[HOUSE] With you ( Non-vocal hammond mix )

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
Lid sinds
19 Maart 2003
Berichten
767
Locatie
Assen
Nou goed na de vorige keer een remix te hebben geupload en daar kritiek op te hebben gekregen zal ik voor de critici maar even wat eigen werk uploaden,anders gaan ze strax huilen....

Goed wat heb ik dit keer in elkaar geknutseld? sowieso een track waar eigenlijk vocals op horen, en die heb ik gedeeltelijk ook al opgenomen, maar daar ben ik nog niet tevree over dus eerst maar even de non-vocal versie!(titel slaat dus op de inhoud van de text...)

Het nummer is gemaakt in cubase,en ik heb de xv3080,de microkorg(altijd he!)en software gebruikt.
Persoonlijk was ik redelijk tevree met de mix en de ruimte van alle geluiden in het spectrum,dus ik vraag me af wat er nog niet helemaal klopt en of er nog wat op aan te merken valt...'t is wel een lange versie, maar ik hoop dat ie jullie blijft boeien.... kritiek is dus van harte welkom want ik wil em graag opsturen naar een label...(voorzien van vocals dat wel..maar alles moet goed zijn lijkt mij? )

je vindt hem hier

Alvast bedankt voor jullie moeite!
 
Klinkt goed en alsof je er behoorlijk veel tijd in gestoken hebt.

Wat ik mis is een lekkere bas. Hij zit er wel in maar neigt naar resoneren en komt niet lekker door. Heb weer eens lopen sleutelen. En toen viel me ook op dat de ritmes niet helemaal strak lopen en af en toe wat haperen. Heel minimaal maar wel duidelijk te horen.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/WithYouMasterMp3_fused.mp3
 
hehehe,ja ik had blijkbaar de bass ook wat zacht staan tijdens de opname, dat heb ik later nog wat achteraf gecorrigeerd,voor zover dat wou...

wat de percussie betreft, dat klopt soms loopt de midi timing niet constant om 1 of andere reden...geen idee waar dat aan ligt.... :(

wat ik hoor aan jou versie is dat alles wat verder naar voren komt nu...maar 't is al loat dus heel gedetailleerd laat ik mij hier niet over uit....(stoned)

ik heb er trouwens helemaal niet erg veel tijd in gestoken, alles paste gewoon in 1 keer....1 week en das alleen in de avonden....

Dit was weer zo 1 die gewoon in 1 x lekker lukt! :D
 
Wat een relax chill nummertje, klinkt lekker! :okdan:
Ik ben benieuwd naar de vocals!
Het nummer is goed afgemixt, de bassline vind ik niet echt storend maar die kon mischien wat meer grooven!
De gefusede versie pompt wat meer maar de bassline klinkt eigenlijk nog precies hetzelfde! Dat zou in de mix gefixed moeten worden denk ik. Sidechainen mischien?
 
Nog meer meningen??? mag ook negatief hoor, of schrikt mijn intro de critici nu af? :D
 
Best lekker dit, ik vind alleen die hammond er helemaal niet bij passen.. Lijkt nu net of iemand een cd op heeft staan er er overheen speelt met een hammond....(fender rhodes van maken ?) Misschien gewoon veel zachter in de mix zetten ?
 
Mooie percussie. Er mogen alleen wat meer drums bij vindik. De Hammond past ni zo goe als jet mij vraagt. Hij is wel goed, daar niet van, maar past niet echt bijj de track. Probeer eens de Hammond sound te veranderen in een ander geluid. (Alhoewel.. opt einde rond de 5 minuten komt die Hammond wel lekker ingevallen! :) )
Ik vind het synth geluid na de drie minuten wat te duister en te schel klinken..

Maar goede track! Relaxed

En ja misschien een paar lo Rhodes akkoorden erbij. Gaat goed klinken! Int begin en opt einde en gedurende de break ofzow.... :z
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Best lekker dit, ik vind alleen die hammond er helemaal niet bij passen.. Lijkt nu net of iemand een cd op heeft staan er er overheen speelt met een hammond....(fender rhodes van maken ?) Misschien gewoon veel zachter in de mix zetten ?

Hij komt te plots? of bedoel je dat niet? misschien de hammond de eerste keer weglaten en de 2e keer wel laten voor wat het is???
 
Origineel geplaatst door ikke
Mooie percussie. Er mogen alleen wat meer drums bij vindik. De Hammond past ni zo goe als jet mij vraagt. Hij is wel goed, daar niet van, maar past niet echt bijj de track. Probeer eens de Hammond sound te veranderen in een ander geluid. (Alhoewel.. opt einde rond de 5 minuten komt die Hammond wel lekker ingevallen! :) )
Ik vind het synth geluid na de drie minuten wat te duister en te schel klinken..

