Adele - Rolling In The Deep (Raphie Grooves RemiXXX0

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
vette track dus :D de vocal kan ik verder niks aan veranderen, backing zit erin gebakken, de rest vind ik mooi zoals het is, heb je tips gelezen maar daar word in IMHO de track niet beter van.

ik ga toch even storiseins door met feedback geven: de eerst hihat vind ik echt lelijk in het nummer +-031 sec laat het anders later beginnen. op 1.45 begint er een backing vocal dit stuk is niet volgens mij geschikt als trance stuk "te druk, ingewikkeld, onrustig" of ik vind het gewoon te lelijk of zoiets "probeer voor jouzelf na te gaan wat jij zelf echt vindt en knip " . op 2,30 begint de leadsound "omdat het op 1 octaaf wordt gespeeld klinkt het erg mat ik zou het over 2 of zelf over drie octaven spelen om er diepte in te krijgen expressie . ook zou ik meer het filter open en dicht gooien op dit stuk om het te laten stuiteren. het zelfde op 3.10 en 4,31 gewoon flink draaien niet zo bescheiden. En de lead niet zomaar laten verdwijnen zonder aanleiding of hoogte punt 4,31.
 
Der klopt toch geen hol van qua samenklank of moet ik mijn oren weer eens laten uitspuiten

(euh verder niks gelezen in deze thread alleen die soundcloud aangeklikt :D als dit al de revu is gepasseerd mijn excuses)
Qua samenklank loopt alles iedentiek aan wat er in het orgineel gebeurt, daar is niks aan veranderd
 
vette track dus :D de vocal kan ik verder niks aan veranderen, backing zit erin gebakken, de rest vind ik mooi zoals het is, heb je tips gelezen maar daar word in IMHO de track niet beter van.

Nou ik weet niet waar in welk woord ik heb gezegd dat het een vette track is, ik zou ook gaag willen dat je niet zomaar dingen gaat zeggen die ik niet heb beweert of gezegd- Ik had all eerder genoemd dat er honderden mensen zijn die allen dit soort dingen doen. Dit zou ook heel goed met twee plaatjes door elkaar draaien lukken lijkt me. Ik vind de vocal ook niet echt te gek "en daar kan jij ook niets aan verandere zeg je zelf" -wel een beetje "door hem niet te gebruiken" maar het is jouw ding.

Alhoewel het natuurlijk niet jouw ding is, je hebt het niet aan Adele gevraagd, en ik weet dat veel leden gaan roepen dat het allemaal niet zo nou moet zien, ben ik toch van mening dat als je deze vocal gebruikt dat je ien iedergeval de intentie hebt moeten tonen dat je dat wel wilt. In vergelijking als ik een crack van cubase download ben ik bij veel forumleden een dief of een armoedzaaier. Maar als iemand een vocal download en gebruikt van een of ander iemand, die ook moet eten en drinken en zijn kind naar school moet sturen, en een heleboel geld kwijt is geweest om dit op te nemen dan word er niet zo nou gekeken. Maar mag ik die crack cubase dan wel gebruiken als ik hem alleen maar gebruik voor een test of voor schoolactiviteiten? Er word ook verder helemaal niets van gezegd. Zou kunnen dat ik door draaf. Het is dan maar zo. Of wel- ik vind dat je een beetje een armoedzaaier bent die ook zijn neefje of nichtje had kunnen gebruiken voor een vocal omdat het meestal in de familie zit als je muzikant bent. Ik wilde dit even gezegd hebben doe er mee wat je wilt. Ik denk dat je boven de 18 bent dus verantwoordelijk bent voor jouzelf. Ik heb een beetje een vorm van autisme dus een driekwarter of iets dergelijks.
 
@r20, bootleggen is niks mis mee toch zonder winstoogmerk? Of ben jij zo'n buma rakker. Overigens heeft Raphie een paar pagina's terug gezegd dat de sample niet gecleared is en dat hij dus wel degelijk weet wat ie doet.
 
@r20, bootleggen is niks mis mee toch zonder winstoogmerk? Of ben jij zo'n buma rakker. Overigens heeft Raphie een paar pagina's terug gezegd dat de sample niet gecleared is en dat hij dus wel degelijk weet wat ie doet.

dus als ik cubase crack gebruik voor huis tuin en keuken gebruik moet dat makkelijk kunnen. ik heb er geen winst uit .denk dat het zo niet werkt. maar als het een sample for free is, is dan is dat zo
 
edit : Ik zal nooit door een rood stoplicht rijden omdat ik daar mijn weggebruikers mee in gevaar breng en ik zelf, als ik iemand ander dat wel zie doen dan zeg ik er wat van ongeacht of ik het risico loop uit de auto te worden gesleept en in elkaar gebeukt te worden. "neem dit nou niet te letterlijk op het is maar een richting die ik probeer aan tegeven" even goede vrinde
 
wel apart weer dat op een synthforum zoveel discussie gaande is over een hap-slik-weg radio 538 gepolijste trance trackie
 
De reacties zijn een beetje overtrokken hier en daar.

