Ik ben op dit moment bezig met een shift weg van de computer als sequencer naar hardware sequencing d.m.v. een QY700 en synths en drumcomputers met een interne sequencer die via trigger, DIN-syncof MIDI clock gesynchroniseerd wordt.
Het gaat er binnenkort als alles weer gerepareerd en mijn studiohok verbouwd en ingericht is ongeveer als volgt uit zien:
- QY700 als master
- QY700 naar MIDI patcher
- MIDI patcher van / naar MIDI synths (3-4 stuks maximaal)
- TR-626 synct via andere MIDI-poort
- Interne sounds TR-626 worden gebruikt en/of de Vermona wordt aangestuurd via MIDI
- Trigger TR-626 naar de MonoTribe
- Trigger MonoTribe naar de JX-3P
- De MC-202 hangt met tape sync aan de TR-626
- Interne sound engine MC-202 wordt via interne sequencer aangestuurd
- De MC-202 synct in de toekomst wellicht nog bvb een TR-606 via DIN-sync
- De MC-202 stuurt in de toekomst wellicht nog een externe CV/Gate synth aan of genereert ook weer trigger voor de JX-3P of een andere synth
Wie heeft er ervaring met dit soort gemixte setups? Hoe hou je zoiets strak?
Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat een MC-202 een stukje vertraging heeft, en dat tape sync weer een stukje vertraging geeft, en de 626 ook weer met vertraging synct aan de QY700. Moet ik wat dingen omgooien, of een dedicated DCB/MIDI master clock gebruiken, of is het allemaal verwaarloosbaar?
Het gaat er binnenkort als alles weer gerepareerd en mijn studiohok verbouwd en ingericht is ongeveer als volgt uit zien:
- QY700 als master
- QY700 naar MIDI patcher
- MIDI patcher van / naar MIDI synths (3-4 stuks maximaal)
- TR-626 synct via andere MIDI-poort
- Interne sounds TR-626 worden gebruikt en/of de Vermona wordt aangestuurd via MIDI
- Trigger TR-626 naar de MonoTribe
- Trigger MonoTribe naar de JX-3P
- De MC-202 hangt met tape sync aan de TR-626
- Interne sound engine MC-202 wordt via interne sequencer aangestuurd
- De MC-202 synct in de toekomst wellicht nog bvb een TR-606 via DIN-sync
- De MC-202 stuurt in de toekomst wellicht nog een externe CV/Gate synth aan of genereert ook weer trigger voor de JX-3P of een andere synth
Wie heeft er ervaring met dit soort gemixte setups? Hoe hou je zoiets strak?
Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat een MC-202 een stukje vertraging heeft, en dat tape sync weer een stukje vertraging geeft, en de 626 ook weer met vertraging synct aan de QY700. Moet ik wat dingen omgooien, of een dedicated DCB/MIDI master clock gebruiken, of is het allemaal verwaarloosbaar?
Laatst gewijzigd: