Adele - Rolling In The Deep (Raphie Grooves RemiXXX0

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Alleen jouw vergelijking gaat niet op, aangezien de vocals en de accoorden niet door Adele op haar site aangeboden worden.
Het is toch vreemd dat je enerzijds mensen er telkens op attendeert dat illegaal verkregen software niet kan, ivm broodroof en wat dan niet meer, maar je anderzijds wel iemand anders zijn vocals en accoorden ript om er zelf een hip trackkie van te maken.
Doe dat dan ook niet, gewoon consequent zijn...

ehh brz de mod heeft gesproken, niets gezegd van copyright of iets, dat betekend dat je zonder toestemming spullen van andere mag posten. dat is de uitspraak zo is het. ik weet nu waar we aan toe zijn haha.
-Ik vind dit trouwens wel heel erg draad gericht het gaat over de track mocht je dat niet vinden dan wijs of verwijs ik naar de report knop. Het zou kunnen komen door dat het alleen een link is, maar dat is dus ook "not aloud" in dat ene geval.
 
Owww, dat het forum hier relaxed mee omgaat is alleen maar fijn.
Ik ben persoonlijk ook van mening dat je gebruik van dingen kan maken, als bijv. de financien het niet toelaten, om muziek te maken. Daar schaadt je niemand mee, wie dan ook beweert dat het anders is.
Waar ik in gedachtes mee zat is dat TS het ene afkeurt en het andere goedkeurd. Begrijp ook wel dat iedereen zijn eigen grens trekt, maar TS profileert zichzelf altijd als een man die zijn zaakjes in orde heeft en niet van broodroof houdt, terwijl hij hier toch echt shit jat van Adele om zijn eigen loopje bestaanrecht te geven........er is inderdaad genoeg gratis zang beschikbaar, waarom wordt dat niet gebruikt, net als de freeware pluggins waarmee altijd geschermd wordt....
 
waar blijft de "Raphie tries it all" thread nou?
 
:bekdicht:

ik geef alleen me mening kerel

Niet persoonlijk tegen comet, meer in het algemeen. Een van de eerste commentaren was van mij, inhuidelijk op het nummer. Inmiddels gaat de thread een compleet andere kant op, wel niet gebruiken van samples. Ik sta met verbazing te lezen hoe dit ontaard in raphie bashen met zn allen.
 
Net pas tijd om mijzelf ff bij te lezen, is de discussie nu omgebogen naar illegaal copieren? WTF heeft dat met mijn track van doen?!? is er inhoudelijk niks meer te lullen dat we dan maar weer een nieuwe aanvalshoek zoeken?!?

Ik val van de ene verbazing in de andere.

resume:
- je houdt niet van Adele > prima!
- je houdt niet van mijn muziek > prima!
- je vindt de combi als een tang op een varken > ook prima!
- Je hoort er wel wat in, maar het kan beter worden uitgewerkt > Zou kunnen, is een kwestie van skills en smaak
- je vindt het eigenlijk wel leuk zoals die is > Helemaal mooi!

Jefz heeft het goed gezien, hoe meer zielen hoe meer hits
topic staat inmiddels als op 4000+ views, dus linksom of rechtsom, men blijft lezen :D zelfs zonder dat ik zelf post....
 
Het aantal views zegt niet zo heel erg veel in deze, ik denk dat hier veel terugkerende ramptoeristen rondhangen, waaronder ik. :D
 
9 pagina's al, nice :D

Ik heb de track geluisterd..
Het orgineel is een natuurlijk een megahit en (in mijn optiek) een goed nummer.
Door een remix te maken van een goed nummer sta je al gelijk met 1-0 achter, omdat het dan verdomd lastig is om er iets anders van te maken wat geen afbreuk doet aan het orgineel.

Dan over de track.
Mix is goed, ik vind die vocal er niet altijd even mooi in liggen, maar 't kan wel. Verder lijkt het harmonisch hier- en daar wat vlakjes, waardoor bepaalde accenten in de vocal lijntjes er minder goed uitkomen.

