Adobe koopt CoolEdit Pro

Ik weet niet of dit oud nieuws is, ik heb even gezocht met de Zoek-functie, maar kreeg geen resultaat.

Er is weer een kleine fabrikant overgenomen door een grote fabrikant... Na Sonic Foundry door Sony, is nu Syntrillium aan de beurt... Adobe heeft op 16 mei Syntrillium van Cool Edit Pro en Cool Edit 2000, etc. overgenomen.

Een citaat van het volledig persbericht dat te vinden is op: http://www.syntrillium.com/news/article.html?91

Syntrillium announced today that it has reached an agreement to sell its technology assets to Adobe Systems Incorporated. We wanted to write a quick note to you, our customers, to share some details about what is happening and answer some questions you may have.
Obviously, the main question is what will happen with Cool Edit. Adobe is acquiring Cool Edit because they like what it is—a powerful, easy-to-use audio software package—and how well it complements their current product line. Syntrillium and Adobe share a common vision of the future of desktop audio and we are all very much looking forward to further development of Cool Edit.

Nu maar afwachten of dit wel of niet positief is voor de toekomst van Cool Edit...

Ze besluiten, na een korte FAQ, met:

Thank you so much for your support as a Syntrillium customer. We should all look forward to great things for Cool Edit!
 
Vreemd Adobe en Syntrillium.

Maar ik snap het niet hoor. Al die kleine bedrijfjes worden opgekocht omdat ze zo goed bezig schijnen te zijn. Of is dat schijn en hebben ze geen centen meer om door te gaan. Of willen ze gewoon cashen en nokken?

Ik hoop dat al die grote bedrijven gewoon chillen en de orginele crew hun ding laten doen want het zou zonde zijn als door teveel inmenging een programma vernaggeld wordt en uiteindelijk niet meer verkocht wordt.
 
Niche Expertise..

Niche Expertise..

Het is pure niche-expertise.. veel kennis over een klein stukje 'markt' (want dat is het voor die grote bedrijven). In die zin is het voor de grote vissen (adobe, sony, apple, microsoft..) interessant om zo'n bedrijf(je) over te nemen. Je koopt de expertise direct over.. en neemt de markt mee!

Vaak gebeuren dit soort dingen zonder dat je er erg in hebt (zo heeft bijvoorbeeld microsoft zijn basis voor alle e-business producten gewoon overgekocht van Navision.. en heeft Apple het bedrijfje achter SoundJam overgekocht.. om het later als iTunes terug te laten keren..).

Persoonlijk vind ik het jammer.. want ik hou van kleine, innovatieve bedrijven...
 
Re: Adobe koopt CoolEdit Pro

Origineel geplaatst door ironfreq
Ze besluiten, na een korte FAQ, met: Thank you so much for your support as a Syntrillium customer. We should all look forward to great things for Cool Edit!


For your support = lees: $$
Look foraward to great things = lees: muchos $$ voor Adobe.
 
Re: Niche Expertise..

Re: Niche Expertise..

Origineel geplaatst door CraZ
Persoonlijk vind ik het jammer.. want ik hou van kleine, innovatieve bedrijven...
Het feit is wel dat kleine bedrijven vaak een product niet op dezelfde hoogte kunnen tillen als grote bedrijven. Grote bedrijven kunnen meer standaarden afdwingen en dat is niet alleen maar negatief.
 
IMO kan het alleen maar goed zijn. Als de prijs niet omhoog gaat tenminste.
In Cool Edit Pro 2.0 zaten een aantal amateuristische foutjes. Ik ben benieuwd wanneer NI in handen komt van Sony.
 
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
IMO kan het alleen maar goed zijn. Als de prijs niet omhoog gaat tenminste.
In Cool Edit Pro 2.0 zaten een aantal amateuristische foutjes. Ik ben benieuwd wanneer NI in handen komt van Sony.

Ik denk dat Ni erg blij is met hun onafhankelijk positie

maar back to het onderwerp ..
wie weet had syntrillium wel grote schulden en zag de toekomst er n iet zo rooskleurig uit

bij overnames is het altijd afwachten ... ik gebruik cooledit nog steeds en ben benieuwd wat adobe er mee gaat doen ..

is niet een slecht software bedrijf in mijn optiek
 
Ben ook Cool gebruiker en verwacht dat het pakket professioneler gaat worden onder Adobe vlag.

Adobe had nog niets op audio gebied en de uitleg van Craz zegt het allemaal al. Denk niet dat Cool schulden of rare dingen had maar gewoon vast zat aan hun top.
 
Daarbij is Adobe ook al iets meer bekend met 'professionele' applicaties (welliswaar grafisch, maar toch), dus ik heb er wel vertrouwen in dat t goed gaat komen.

(als microsoft t nou had overgenomen, had ik er minder vertrouwen in gehad... Kan je weer eindeloos servicepacks downloaden voor CoolEditXP)
 
ik vertrouw het volledig..
juist omdat het professioneel is..

en op het gebied van multimedia mogen ze nog een stapje verder gaan.. helemaal geen slechte zet ! :)
 
MOOI!

MOOI!

Adobe=Geweldig.

AfterFX, Photoshop, Illustrator, ik gebruik deze paketten dagelijks voor mijn werk/stage, en ben er ZEER over te spreken, en dan specifiek over de manier waarop die paketten zich met elkaar laten combineren. Perfect. Ik gebruik voor muziek alleen CEP 2.1, en denk dat CEP professioneler en meer richting multimedia gaat dan het was/deed. Ik ben een blije panda.
 
Back
Top