Ableton, BCF200, MC-505 zitten elkaar in de weg

Point One

Nieuwkomer
Lid sinds
25 oktober 2012
Berichten
8
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik gebruik al een hele tijd Ableton Live (Macbook Pro) met een BCF-2000 en sinds kort is daar een Roland MC-505 bijgekomen. Ik ben bepaald geen expert met MIDI dus het was al een hele klus om de 505 aan ableton te syncen. Al snel diende zich een volgende probleem aan:

Als ik de rotaries van de BCF2000 bedien, veranderen er ineens allerlei waardes in de 505. Het meest voorkomende probleem is wanneer ik aan de meest linker pot draai (die heb ik ingesteld als een filter), die knop veranderd de pan van m'n drum-part in de 505. Als dat eenmaal begonnen is beginnen er ook andere rare dingen te gebeuren, als ik gewoon met de muis een clip aanklik in ableton, hoor ik (willekeurige?) percussiegeluiden uit de 505 afspelen.

Ik heb een Tascam US122 mk2 tussen de laptop en de 505 hangen, de BCF gaat gewoon met de usb de laptop in.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje te begrijpen is, en dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn?
 
Even naar de inputs en outputs van MIDI apparaten/kanalen kijken in Ableton instellingen.

Daar zal denk ik het een en ander door elkaar gegooid zijn :).

ableton_midi_prefs.png
 
Back
Top