Mijn grootste punt van kritiek is echter dat het allemaal wat braaf en oudbollig klinkt. Nergens word ik verrast.. de sounds doen me eerder denken aan tracks van 10 jaar terug.. en dat is jammer, want wat voegt deze remix dan toe?
Als je er een dance/trance-remix van maakt, probeer dan een beetje met je tijd mee te gaan, net zoals lord Tiesto (niet mijn ding, maar wat hij nu uitbrengt/uit laat brengen klinkt in ieder niet alsof het 10 jaar geleden al is gemaakt).

De DJ in de lokale kroeg zal deze misschien wel draaien, omdat hij het lekker in kan mixen en de vrouwtjes het mee kunnen zingen, maar veel verder ga je niet komen ben ik bang.
Wil je dus een commercieel succes hiervan maken, dan moet het in de tijdsgeest passen van nu en dan mag het wel wat sprankelender/verassender etc.
 
Jezus wat een jankerds hier allemaal, als je het zo goed weet pak die vocal en doe het ff voor. 8>

En wie haalt er nou het niveau naar beneden? :')


Waarom hoor ik deze track dan nog niet op 538?
 
TS profileert zichzelf altijd als een man die zijn zaakjes in orde heeft en niet van broodroof houdt, terwijl hij hier toch echt shit jat van Adele om zijn eigen loopje bestaanrecht te geven........er is inderdaad genoeg gratis zang beschikbaar, waarom wordt dat niet gebruikt, net als de freeware pluggins waarmee altijd geschermd wordt....


Dit klopt en is idd erg vreemd... Interessant punt!

Raphie kon ook een zangeres inhuren voor weinig (een paar avondjes stappen kost al meer / een paar keer langs de McDonals kost al meer) en die de boel laten inzingen..
Een vocal van Adele zonder toestemming gebruiken is in zijn ogen blijkbaar geen probleem.. terwijl hij over de rooie gaat als hij vermoedt dat iemand illegale software gebruikt..

Hoe zit dat nou Raph?
 
Dit klopt en is idd erg vreemd... Interessant punt!

Raphie kon ook een zangeres inhuren voor weinig (een paar avondjes stappen kost al meer / een paar keer langs de McDonals kost al meer) en die de boel laten inzingen..
Een vocal van Adele zonder toestemming gebruiken is in zijn ogen blijkbaar geen probleem.. terwijl hij over de rooie gaat als hij vermoedt dat iemand illegale software gebruikt..

Hoe zit dat nou Raph?

Niet waar. Een goede zangeres krijg je niet zomaar en ook niet vanzelfsprekend, tenzij zij PabloDeMode heet :D. En bij zijn vorige track heeft iemand hem als tip gegeven "een vocals zoals die van Adele zouden niet mistaan" of zoiets.

Als de track alleen puur om zelf te gebruiken is zie ik geen probleem om iemand anders stem te gebruiken voor een amateur productie. Misschien wordt Adele of haar manager op de hoogte gehouden van Raphie's remix en wil deze elders uitbrengen.

Met zangers/zangeressen zit er een netwerk circuit waar hier helaas anders werkt. Net als andersom, een zangeres weet niets over mixen of remake of synths of..., die doet haar ding en that's all!
 
Bericht door een moderator:
vergelijking met een nazi

Wtf? Hoe komt een dergelijke vergelijking nu hier terecht in dit topic. Het gaat er wel aardig heftig aan toe, maar hoe komt iemand er toch bij om zoiets te posten?

[ontopic]

Raphie, ik heb de track geluisterd, ben geen Adele, trance,dance of "Radio 538" liefhebber. Vond het toch best lekker klinken als ik eerlijk ben :).

Voor zover ik begrijp heb je (nog) niet de intentie om met deze remix geld te verdienen, dus het gezeik over de sample snap ik ook niet helemaal.

Hoeveel samples worden er wel niet zonder toestemming gebruikt, in allerlei genres? Krijgen andere artiesten zoals in het genre wat ik leuk vind dan ook gezeik? In de harde electronische muzìek wordt vanalles gesampled, van Whitney Houston, Kate Perry tot en met de president van Amerika. Daar hoor ik meestal niemand over....
 
Laatst gewijzigd:
het gezeik over de sample snap ik ook niet helemaal.

Hoeveel samples worden er wel niet zonder toestemming gebruikt, in allerlei genres? Krijgen andere artiesten zoals in het genre wat ik leuk vind dan ook gezeik?



