Kirnu - gratis super arpeggiator

peterdh

Collabs
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.909
Locatie
Santpoort-Noord
kirnuarpeggiator.jpg


Zo uitgebreid zie je ze niet veel en zeker niet gratis. De online handleiding van Kirnu vind je door op "manual" te klikken bovenaan de webpagina. Beschikbaar voor: VST/Win 32,Win 64,non SSE2, Mac OS X.
 
goeie tip! thnx :)

ga hem zeker uitproberen dit weekend
 
Ik heb 'm zelf ook nog niet geprobeerd omdat ik al de Arpache SX arpeggiator gebruik van Cubase. Arpache SX (jij gaf mij die tip trouwens quifster:okdan:) is super, ik hoef eigenlijk niets anders. De reacties op KVR over Kirnu zijn wel erg positief.
 
ik snap hem niet. hij laad hem in als instrument maar snap niet helemaal hoe ik hem moet koppelen aan plugins of midi poorten. kan alleen channel 1 t/m 16 selecteren en niet een andere midipoort.
iemand idee? manual bied ook niet echt hulp.
 
ik snap hem niet. hij laad hem in als instrument maar snap niet helemaal hoe ik hem moet koppelen aan plugins of midi poorten. kan alleen channel 1 t/m 16 selecteren en niet een andere midipoort.
iemand idee? manual bied ook niet echt hulp.
Ik heb Kirnu zelf nog niet geïnstalleerd, maar ik denk dat het als volgt gaat: Nadat je Kirnu als instrument hebt geselecteerd (met bijbehorend miditrack), open je een nieuw instrument met de VSTi waarop je Kirnu wil toepassen. Bij de miditrack van deze VSTi kies je als midi in "Kirnu".
 
Ik heb Kirnu zelf nog niet geïnstalleerd, maar ik denk dat het als volgt gaat: Nadat je Kirnu als instrument hebt geselecteerd (met bijbehorend miditrack), open je een nieuw instrument met de VSTi waarop je Kirnu wil toepassen. Bij de miditrack van deze VSTi kies je als midi in "Kirnu".

klopt
zo werkt het inderdaad

ik heb hem getest, erg leuke arpeggiator. Ook zitten er hele mooie presets erbij.

Deze houd ik in de collectie :)
 
je verhaal is heel logisch maar dit lukt mij niet in logic. heb het nog niet kunnen proberen in Protools. maar is het iemand anders wel gelukt in logic?
 
zelfde probleem. ik vrees dat ze enkel de au plugin voor Ableton hebben toegevoegd... en ik zie ook geen rtas versie. iemand een oplossing?
 
ja maar wel veul werk!
En je kale midinotes opsturen naar china gaat mij ook de pet over &
Tijgerbalsem helpt wel een beetje!
 
ja maar wel veul werk!
voor sommigen wel, ik zit er verder niet zo om te springen maar zou wel graag willen weten hoe het in het bijzonder in renoise in zijn werk gaat,
er schijnt niet zoiets te zijn als midi routing of iets dergelijks (in v1.8 )...

ik zie alleen mogelijkheden van VSTinstrument --> VSTeffect per spoor... maar niet VSTMIDI --> VSTInstrument --> VSTeffect...
 
Maar de vraag daarom kan alleen bestaan als je sirsik's dingen totaal niet kan gebruiken???
 
Ik heb het Kirnu topic op KVR net doorgenomen en er blijken bij menig gebruiker problemen te zijn. De programmeur luistert volgens mij wel goed naar de bug meldingen. Misschien zijn de problemen in de volgende update verholpen:(
 
ding werkt als volgt in cubase in ieder geval:

laad de kirnu als insturment
maak 2 midi sporen aan
midispoor 1: input op je keyboad en output op je kirnu
midispoor 2: input op je kirnu en output op je vst naar keuze.

Let even op dat je beide midisporen op record enabled zet, want standaard is alleen het geselecteerde midispoor enabled.

:: ontdekte bugs ::

Na een loop cycle stopt de arpeggiator.
 
Back
Top