Analoge Pads - Welke bak?

Laat ik hier maar even snel reageren voordat ik zo dadelijk voor helemaal gestoord uitgemaakt ga worden.. ;)

Denk je echt dat dat beter gaat klinken qua pads dan twee M1000's? En een Tetra? En een Pulse(paraphonisch kan goud zijn voor dikke strings...)? EN een AJ2?? EN EEN AX60?!?

Serieus, als dat hem niet is zou ik langzaam gaan vermoeden dat je geen analoge pads zoekt. Eventueel een A6 of Jupiter als het echt analoog moet, maar duurder klinken maakt niet perse mooiere pads...

Je hebt gelijk, ik zit al heel aardig in die hoek, met zelfs wel enig overlap of misschien zelfs wel overkill.
Layeren doe ik zeker ook al, en het helpt. Ik heb alleen steeds het gevoel bij deze synths dat als ik ze warmer laat klinken, bijvoorbeeld in het filter dat het meteen ten koste gaat van de overall dikte gevoel ervan. Het zal er mee te maken hebben dat je de faseringen die het zo lekker maken en beetje annuleert met je filter. Dit is heel duidelijk het geval bij de M1000.
Ik heb wel in het topic van Reddread gezien dat ik de AX-60 waarschijnlijk behoorlijk onderschat heb qua sounds, dus daar duik ik zeker verder in.

Ik zou zeggen een access controller voor de matrixen zodat die te editten zijn. En tja analoog en poly in rack vorm zijn er niet snel. Misschien een prophet 8 rack, en idd MKS van roland. Verder met toetsen wordt het makkelijker. Juno 60, polymoog, sci enzo.

Ik gebruik nu de Matrix 2001 editor en dat gaat me wel goed af, al moet ik er wel bij zeggen dat editen een pain in the ass blijft bij die Matrix omdat die zo log reageert op MIDI.
Ik weet dat rack en poly en analoog enigszins veeleisend is, vandaar dat het ook een pre is en geen eis ;)

Aantal SFers schreef:
Polysix/61.

Polysix heb ik 0 ervaring mee. Ik zal me er eens in verdiepen maarheb een beetje het gevoel dat ik dat het wel weer enigszins overlapt met wat ik al heb. Maar nogmaals, ik weet niet waar ik het over heb.

Meer SFers schreef:
MKS. JX-8P. JX-10.

Dus toch wel. Dan houd ik toch die MKS-70 nog in de gaten.

Licht verontwaardigde SFers schreef:
Het ligt niet aan je synths! Weet je wel wat je zoekt? Misschien beter digitaal of software. Effecten zijn belangrijk!

Ik weet het, ik ben evil. Ik vind gewoon nog niet echt de sound die ik zoek. En ik ben echt niet van de presets hoor, ik knutsel er op los.
Misschien hebben jullie wel gelijk en zoek ik in de verkeerde hoek. Het zou kunnen dat ik voor die sound een analoge pad onder een digitale/software pad moet leggen om het beste van beide werelden te krijgen.
Ik denk dat ik ook idd niet de juiste effecten heb. Welke chorussen/reverbs/etc. zouden jullie aanraden om het zooitje aan te dikken?

Sowieso iedereen bedankt voor de input!
 
Misschien subtiel layeren met een orgel of mellotron ipv nog meer strijkers? Met stereobeeld en diepte werken? Met effecten smeer je het alleen maar dicht.
 
Polysix heb ik 0 ervaring mee. Ik zal me er eens in verdiepen maarheb een beetje het gevoel dat ik dat het wel weer enigszins overlapt met wat ik al heb. Maar nogmaals, ik weet niet waar ik het over heb.

Een dikke analoge synth die met zijn ensemble effect heerlijk wollige tapijten kan leggen, en met zijn arpeggio laat je hem lekker Anne Clarken. Echter wel moeilijk om goede demo's te vinden van zijn pads&strings. Maar er staat wel wat op youtube. Als je niet onder de indruk bent, heb je de juiste demo nog niet gevonden. :)
 
polysix heeft maar 1 osc dus is absoluut niet dik
 
polysix heeft maar 1 osc dus is absoluut niet dik

Daar zit je een beetje scheef Bass, met de sub, pwm en z'n effecten wel degelijk Dik, heel dik durf ik ook te zeggen voor een midden klasse (tegenwoordig dan). Je mag em rustig naast heel wat 2 ocs synths zetten uit de zelfde prijsklasse.
 
