Hoe creeer je convolution impulses??

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.169
Locatie
HybriDe L!Fe
Ik zou heel graag willen weten hoe je convolution impulses in wav kan creeeren met een fieldrecorder die ik met de reverb van audition en reasson kan gebruiken.

Moet im dan de mics ergens plaatsen en met een lat op de grond slaan. en dan omzetten of is daar een andere methode voor???
 
officieel moet je een of meerdere speakers opstellen waar een sweep of knap / tik uit komt, en dit opnemen met microfoons. maar het kan ook simpeler: afgelopen zomer heb ik in een ondergronds water reservoir in Portugal een response gemaakt door een Zoom recorder in het midden op de grond te leggen, een eind er vanaf gaan staan en in de handen te klappen. probeer een zo vol mogelijke klap te geven en het geluid helemaal uit te laten sterven. deze opname in je software laden en je kan het zo toepassen op van alles en nogwat :)
 
Beetje een kut verhaal, had ik een Dr100 gekocht, heb ik hem een week gebruikt doet die het niet meer. =(=(=(
Even wachten wat Teac gaat doen voor me:)

Als die het doet kan ik dus weer goede stereo opnames maken met 2 senheiser k6 me64 condensor mics.

Mmm dus als ik het goed wil doen moet ik ook een portable speaker hebben, om een sweep te kunnen her opnemen?

Misschien is een klappertje pistool wel effectiever:)

De lage tonen van reverbs haal ik toch uit mijn producties
want dat klinkt zelden goed.

@Electrovolt Met welke software heb je dan de wav omgezet in een response??

Als ik bv de responses van Reassons reverb en van Audition en Waves gewoon luister hoor ik alleen maar soort gekraak, tikkjes in een bepaalde sequence..

Grappig dat je in Den Haag woont, ik woon in Scheveningen. Als jij dan iets opblaast dan neem ik dat helemaal in Scheveningen op dan hebben we een response van heel Den Haag:)



They can even be generated by some utilities. For instance, for PC users there's Voxengo's Deconvolver (reviewed in SOS October 2004), which is a generic $23 utility which can generate swept-tone test signals that you can transfer to any audio playback device for use in the field. You can then use any DAT or other audio recorder to capture suitable response recordings, and Deconvolver can convert these recordings back into impulse responses. Since most people will end up with loads of test recordings, there are batch-processing options in the software to convert them all in one hit.
 
Laatst gedaan met een ballon en "Impulse response utility" van logic. Allen jammer dat ie vage sdir files ofzoiets maakt. heb ik omzeild door soundflower te gebruiken om de impulses alsnog uit te spelen en in logic als .wav op te nemen.

:edit

ballon, oktava mk012 in een microtrack2
 
@Electrovolt Met welke software heb je dan de wav omgezet in een response??

ik importeer ze direct in Space Designer (Logic 8 ) of zet ze om in de apple impulse utility.
SD is de enige die ik gebruik, maar ik wil Altiverb wel eens proberen, die schijnt toch beter te klinken..

ik heb die responses waar ik het over gehad HIER neergezet, het zijn aiff files. als iemand ze kan gebruiken... :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top