Eerste track gemaakt in Presonus Studio One

Is het niet je enthousiasme vanwege iets nieuws?

Vertel, wat maakt Presonus Studio One zo bijzonder (niet ten opzichte van Logic), behalve dan dat het er sci-fi en cool uit ziet? (Ik ken Logic niet zo goed)

Klinkt wel leuk, maar ik hoor nergens dubstep.
 
Ten eerste is het heel "snappy" alles reageert heel snel. Ten tweede de volledige integratie van Melodyne. Ten derde de mogelijkheid tot FX per event ipv alleen per track. Ten vierde de manier van indelen van de mixer pagina, de mogelijkheden daarin zijn erg handig om het overzicht te bewaren.

Dat zijn de dingen die er het meest uit springen, maar het zijn nog vele andere kleine dingen. Logic kan dan wel veel meer (maar bepaalde dingen weer niet), maar de Studio One workflow bevalt mij veel beter.

Maar ik wilde ook vooral van Logic af, sinds 3.x ermee gewerkt, maar de nieuwe look die er sinds 8.x is kan ik niet aan wennen, de manier van werken is niet aan mij besteedt, wel jaren geprobeerd.

En mijn vertrouwen in Apple mbt pro applicaties in het algemeen is niet groot :)

Gebruik Studio One nu ongeveer een maand, bevalt me prima!

maar idd niet erg dubstep :D
 
Is het niet je enthousiasme vanwege iets nieuws?

Vertel, wat maakt Presonus Studio One zo bijzonder (niet ten opzichte van Logic), behalve dan dat het er sci-fi en cool uit ziet? (Ik ken Logic niet zo goed)

Klinkt wel leuk, maar ik hoor nergens dubstep.

http://studioone.presonus.com/

hmm intresting diemixer;-]


werktn t anders / of meer functie ben net over ri qbase 5 van sx ..moet af en toe nog wels ff denke waar zit wat en waar enso
 
Inderdaad een hele fijne DAW. Snappy herken ik ook, en flexibele audio routing. Integratie audio in the box met hardware samplers en synths werkt ook erg goed. Midi timing is bij mij super strak.

Ik heb 4 VST' synths in Studio One naar mono gesumd, deze krijgen een eigen mono kanaal op mijn mixer, naast de output van hardware.


Vervangt bij mij Logic 5.5 en EnergyXT.
 
Hoe zijn de FX en VSTi's?

En maak 's 'De Grote Presonus Studio One' thread aan dan :P. Een beetje je DAW promoten joh!

Lekker snel die site trouwens, is dat de snappyheid :P?
 
Er zit maar 1 synth in Studio One -VA synth- maar die is niet best. De sampler en drumcomputer zijn basic, maar daar krijg je een hele hoop goede geluiden bij. Minder uitgebreid als in logic maar toch genoeg naar mijn idee.

De FX zijn prima, ik vind de openAIR reverb erg fijn!(goede IR's) Delays genoeg, compressort is goed (voor mij iig, nog geen bands gemixed) EQ is beter dan de standaard eq van logic, gelukkig. Je kan gewoon de demo downloaden van de site om alles te checken ;)

Ik zal ff nadenken over de thread :P
 
Back
Top