Korg EK-50L Rock/ Rock: The competition

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Nog een akkoordenprogressie die ik een aantal weken geleden heb gemaakt in het rock genre.
Gebruikte keyboard is de Korg EK-50L.
Daarna wat air EQ op gezet met Neutron 3, sculptor zowel fullness als polish en exciter gebruikt (Transistor Edge)
Daarna al de settings wat getweakt tot ik goede geluid vond. Dit is overigens hoe ik zo goed als alle tracks doe (Neutron 3)
Daarna gewoon met de website Emastered gemastered.
Video is wederom gemaakt met videos van Pexels. Sommige herinneren misschien nog de vorige rock akkoorden progressie genaamd:
The Unusual Heroes.
Dit is The Competition.



Audio gratis te downloaden op: Rock The Competition / Rock / Korg EK-50L | Jimmy's World of Music
 
Wat e-Gloomy zegt, een vocal zou er goed bij staan. Niet helemaal mijn soort track, maar wel knap dat zo veelzijdig kan produceren. De mix zou ik nog wel een keertje nalopen, klinkt niet helemaal in de juiste balans zo op m'n laptop. Nu ik er zo over na denk, vind het een beetje zo'n track die je vroeger als je een video band op zette van de videotheek en je kreeg dan zo'n stuk tekst over kopie writing voor dat de film begon. Dat brengt het bij me op.
 
Wat e-Gloomy zegt, een vocal zou er goed bij staan. Niet helemaal mijn soort track, maar wel knap dat zo veelzijdig kan produceren. De mix zou ik nog wel een keertje nalopen, klinkt niet helemaal in de juiste balans zo op m'n laptop. Nu ik er zo over na denk, vind het een beetje zo'n track die je vroeger als je een video band op zette van de videotheek en je kreeg dan zo'n stuk tekst over kopie writing voor dat de film begon. Dat brengt het bij me op.
Ik probeer gewoon plezier te maken. Uiteindelijk doet het keyboard veel en zoek ik gewoon naar akkoorden die in mijn ogen goed bij de stijl passen.
 
Back
Top