LoveBells - Top 40 Dance

Ron-E

Stamgast
Lid sinds
17 januari 2009
Berichten
103
Locatie
Den Haag
Al jaren aan het :L klooien en eigenlijk nooit veel geplaatst. Zou heel graag snoeiharde trance en techno maken, maar dat lukt me nooit. Ik kom altijd op happy muziek uit, dus heb ik het maar eens een beetje uitgewerkt. Wil iemand hier naar luisteren en feedback geven aub?

BVD!
 

Attachments

  • LoveBells.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 18
Mooi intro en leuk idee! Weet niet precies waar je feedback op wilt hebben, het eerste wat mij opvalt is dat hij een beetje mono klinkt .. een tip kan zijn om hem links en rechts op te vullen met wat subtiele percussie elementen. Een brede pad zachtjes eronder en die nog breder maken (waves center en/of haas effect), twee verschillende delays links en rechts (1/4 en 1/8) met mono galmpjes links en rechts op je arpeggiosound .. hoeft niet maar kunnen tips zijn.

De balans van de mix is wel netjes btw! Gelukkig niet zo snoeihard .. dat kan altijd nog als je balans maar klopt!

Met een mooie lyric en hookline zou het eigenlijk nog wel iets kunnen worden ook deze track! Goed werk man :-)
 
ik vind em ook lang niet slecht.
Stel je de vraag waarom en of je het echt "snoeihard" wil.

En ik ga akkoord met Chielio, deze track needs vocals.
 
Zit een beetje vol met cliché dingetjes, jouw pitch up en snare roll om een climax op te bouwen bijv. De baslijn is ook beetje simpel vind ik.

Overgang @0:30 min is raar, terwijl je later op @1:05 hem wel fatsoenlijk introduceerd. Iksnapnie.
 
Bedankt voor de reacties. En fijn dat het geen regelrechte ramp is. De directe intro op 0:30 had ik gedaan omdat de track alszijnde een radio edit moest uitkomen. Dus dacht direct de kern van het nr er in brengen maar als dat nergens op slaat dan ga ik er mee aan de slag.

Die break pitch upshifting is inderdaad wat simpel en standaard.. Ga er iig mee verder.
@chielio;
Met mono bedoel je dat hij niet vol genoeg klinkt? Of dat het te eentonig is?

Als de track verder goed is ga ik cker een vocals werken!
 
Ik vond hem cool maar inderdaad met vocals en nog wat stereobeeld kan dit een leuke hit worden.
 
Back
Top