Mijn eerste track- the force

ResonantForce

Ingeburgerd
Lid sinds
15 Maart 2011
Berichten
50
Locatie
Middelburg
Hallo

Ik post hierbij mijn eerste track. Ik heb een rockachtergrond, maar wil me graag verbreden richting electronisch.
Ik denk dat t progressive of gewoon house is...misschien heeft iemand een betere benaming?
Bedankt voor het luisteren en elk commentaar op de mix/track is welkom.

 
De ideen zijn er wel, leuke melodielijnen.
Maar het mist nogal aan uitwerking en dynamiek in de mix/arrangement. Minder hoog in de mix, meer laag.

Probeer bij de breaks, vlak voor de kick erin komt meer met (sidechain)compressie te werken. Ik krijg nog niet meteen zin om te springen zegmaar.

Wat cymbals, hihats zouden ook niet misstaan. Ik zou ook een andere, diepere bassdrum doen.
En minder (of een betere) reverb. Je krijgt nu een soort badkamergevoel.
 
Bedankt voor je reactie

Ik heb ook even geluiserd naar een track van jou. Klinkt inderdaad een stuk strakker en iets rustiger voor je oren.
Ik neem deze track weer even terug naar de tekentafel..misschien beter om een hat of andere bekken te laten zorgen voor het hoog dan een paar van die synthsounds.

Kick vind ik zelf wel ok, hij pierced er wel lekker doorheen in het hoog, maar ik zal eens experimenteren met wat meer laag.

Met side-chain bedoel je, neem ik aan, dat ik de main kick chain naar sound X(als het maar goed klinkt), zodat het wat gaat zuigen?
Ik heb nu idd alleen de kick geside-chained naar de bass-sound.

Zal ook nog eens kritisch naar de reverb luisteren. Misschien is een hele korte delay een betere optie..reverb op de snare is zowieso teveel
 
Hey Andy,

Bedankt voor je reactie,

Grappig dat je zegt 'in de akkoorden blijven hangen'.
Deze track bestaat melodisch gezien eigenlijk maar uit drie melodielijnen met hier en daar een kleine variatie. Ik had expres niet gekozen voor akkoordprogressies ed.
Uiteraard krijg je door de klankstapelingen wel iets wat je als akkoorden zou kunnen zien.

Ik was voor deze track geinspireerd door 'one' van de Swedish house mafia. Die doen in die track min of meer hetzelfde...3 melodietjes/riffjes.

Voor mij persoonlijk is het wel verfrissend om even op deze manier te werken ipv akkoordenschema's
 
Back
Top