Persoonlijk hou ik niet van gladde trancy muziek, maar dat doet er niet toe.
Ik hou verder helemaaaaaaal niet van Adele, maar dat doet er ook niet toe.

Voor een amateur, los van alle gear die deze heeft, vind ik het best een aardig trakkie, (hoewel ik hem niet uit heb kunnen luisteren, maar dat heeft meer met Adele te maken).

Raphie heeft zeker skills, gewoon doorgaan, het wordt alleen maar beter.
 
Je kunt er alles van maken r2o en brz, maar zo kan ik evengoed ook een vergelijking maken. Voor software en softsynths heb je toch ook demo's, eerst even uit proberen en daarna voor het eggie gaan.

nu zijn we overigens wel heel offtopic bezig. Niet mijn schuld.
 
Ik zie ook geen verschil in zonder toestemming iemand zijn zang/compo gebruiken om een track te maken of zonder toestemming iemands software te gebruiken om een track te maken.
Het doel is hetzelfde..

ik had er zelf niet zo over nagedacht, maar eigenlijk vind ik jullie wel gelijk hebben. Een vocal is ook iets wat iemand gemaakt heeft.

Ik zie dit soort nummers meer als een soort van creatief bezighouden, net zoals je dat verven met nummertjes hebt. Je download een midi file en een vocal, je plakt ze bij elkaar en past de midi file een klein beetje aan in de stijl en klaar weer een nummer. Hartstikke leuk voor de hobby bob en 1000-en mensen doen het. Maar goed, dat zou net zo goed kunnen met de freeware vocals die er zijn die specifiek voor dit doel gemaakt zijn.

maar inderdaad, een 'commerciele' vocal hergebruiken zonder toestemming vooraf is inderdaad ook gewoon jatwerk van de rechtmatige artiest. Net zoals de midi file downloaden waarin het nummer dat iemand anders bedacht heeft nagespeeld wordt. Alleen heeft de scene er een funky naam aan gegeven : Bootleg :D
 
ik had er zelf niet zo over nagedacht, maar eigenlijk vind ik jullie wel gelijk hebben. Een vocal is ook iets wat iemand gemaakt heeft.

Ik zie dit soort nummers meer als een soort van creatief bezighouden, net zoals je dat verven met nummertjes hebt. Je download een midi file en een vocal, je plakt ze bij elkaar en past de midi file een klein beetje aan in de stijl en klaar weer een nummer. Hartstikke leuk voor de hobby bob en 1000-en mensen doen het. Maar goed, dat zou net zo goed kunnen met de freeware vocals die er zijn die specifiek voor dit doel gemaakt zijn.

maar inderdaad, een 'commerciele' vocal hergebruiken zonder toestemming vooraf is inderdaad ook gewoon jatwerk van de rechtmatige artiest. Net zoals de midi file downloaden waarin het nummer dat iemand anders bedacht heeft nagespeeld wordt. Alleen heeft de scene er een funky naam aan gegeven : Bootleg :D

weet je wat, ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik op report druk en zeg dat het eventueel gestolen goederen zijn aangeboden/gebruikt. Komt er vast een reactie. dan zoekt een mod het maar uit en laat daar dan ook bij. weten we in het vervolg ook of dit wel of niet mag.
 
Als ik moet kiezen tussen Raphie of Adele, dan kies ik voor Raphie..
 
Jongens wat een hoop Bullshit om niks!!!. Ik was in de veronderstelling dat het synthforum toch redelijk vrij was van blaaskaken met het verstand van een zandkorrel, maar na het lezen van dit ben ik toch teleurgesteld.
lekkere track Raphie!!!!
 
Als ik moet kiezen tussen Raphie of Adele, dan kies ik voor Raphie..

hehehe ik ook,

maar ik vind adele ook echt helemaal niks qua muziek.
 
Nou de mix zal volgens de kenners wel helemaal bovenjan zijn, maar ik trek sowieso het hele eindproduct niet. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

De hele sound vind ik ook goedkoop overkomen.
Gebruik van vocals stoort me ook al meteen, geprobeerd creatief te zijn, maar het irriteert me.
Die hele vocal ligt er sowieso niet lekker in met de rest, of andersom. Ondanks dat het niet mijn muziek is, vind ik de compositie en overgangen vrij matig.

Maar om toch positief af te sluiten: blijkbaar is er een groep die dit fantastisch vind, heb je blijkbaar toch iets goeds gedaan :)
 
Je kunt er alles van maken r2o en brz, maar zo kan ik evengoed ook een vergelijking maken. Voor software en softsynths heb je toch ook demo's, eerst even uit proberen en daarna voor het eggie gaan.

nu zijn we overigens wel heel offtopic bezig. Niet mijn schuld.

Alleen jouw vergelijking gaat niet op, aangezien de vocals en de accoorden niet door Adele op haar site aangeboden worden.
Het is toch vreemd dat je enerzijds mensen er telkens op attendeert dat illegaal verkregen software niet kan, ivm broodroof en wat dan niet meer, maar je anderzijds wel iemand anders zijn vocals en accoorden ript om er zelf een hip trackkie van te maken.
Doe dat dan ook niet, gewoon consequent zijn...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top