Maar goede track! Relaxed

En ja misschien een paar lo Rhodes akkoorden erbij. Gaat goed klinken! Int begin en opt einde en gedurende de break ofzow.... :z

hehehe,thanx voor het commentaar, ben gelijk begonnen wat meer variatie in de drums te gooien, als ik zo'n track zelf ook een paar keer hoor na de opname, beginnen mij ook steeds meer dingen te storen, en ik was er nog wel zo enthousiast over.... :D
 
Hij komt te plots? of bedoel je dat niet?

Dat bedoel ik niet nee, (alhoewel een beetje infaden ook leuk zou zijn) ik bedoel dat het geluid gewoon niet past.

Ik weet niet waar je de Hammond uit haalt maar het geluid zou denk beter passen met wat minder hoge harmonics (een paar van de 'hoge' drawbars dicht zetten), een wat meer jazzy patch is dat denk'. Scherpe lowpass filter werkt misschien ook. Andere uitleg; De hammond klinkt te echt, te acoustisch, je zou beter een nep orgel kunnen gebruiken, iets uit een anloge synth zou leuk zijn.

ps. Hier; http://www.hollowsun.com/donations/juno2/index.html staat een orgelgeluidje tussen wat ik ongeveer bedoel.
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
als ik zo'n track zelf ook een paar keer hoor na de opname, beginnen mij ook steeds meer dingen te storen, en ik was er nog wel zo enthousiast over.... :D [/B]

Dat heb ik nou ook altijd.

Dat geluid van die "hammond' vind ik er ook niet bij passen.

Misschien dat ik daarom die variatie niet goed hoor.
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Andere uitleg; De hammond klinkt te echt, te acoustisch.
Dat moet juist bij deze stijl.
Ik denk dat dit een kwestie van smaak is en geen mixfout!
 
Niet echt mijn stijl, maar des te beter kan ik oordelen zonder meteen enthousiast te raken.

Jammer dat je wel vreselijk veel reverb gebruikt (3:19). Het lijkt wel of het plaatje vanuit een
put gedraait wordt. En tja, zoals Mhika Ra al zei is de hammond te accoustic. Doet me
denken aan bejaarden party muziek met een beat (sorry)
Complimenten voor de percussie overigens. Ik hoor een lekkere fietspomp sound na 4:21.
De beat is lekker chill en goed gemixt.

Cool dat je c64 blipjes (sid) hebt gebruikt in je intro.

Til niet te zwaar aan mijn kritieken, maar je vroeg om feedback. Je bent op de goede weg.
Heeft wel iets van doop weg. Das nie verkeerd.
 
Origineel geplaatst door MIDIoot
Dat moet juist bij deze stijl.
Ik denk dat dit een kwestie van smaak is en geen mixfout!

hehehe, heb ik eindelijks eens een echt klinkend orgel, ist weer nie goed!!! ;)

het was absoluut de intentie om het orgel zo realistisch mogelijk te laten klinken,ik denk alleen dat ie er van mij wat later in mag komen...

en waarom is het altijd zo in reviews dat wat de ene juist geweldig vindt de ander totaal ruk vindt? kunnen jullie niet wat eenzijdiger opmerkingen plaatsen, das makkelijker voor mij om beslissingen te nemen over de final version... lol... :D
 
Origineel geplaatst door Out of Memory
Niet echt mijn stijl, maar des te beter kan ik oordelen zonder meteen enthousiast te raken.

Jammer dat je wel vreselijk veel reverb gebruikt (3:19). Het lijkt wel of het plaatje vanuit een
put gedraait wordt.

???? veel reverb? weet niet wat voor speakers jij hebt? hier klinkt ie nog tamelijk droog...


Cool dat je c64 blipjes (sid) hebt gebruikt in je intro.

Til niet te zwaar aan mijn kritieken, maar je vroeg om feedback. Je bent op de goede weg.
Heeft wel iets van doop weg. Das nie verkeerd.

hehehe, zijn geen c64 blipjes heur!!! gewoon effecten met daaroverheen weer effecten zoals o.a. een bitcrusher...

hey maar bedankt voor de reakties! ik heb weer wat te sleutelen, ware het niet dat ik alweer met wat nieuws begonnen ben...(gaat altijd door he...) :D
 
Ìk denk dat je hammond veels te hard staat..

luister ook even naar tracks van DJ Mason (http://www.dj-mason.com), misschien kan je daar wat leuke ideeen opdoen voor je tracks!
 
Back
Top