Hanz
Anonieme Analogist
Leek me ook aangezien hij geen song pointer of continue ondersteunt, zou dus het zelfde moeten zijn als de MC-202
Die conclusie vat ik niet helemaal. Ook voor FSK bestaan er meerdere varianten, het is echt een merkafhankelijk ding (net zoals DINsync) en zeker geen 'standaard' als bijv. SMPTE. Er spelen genoeg variabelen mee (niet alleen maar het wel of niet hebben van een song pointer functionaliteit) dat twee apparaten met 'een vorm van' FSK elkaar totaal niet hoeven te herkennen. Volume van het signaal, draaggolf frequentie, de precieze implementatie van de modulatie, het aantal PPQN; zo gek kan je het niet verzinnen.
Als het werkt tussen twee verschillende merken is het mooi meegenomen... daar is het echter niet voor bedacht.
Wat betreft de MC202 maak je het nu een beetje verwarrend want eerder leek je te schrijven dat je de ESQ1 probeerde te syncen met DINsync. Dat werkt natuurlijk niet, zoals ik hierboven al schreef. De MC202 kan allebei, vandaar ook de mogelijkheid tot verwarring in je opzetje...
Ik kan een keer zijn eigen tape sync signaal opnemen op een bandje en dat afspelen of de MC-202 aansturen, kijken wat er dan gebeurt.
Dat lijkt me een goed idee. En zelfs dan is het soms nog aanprutsen, bijv. juiste ingangs / opname volume van het signaal maakt vaak ook uit. Een bandje is dan nog best onpraktisch.
Ik zou gewoon je soundcard gebruiken en een simpele wav recorder. Zie je meteen of alles goed is aangekomen, niet geclipped etc. De kwaliteit van de opname komt niet heel kritisch, maar opslaan als MP3 zou ik je niet aanraden.