Het gaat even over Raphie specifiek hier... Je zit zeker nog niet zo lang op dit forum :-)
Lees zn oud topics nog maar even door. (zoek op warez, Ableton mietjes, micro DJ house).

Buitengewoon ineressant is het om te weten wat hem drijft zn eigen principes overboord te gooien voor eigen voordeel... :-)
 
Het gaat even over Raphie specifiek hier... Je zit zeker nog niet zo lang op dit forum :-)
)

Daar heb je gelijk in Furious, ik ben hier nog niet zo lang. Wel al met het nodige plezier gelurked in heel wat topics, waaronder deze. Beetje primaire reactie van me om in dit topic te reageren, werd denk ik getriggerd door de MOD edit voor de nazi vergelijking. Een WTF momentje :).

Het was ook niet direct mijn bedoeling om Raphie te verdedigen, ik ken hem niet en ook de geschiedenis waar je op doelt niet, dus in die discussie wil ik me niet mengen, dat zou niet fair zijn voor mijn gevoel.

Waar ik meer op doelde was een inhoudelijke reactie op het gebruik van samples van "bekende"/"minder bekende" artiesten. Hoe zit 't daar nou eigenlijk mee vroeg ik me af?

Anyway, ik laat 't topic zo nog verder off-topic gaan, sorry :).

Trouwens, "Ableton Mietjes" ? Ik ga meteen de zoekfunctie eens aan het werk zetten. Ben wel benieuwd naar wat voor stront ik als Live user over me heen ga krijgen ;).
 
Laatst gewijzigd:
Waar ik meer op doelde was een inhoudelijke reactie op het gebruik van samples van "bekende"/"minder bekende" artiesten. Hoe zit 't daar nou eigenlijk mee vroeg ik me af?

:-)

Naar mijn weten moet je voor het gebruik samples gewoon betalen.. En ook voor amateur releases krijg je gedonder als men er achter komt dat je dingen zonder toestemming gebruikt..
Vroeger moest dat ook maar ik geloof dat je een sample tot 30 secs toen gewoon kon gebruiken. Ik denk dat door platen als '3ft high & rising' en 'Pauls Boutique' en de daaraan gerelateerde rechtszaken het nodige is veranderd...

Maar goed.. ik ben geen expert..
Wel een Live gebruiker (Jeeej!..) :-)
 
Wat ik vind is helemaal niet belangrijk, daar ben ik me bewust van, maar, ik vind het een beetje onzin en bla allemaal over die sample, die sample stond toch gewoon ergens op het net zeker, kwam zoals ik het begrijp niet uit een of ander illegaal download circuit, ik zie het probleem dan niet echt, een beetje spijkers op laag water zoeken. Volgens mij is de rek wel dit topic nu, for ramptoeristen only nog, ofzo, als 't aan mij ligt tenminste.
 
Ben een keertje wezen rellen over loopjes vlechters daarnaast een uitgeproken mening over illegaal softwaregebruik. Aantal gasten kunnen daar slecht tegen, hebben oud zeer en gaan per definitie in afserveer modus. Gelukkig zijn er anderen die daarn iets genuanceerder mee om kunnen gaan.

Daar heb je gelijk in Furious, ik ben hier nog niet zo lang. Wel al met het nodige plezier gelurked in heel wat topics, waaronder deze. Beetje primaire reactie van me om in dit topic te reageren, werd denk ik getriggerd door de MOD edit voor de nazi vergelijking. Een WTF momentje :).

Het was ook niet direct mijn bedoeling om Raphie te verdedigen, ik ken hem niet en ook de geschiedenis waar je op doelt niet, dus in die discussie wil ik me niet mengen, dat zou niet fair zijn voor mijn gevoel.

Waar ik meer op doelde was een inhoudelijke reactie op het gebruik van samples van "bekende"/"minder bekende" artiesten. Hoe zit 't daar nou eigenlijk mee vroeg ik me af?

Anyway, ik laat 't topic zo nog verder off-topic gaan, sorry :).

Trouwens, "Ableton Mietjes" ? Ik ga meteen de zoekfunctie eens aan het werk zetten. Ben wel benieuwd naar wat voor stront ik als Live user over me heen ga krijgen ;).
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top