Moog Voyager RME of toch Korg Mono/Poly

r2o

0906 d's een lekker synth
Lid sinds
7 december 2005
Berichten
1.035
Locatie
-
Soms zijn deze apparaten dezelfde prijs op ebay welke neem jij als je er toch een zou moeten kiezen tussen die twee? ik zelf vind ze allebij erg leuk.
 
Als je een supermooie, goedonderhouden Mono/Poly kunt vinden binnen je budget dan zou ik daar voor gaan als ik jou was. Raak je altijd wel kwijt. Voyagers RME's kun je de komende jaren wel zonder probleem vinden. Mono/Poly = karakter en uniek (en 4 voice polyfoon), de Voyager is dieper qua mogelijkheden maar ook wat vlakker qua geluid (heb zelf een Mono en een Voyager EB). Toetsen zijn kennelijk geen eerste vereiste?
 
Dank je voor de snelle post. de keys zijn voor mij idd minder belangrijk ik heb ook een goed midi keyboard beschikbaar.
 
Monopoly en als ik je nog en tip mocht geven, de perfourmer mk2

ook een goeie tip ...in die 1200 1400 klasse is wel erg veel te vinden.


zat net een daft punk film te kijken volgens mij hebben die 4 voyager's rme staan of zijn dat andere.

 
Zou zeggen, van het geluid van de MP moet je houden. Zoals al gezegd, uniek met veel karakter, soms lastig in te mixen / plekje te geven.

Als het m'n enige analoog zou worden, had ik voor de meer neutrale (breder inzetbare) Moog gegaan denk ik. Heb je meer smaken al aanwezig, dan is het een prima aanvulling!

Als bovenstaande allemaal niet uitmaakt, zou ik voor de MP gaan, alleen al om de bak binnenste buiten te keren; je zal er veel plezier aan hebben deze te programmeren door z'n gave features. Een goed onderhoudde / uitziende MP ben je ook zo weer kwijt, kan je geen buil aan vallen.
 
Monopoly en als ik je nog en tip mocht geven, de perfourmer mk2

Die PerFourMer die staat ook aardig hoog op mijn wantlist, helaas heeft de MK II net die paar features die ik echt wil hebben.
 
mja, liever de moog natuurlijk....maarja ik ben geen korg fan.
Dit is ook een vraag die je eigenlijk alleen zelf kan beoordelen.....

Vergelijk je deze 2 alleen op prijs?
 
moog, nieuwer, betere midspecs , breder inzetbaar.
of ja monopoly, als gewoon lekker pielen m'n voorkeur heeft,
of nou ja eigenlijk gewoon de voyager inclusief de touchpad ipv de rme
nou ja , voortaan niet meer zo'n lastige zaken vragen svp, geef ze me gewoon maar alletwee !
 
Back
Top