Mc 505 - MIDI IN - DRUM ENVELOPES

Trens

Stamgast
Lid sinds
4 augustus 2010
Berichten
122
Locatie
Gent
Ableton master
mc 505 Slave


Midi noten vanuit ableton op kanaal 10 naar MC 505 om drumparts aan te sturen.
Werkt perfect.

Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik nu de individuele envelopes kan gebruiken op de drums?
ADSR ?


Vb = meer release / decay op de hihat ?

Of kunnen drumparts die door midi getriggerd worden geen envelopes aan ?
Of ben ik gewoon even de mist in gegaan :) ?

Als ik in Patch mode ben en het " R " Part is selected, kan ik geen envelopes gebruiken.
De faders doen niks.

Als ik op 1 van de andere synthparts de envelopes gebruik, doen ze wel hun ding.
Vreemd.


Dankuwel !
 
Van het Drum channel kun je niet AL de sounds tegelijk editen,
Je moet eerst de betreffende Drum Note selecteren, en daar kun je dan de controllers van editen,,

Er is een manier op Drum sounds op de andere channel dan 10 te zetten ook, en dan kun je wel al de key's tegeljk editen,,
Soit, normaal gezien,, denk 'k toch,, dat dat zo bij Roland is;.. of mss dat dat de GM midi standard is...
 
Er is geen ADSR voor je drums op de 505, dat weet ik bijna zeker. Heeft ook weinig zin.
 
Unk ! ?

Ik weet (bijna) zeker dat ik ooit heb zitten spelen met de decay van de hihatt.

Maar dat was zonder midi in / out. Enkel met de interne sequencer.
Ik pluis het straks uit !!!!
 
Jup, zoals ik dacht.

In de master standalone mode op INTerne clock heb ik perfect adsr op mijn drums.

In midi slave mode EXT heb ik niks. Wel echt vreemd.

Vind gelijk niet superveel terug op het net.
Manual eens doorgenomen, staat gelijk niet veel info omtrent dit aspect..

Toch iemand die deze bak staan heeft en via midi IN toch ADSR envelopes kan aanpassen op de drums ?
 
...
Vind gelijk niet superveel terug op het net.
Manual eens doorgenomen, staat gelijk niet veel info omtrent dit aspect..

Toch iemand die deze bak staan heeft en via midi IN toch ADSR envelopes kan aanpassen op de drums ?
Ik heb die bak niet staan maar...
in de handleiding blz.233 staan volgende controllers (CC) voor de ADSR : A=>73, D=>75, S=>31 en R=>72.
 
in de handleiding blz.233 staan volgende controllers (CC) voor de AD(s)R : A=>73, D=>75 en R=>72.
Tja da's standaard,, maar tgaat hier om 't drum channel,, da's met sysex,, en mss nrpn (of rpn)
Ik wist niet dat dat intern wel zou gaan,,,
 
Tja da's standaard,, maar tgaat hier om 't drum channel,, da's met sysex,, en mss nrpn (of rpn)
Ik wist niet dat dat intern wel zou gaan,,,
drum channel ???
Wat bedoel je daarmee ? Dat is toch channel 10 en dus zet je die CC's op dat kanaal.
Anders alls het dan toch met sysex moet, kijk dan verder op blz. 244 voor die adsr regeling.
 
Als ik in Patch mode ben en het " R " Part is selected, kan ik geen envelopes gebruiken.
De faders doen niks.
idd, het drum channel vd MC505,, Das anders dan een gewoon midi channel voor synth sounds,
Da's zo met alles van roland, en zelfs van midi,, er is bv ook geen LFO op het drum channel
maar er is wel voor elke note, dus voor elke drums sound: de Sample, Pitch, AMP env, te editen,
 


Dan moet ik die AMP ENV hebben.

Eens uitpluizen.

Ik ga even terug naar je orginele bericht en daar zeg je het zelf al:

"Als ik in Patch mode ben en het " R " Part is selected, kan ik geen envelopes gebruiken.
De faders doen niks. "

Voila! :D
 
Ja,nee, Hier is een snapshot van sounddiver adaption voor het MC505 drum channel,,

het Drumchannel Edit <> Gewone Synth Channel Edit
Of je moet de OHH op een gewoon channel zetten,, maar da's eenvoudiger met een editor dan op de MC505 zelve denk 'k ??

MC505-Drum-Edit.png


MC505-Drum-Zoom.png
 
Ja,nee, Hier is een snapshot van sounddiver adaption voor het MC505 drum channel...
Wel Stephen als jij het midi-monitor venster opent in SD en de juiste schuiver even beweegt heb je toch direct de juiste controllers (of sysex data).
P.s. Normaal is het Drumchannel Edit = Gewone Synth Channel Edit, maar bij drumvoices bepaald de nootwaarde de LSB controller waarde (indien NRPN i.p.v. sysex in gebruik is).
 
Back
Top