2 mc 505 synchroniseren

e1978

E.
Lid sinds
19 april 2009
Berichten
183
ik heb 2x de mc 505 staan nu wil ik deze synchroniseren met elkaar maar ik kom er niet uit
de eerste is de master en de 2de moet op slave,tot zo ver lukt het. Maar nu staat vanuit de fabriek het device id numer op 17 moet je deze nu veranderen bij 1 vd 2 en de mode moet je die ook veranderen dat de master mode 1 heeft en de slave mode 2................... ik kom er niet uit.


ik wil gewoon dat als ik op me mc505 (1) op rec druk dat mc505 (2) ook op rec. gaat en play enz enz.

ik stuur de mc505 met een midi keyboard aan
 
Pagina 177 vd. manual staat beschreven hoe je 2 mc505 sync'd.
Heb het vroeger wel eens gedaan.
Volgens mij kon ik toen alleen beide units tegelijk laten spelen door op play te drukken op de master en niet beide tegelijk in rec mode zetten.
 
oke om 2 tegelijk te laten spelen lukt wel maar nu zend de master ook de (geluiden ) naar de slave. als ik op de master op part r,1,2,3,4 een melodie maak, en ik zet op de slave de schuif van part 1 open krijg ik hetzelfde als op de master van alle 4 pts in 1 keer doorelkaar op 1 part. ik wil dat de slave zeg maar part 8 tot 16 wordt.wel dat de slave op play/rec reageert meer verder geen signaal ontvangt van de parts van de master.
 
Om te voorkomen dat de sequencer van de master ook de slave bestuurt zet je de [SEQ Out] van alle parts op [INT].

Als de sliders/knoppen van de slave ook de master aansturen, dan heb je dus de midi out van de slave verbonden met de midi in van de master.
Gewoon losmaken dus. (Ik neem aan dat je geen 2-richting verkeer nodig hebt tussen de mc's).
 
Back
Top