Trackje

housekamp

Ingeburgerd
Lid sinds
12 augustus 2009
Berichten
88
Met een beetje schaamrood op de kaken durf ik het toch aan om eens een track aan andere te laten horen. Is ook meteen de eerste keer dat ik verder ben gekomen dan een stukje van 15 seconde :P

Ik mis nog wel wat, maar weet nog niet precies wat. Afmixen is ook nog iets wat ik niet onder de knie heb, maar dit klinkt wel redelijk :D

http://soundcloud.com/user1362265/strings
 
Tja, best spannend tot het einde!
Er zouden sommige mensen kunnen voorstellen,
dat het afwisselender moet en meer opbouwend :-)
Maar dit heb JIJ gemaakt!
 
Ik wil dit ik zeker verbeteren. Ik vind het zelf een beetje simpel klinken en mis ook variatie en melodieen. Heb wel een idee maar krijg dat nog niet voor elkaar. Zal vd week wel een versie laten horen die wat meer aangekleed is 😊
 
Eindelijk wat tijd gehad om verder tegaan. De tempo een schop gegeven en hier en daar wat aangepast. :)

http://soundcloud.com/neglected-waste/neglected-waste-strings-final
 
Hmmm....Die "strings" vervelen soms... Ik vind het geluid niet zo mooi..
Het is wel muzikaal :-P
Laat ik me er verder maar niet mee bemoeien :-)
 
hmmm jah beetje it is.... ik hoor beatje en een viool oid... voeg een tegenmelodie toe, varieer met de beat vooral. En laat dingen niet abrupt stoppen voor de opbouw... Klinkt een beetje als een MIDI file. Ook goed mischien, ga meespelen op je eigen melodieen. staat versteld hoe dingen dan tot leven
komen!:W
 
True. Het is verre van goed. Maar tis ook pas de eerste keerdat ik iets in elkaar zet van deze lengte. Kwam voorheen niet verder dan 2bar loops ;) ben nu ook met wat anders bezig waarbij ik wel oplet wat jullie noemen. Ik heb alleen 1 groot probleem en dat is dat mijn muzieksmaak breed is en daardoor lastig een keuze kan maken waardoor ik slecht kan focussen. Voorkeur is meer richting minimalistische techno. En gelukkig is maar een hobby haha
 
Ik heb alleen 1 groot probleem en dat is dat mijn muzieksmaak breed is en daardoor lastig een keuze kan maken waardoor ik slecht kan focussen.

Ik kan het niet laten om hier even op te reageren. Ik denk meteen "NEE MAN!!", een brede muzieksmaak is naar mijn bescheiden mening juist een heeeel groot voordeel dat je kunt gebruiken in je eigen muziek. Uit verschillende stijlen kun je van alles oppakken. Dat is toch veel leuker dan een standaard house track oid in elkaar draaien?

Inhoudelijk over de track, kan er best naar luisteren hoor. Misschien een idee om in het laatste stuk, waar de drums vertragen, de bass 3 tonen te verhogen in plaats van 1. En een extra pad erbij met dikke volle akkoorden. Probeer dat eens. Ik denk dat je track daar meer dynamiek van krijgt.

:peukie:
 
Ik kan het niet laten om hier even op te reageren. Ik denk meteen "NEE MAN!!", een brede muzieksmaak is naar mijn bescheiden mening juist een heeeel groot voordeel dat je kunt gebruiken in je eigen muziek. Uit verschillende stijlen kun je van alles oppakken. Dat is toch veel leuker dan een standaard house track oid in elkaar draaien?

Dat is zeker leuk. Alleen weet ik niet of dit wel goed uitpakt bij iemand die beginnend is en van nature snel afhaakt als het ff niet lukt :D

Thanx voor de tips. Zal het vd week gaan uitproberen. Alleen wat Code17 bedoelde met een tegenmelodie.... Heb je een voorbeeldje?
 
Ben met wat nieuws bezig. Mist nog wat opbouw etc, maar ben benieuwd naar wat opmerkingen :D

http://soundcloud.com/neglected-waste/neglected-waste-im-a-machine
 
Het wordt wel verwarrend zo, kan je voor een geheel nieuwe track niet beter een nieuwe post maken?

Ik vind van beide tracks de feel best goed. Er mist naar mijn smaak wel iets wat de aandacht trekt en de track kan dragen: een melodietje, een hook, tingeltjes en tangeltjes... :
)
 
Back
Top