcht toevallig met een frisse Madonna. Was ze een week later in die studio geweest, had iemand anders deze intrumental gekregen.

MVG, Maurice
 
[...] dit lag op de plank van een producer en matcht toevallig met een frisse Madonna. Was ze een week later in die studio geweest, had iemand anders deze intrumental gekregen.

MVG, Maurice

Vogue was eerst bedoeld als een B kantje van de single "keep it together". Omdat de productie van Shep Pettibone zo goed was hebben ze toch besloten om als single uit te brengen en als laatste track van "I'm Breathless".

Het nummer is niet helemaal origineel. Er zitten samples uit de jaren 70's (MSFB "love is the message") en 80's (Malcolm Mc Laren "Deep in Vogue"). Op een of andere manier bewust zo gemaakt.

Dat terzijde. De remix is ok maar ik ben niet zo van van instrumentele remixes van nr. 1 hits. Madonna zelf heeft het nummer verkracht (de producers dan) tijdens de laatste tour, stel je voor het nummer in de vorm van een R'n'B versie :P
 
even goeie vrienden hoor,meer laten knallen
cheers leef je uit zou ik zeggen, maak er iets diks van

meer een tirade tegen mensen die een bestaand nummer onder handen nemen.
Nee, dan heb ik t verkeerd uitgelegd, sorry

Remixen niks mis mee.....als je het doet doe het goed.....nog een voorbeeld waar ik geld voor over heb.

Uitkijken dat je niet van je stoel bang-ed, dis toevallig heel erg in mn straatje daar niet van :P:
 
Laatst gewijzigd:
vogue... toen madonna op de house invloeden bandwagon sprong...
k'vinnut nou niet echt een heel bijzonder nummer om te pakken voor een remix eigenlijk...
2. waarom op de man spelen (ad hominem), ik lever inhoudelijk kritiek, if you can't handle the heat stay out of the chichen.
kitchen? of chicken? :dubbel:
 
Gruwelijk idd. hoe je hersenen je kunnen foppen :o:

@technomauriesje......mijn excuses m8....behalve van dat houding.....wij zitten met zn allen in dezelfde schuitje willen met zn allen hetzelfde......zie onderstaande post geldt ook voor u, wat goed of niet goed is kan ik niet bepalen, goed bezig dus. Grtjes en heel veel suc6

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1503998&postcount=80
 
Back
Top