Welke chorussen/reverbs/etc. zouden jullie aanraden om het zooitje aan te dikken?

De Eminent 310 unigue, maar dat had ik al gezegd. Er zit namelijk een externe input op om je synths door het string ensemble en reverb te douwen.
En ene "JMJ" gebruikt het ding ism een EHX Small Stone en dat klinkt best ok.
Het is wel groot en lomp maar niet duur.
 
als je echte pads wilt hebben kom je toch echt op romplers uit
 
ik zou gewoon voor omnisphere gaan, ben je voor 400 euro klaar en veel beter voor pads is er niet op de markt. Als het puur om het psychische aspect gaat dat het analoog moet zijn dan is een polysix inderdaad een hele goede suggestie van de anderen.
 
Daar zit je een beetje scheef Bass, met de sub, pwm en z'n effecten wel degelijk Dik, heel dik durf ik ook te zeggen voor een midden klasse (tegenwoordig dan). Je mag em rustig naast heel wat 2 ocs synths zetten uit de zelfde prijsklasse.

Dit dus. Er zijn meerdere wegen die naar het moddervette Rome leiden. Sommige synths doen het via meerdere oscs, anderen via cherrypicked onboard effecten en suboscs. Een Polysix kan heerlijk vol en creamy klinken.

En als je de kalk van de muren wil, zet je hem toch gewoon in unison Bass. 6 oscs om je hartje aan op te halen en het behangpapier mee neer te halen. Maar bij strings & pads lijkt moddervet me niet het allerhoogste goed. Als het maar een lekker hoogpolig tapijt is. :)
 
als je echte pads wilt hebben kom je toch echt op romplers uit

+1 yep :okdan:

De korg trinity is mijn pad bak, zit er trouwens over te denken om er een Kronos bij te zetten. De wavestation eigenschappen die de Kronos bezit maakt het voor mij wel de pad bak......kwaak :)
 
Een dikke analoge synth die met zijn ensemble effect heerlijk wollige tapijten kan leggen, en met zijn arpeggio laat je hem lekker Anne Clarken. Echter wel moeilijk om goede demo's te vinden van zijn pads&strings. Maar er staat wel wat op youtube. Als je niet onder de indruk bent, heb je de juiste demo nog niet gevonden. :)

Over string&pad-based demo's van de Polysix heb ik hier een goede demo op youtube. Bijna alles is met onboard ensemble, phaser of chorus, dus erg wollig is het wel.

Rond 2:00, 4:20, 5:30, en 6:20, 7:00, 7:50 (naja, check alles maar even ;) )zitten erg mooie, warme stukjes. Alles is polysix, wel multitracked uiteraard. Dit zijn een beetje de pads die je met subtractieve synthese en niet al te veel FX kan maken, wil je echt uitgebreide 'evoluerende pads' dan kom je al snel uit bij romplers, zoals de Wavestation en Omnisphere enzo.

 
En hier de JX-8P en JX-10. De JX-10 is 2 keer een 8P in 1 kast. Meer resp. veel meer mogelijkheden dan de polysix, maar "happy programming" zonder programmer! Dan liever op een polysix knoppen draaien.



Kijk inderdaad ook eens naar digi bakken voor pads&strings. Een D50 kan er wat van, wavestation, JD-800...
 
En weerom ben ik zo vrij om reclame te maken voor de TG/SY77 en SY99, ook voor 'analoge' pads... Straf onderschatte synths, vrij betaalbaar, bijzonder krachtig.
 
Volgens mij heb je die spullen al in huis! Maar ik zou zeggen JX8p, dat is mijn string/pad machine.
 
Oh er waren 2 pages, negeer dus de eerste zin van de vorige post!
 
En weerom ben ik zo vrij om reclame te maken voor de TG/SY77 en SY99, ook voor 'analoge' pads... Straf onderschatte synths, vrij betaalbaar, bijzonder krachtig.

Inderdaad! Goeie machines, niet té omslachtig om te editten en ... wondere klanken. *D
De GEM S2R en Equinox heeft ook veel moois aan boord doch vooral de S2R kan nogal wat ruis geven bij sommige klanken...
 
Back
Top